Urdrag i boken - Pengar nummer ett

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Glimten

Forumveteran
Denna bok köpte jag för 2 år sen i Pattaya. Boken handlar om hur dom som jobbar främst i barer, gogobarer mm i turistområden ser på falanger - då män som åker ner ensamma eller med manliga kamrater.
Den är skriven av Neil Hutchison. Den finns i nästan alla nordens språk, engelska, tyska (har jag för mig) och på thai.

Tar man med sig boken till en bar så säger brudarna i barerna mm "Denna bok har jag aldrg läst" med ett leende på läpparna, så fort man lägger den på bardisken. Fast dom inte kan språket (dock så känner dom igen bilden på framsidan).

Många flickor som arbetar i en bar kallar sig "kasörer"

Fråga: Hur kan man framkalla tumullt i en bar?

Svar: Du ska skriva ett brev till baren och adressera det till "Kasören".

Adressera brevet som ovan men förslut det så svagt som möjligt. Säg att du vill att hon ska emaila sitt bankkonto nummer, så att man kan skicka henne 10.000 bath.

Om inte detta startar ett 3:e värdskrig i baren, så vet jag inte vad som gör det.

Ytterligare ett utdrag

En barflickas liv

"Innan du dömer en en kvinna, gå en mil i hennes skor. Då är du på en mils avstånd om hon blir arg. Men du har i alla fall ett par skor"

Handlar det om hur du anser att män blir blåsta pga okunskap/intelligens/fylla eller att flickorna är smarta affärskvinnor och utnyttjar situationen till sin egen fördel?????

Det krävs nämligen inte så mycket för att inse att pengar har en stor betydelse om man vill kunna försörja sina anhöriga/barn oavsett var man befinner sig på jorden.Alla måste vi ju äta!!

Och speciellt i thailand med den kulturen som finns där, så har en tjej/kvinna ett mycket stort ansvar för familjen.
Även efter en separation om barn finns med i bilden

Har man det dessutom dåligt ställt tack vare dålig utbildning eller ex brist på anhörighjälp utan möjligheter och någon erbjuder pengar/jobb så tackar nog dom flesta inte nej eller?????

Sen vad man har som värderingar eller syn på jobb / utnyttjandet skiljer sig också åt i olika religioner/nationer.Tyvärr så kan jag dra otroligt många liknelser med tjejer/killar från västvärlden men det blir på så låg nivå så det får förbli.

Så det gäller att ta till sig seden dit man kommer och acceptera den, i annat fall är det bara att lämna stället och söka ett nytt som passar en bättre.Detta är min personliga åsikt och hoppas ingen blir stött där ute.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6