Uppgradering av forumprogramvaran

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vi har nu påbörjat förberedelser inför uppgradering av programvaran (XenForo). Den nya versionen kommer att ge dig många nya funktioner och förbättrad upplevelse är det tänkt.

Vad som händer nu är att vi tar bort de specialanpassningar som vi har haft här på Thaisnack. Det kommer att försvinna lite här och lite där. För de flesta så märks ingen större skillnad och tanken är att det ska gå att använda forumet ungefär som vanligt.

Efter ett tag kommer vi att utföra själva uppgraderingen och då kommer vi att stänga ner några timmar. Efter att det är gjort kanske du inte känner igen dig helt och hållet för att det kan vara lite annorlunda utseende. Vi räknar med att använda en del tid för att lägga på de extrafunktioner som vi tycker krävs för att få det forum vi vill ha.

Då får man väl återkomma om några veckor, då bör väl funktionerna vara säkerställda, erfarenhet från andra forum................

Första problemet, "ett script är upptaget eller har slutat att svara".....

Swedbank har snart hållit på i ett år att göra en ny internetbank och den är idag delad i gamla och nya internetbanken, bankbyte förestår.

Ha en trevlig sommar!

Nästa bugg, jag klickade på gilla i ett inlägg och då byter sidan till en fråga: "Are you sure you want to like this content?" knappen bekräfta klickade jag på och efter ca en halv minut så var jag tillbaka till början av det gillade inlägget.
Realist som jag är så hoppas jag att ni fått till en hyfsad funktion i Augusti.

Bättre att det står vem som skrev sista inlägget, det är mer intressant än som nu att det står vem som startade tråden.

Kunna, se där hade det varit bra med den funktionen, nu fick jag skriva ett inlägg till för att rätta till felet ;)

"For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding"

"for a better experience" Finns det verkligen någon som tror att det är anledningen? :-\

Edit. Retorisk fråga.

Det kommer inte att ta så lång tid innan allt är så normalt det går igen. Webbmaster tittar säkert på detta när hen har vaknat, det är lite ovant för samtliga i början. Vi får be er ha lite tålamod, bytet var nödvändigt men det är massor av inställningar som måste göras. :wai:

Det kommer inte att ta så lång tid innan allt är så normalt det går igen. Webbmaster tittar säkert på detta när hen har vaknat, det är lite ovant för samtliga i början. Vi får be er ha lite tålamod, bytet var nödvändigt men det är massor av inställningar som måste göras. :wai:
Ja jag bara skriver sånt som kan vara lätt att missa inte tänkt som klagomål.
Kanske han sett vad jag skrivit med för nu funkar vissa sakerna jag anmärkte på tel med.

Annars tycker jag det är en bra uppdatering, gillade den från första stund och det kan jag inte säga med tidigare uppdateringar, så bra jobbat vem det nu är som sitter där och knappar.
Jag skall framföra det om hen inte ser det. Det är ett jättearbete som åtminstone jag själv inte fattar eller har kunskapen att utföra. Det görs ideellt så även jag bugar och bockar! :wai:

Nu när jag loggade in så var det något som skulle godkännas, när detta var gjort så kom det en banner längst upp som bad mej att rekommendera detta forum till mina vänner(givetvis så gör jag det när det fungerar normalt igen efter uppdateringen!!) och det stod att man kunde klicka på krysset uppe till vänster för att ta bort meddelandet, när jag gjort det så kommer IDIOT FRÅGAN!!!
"Är du säker på att du vill avvisa detta anslag?"
Vem F-N har fått hjärnsläpp???
Varför ställa en så korkad fråga?
Om jag klickar på ett kryss så givetvis vill jag ta bort det valda objektet, jag behöver inte storebrors fråga!
Gör om gör rätt!

P7070229.webp

Nu när jag loggade in så var det något som skulle godkännas, när detta var gjort så kom det en banner längst upp som bad mej att rekommendera detta forum till mina vänner(givetvis så gör jag det när det fungerar normalt igen efter uppdateringen!!) och det stod att man kunde klicka på krysset uppe till vänster för att ta bort meddelandet, när jag gjort det så kommer IDIOT FRÅGAN!!!
Vem F-N har fått hjärnsläpp???
Varför ställa en så korkad fråga?
Om jag klickar på ett kryss så givetvis vill jag ta bort det valda objektet, jag behöver inte storebrors fråga!
Gör om gör rätt!

P7070229.webp
Hej @StefanXErixon ! Detta är ett massutskck till alla medlemmar. Inte unikt för dig. Jag fick exakt samma..
Man kan se det som en information. Ingen uppmaning för att du skall göra något. Har försökt nå @Kycklingen angående frågan, men hon är tyvärr inte tillgänglig.
Vad för svar jag fått får jag inte delge ( Inte av kycklingen)... då det bryter mot TS regler om dialog via PM.
Se det inte så allvarligt.. Men om du gör det skicka frågan till forumpersonalen.

Nu får jag väl en spydig kommentar igen för att försökt hjälpa någon medlem.. :( Vet inte vad jag kallas denna gång??:confused::confused:

mvh

PEPSI

Hej @StefanXErixon ! Detta är ett massutskck till alla medlemmar. Inte unikt för dig. Jag fick exakt samma..
Man kan se det som en information. Ingen uppmaning för att du skall göra något. Har försökt nå @Kycklingen angående frågan, men hon är tyvärr inte tillgänglig.
Vad för svar jag fått får jag inte delge ( Inte av kycklingen)... då det bryter mot TS regler om dialog via PM.
Se det inte så allvarligt.. Men om du gör det skicka frågan till forumpersonalen.

Nu får jag väl en spydig kommentar igen för att försökt hjälpa någon medlem.. :( Vet inte vad jag kallas denna gång??:confused::confused:

mvh

PEPSI

Halloj Mr Cola, vad jag vänder mej emot är förmynderi/idiot frågan:

Varför inte acceptera att man klickar bort bannern utan att ställa en helt idiotisk fråga och kräva att det ska klickas bort 2ggr.

Jag rekommenderar givetvis mina vänner att använda sej av ett trevligt och väl fungerande forum.

Ha nu en trevlig helg och sitt inte inne i det underbart vackra vädret och surfa hela dagen.........

Jag har ingen aning om hur ovanstående fungerar i praktiken, tycker också att den extra frågan är märklig. Men om jag får komma med en gissning så tror jag att det är något som ligger i programmet, jag har fått upp sådana konstigheter på andra sajter också. Ingen stor sak tycker jag men det kanske kan åtgärdas på ett enkelt sätt. :wai:

det kanske kan åtgärdas på ett enkelt sätt.

Det är min förhoppning, då jag kör olika forum och Blocket och andra suspekta sajter som tvunget ska hålla på med tredjepartscookies och ghostery och annat otrevligt snokande i min dator från en gammal dator med XP så det är tradigt med allt extra skit som ska göras för det tar onödig tid och slöar ner datorn.
Det personliga som mail, banker o liknande kör jag via en nyare, snabbare maskin.

Tillbaka
Topp