undersökningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Ni män som har sambo/fruar från Thailand, ni ser väl till att dom verkligen går på cellprov och mammografi när dom blir kallade.
Det är jätteviktigt och en väldigt billig och bra förmån vi har som bor här.

Sist jag var på cellprov så frågade jag gynekologen om det är 100 % som kommer när dom blir kallade, hon svarade att tyvärr är var det bara drygt 65 % som kommer.

Se till att era respektive går dit... :police:

Gick du upp innan medicinen slutat verka?? Jag tror nog hon menar Thailändska kvinnor som befinner sig i sverige

legolas, det är i sverige jag menar. Cellprov blir man kallad vart tredje år, mammografi blir man kallad vart annat år efter man fyllt 40 år.
Jag tänkte att en del män är ute på jobb och frun är hemma och kanske inte förstår vad det är för en kallelse hon får och bryr sej inte om att gå.

Min sambo har varit på dessa prov dån blivit kallad. Hon tycker det är en värdefull förmån vi har i Sverige

Min fru går till gynekologen en gång varje år, det är ju en självklarhet. Hon är inte så gammal än, men går ändå.

Det är bra att era respektive går, bättre att gå en gång för mycket.

Nu ska man kanske inte döma någon men tror faktiskt att det är mer kvinnor från andra delar av världen som inte går pga att dom inte får klä av sej inför nån främling för deras män. Deras män förstår inte att det är viktigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp