Utställning om Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag har blivit tillfrågad om jag inte skulle vilja ha en utställning om Thailand på vårt bibliotek. Jag har mycket kontakt med dem och de har hjälpt mig med olika språkkurser etc. De känner till mitt intresse för Thailand och de tyckte det var en bra idé.
Jag blev givetvis väldigt glad och tackade ja på stående fot. Jag får använda mig av 3 montrar och flera skärmar.

Jag har gott om tid att planera för utställningen ska vara i februari. Jag har redan en massa ideér...

ha re gött
Marianne :wai:

Jag har haft med mig saker ifrån Thailand till jobbet i min cykelkorg flera ggr som jag ska ha med i min utställning om Thailand.
Idag satt jag en stund nere på biblioteket och skrev ut bilder som jag tänkt ha med. Det ska bli väldigt spännande med en egen utställning.

Tyvärr så har jag inte så mycket tid att lägga ner på den eftersom jag inte kan ägna min arbetstid åt det och biblioteket har öppettider som inte stämmer så bra överens med när jag är ledig.

Jag har tänkt ha med en bild i A3 format som visar vårt forum - vår framsida, med bilder, inlägg etc...
Kanske vi kan få fler medlemmar ifrån NU-sjukvården eller besökare på sjukhuset.
Jag kommer även att visa vad vårt bibliotek kan hjälpa till med
ex, thaikokböcker, språkkurs på thai, grammatikbok engelska-thai/thai-svenska, reseguider etc...

En liten presentation av thaispråket - tecken, transkriberad skrift etc..

Det ska verkligen bli kul.

marianne

Nu är utställningen i full gång. Det var jättekul att fixa till den. Det var också kul att människor stannade till under tiden jag höllpå och så var diskussioner i gång.

På torsdag runt lunch har jag lovat att hålla mig i närheten och för att svara på frågor.

Det är riktigt kul.

marianne

I bakgrunden inte synlig om man inte visste att den stod där hade jag ställt en cd-spelare med univerbs thailändska språkkurs. Där stod den och gick och folk som gick förbi i korridoren hajade till när de hörde rösten och undrade naturligtvis vad det var.
Det var kul att se deras reaktioner.

marianne

jag tänkte att jag ska försöka ta några kort och sätta här på forumet så att ni får se utställningen. jag är ingen bra fotograf men försöka kan man alltid.
det är kul när folk stannar till och frågar eller berättar om sina resor. jag har gjort en A4 sida med olika länkar till sidor på internet som på ett eller annat sätt har att göra med Thailand. Där finns naturligtvis Chaimai med och jag har vid flera tillfällen fått lånat bibliotekets kopiator för att lämna kopior till åskådarna och det är kul.

marianne

jag har tänkt ladda min ipod med lite bilder ifrån thailand som jag ska koppla till en laptop och göra ett litet bildspel som jag kan visa när jag har möjlighet att närvara vid utställningen. tror att det blir en bra idé när nu inte kan använda mig av internet.

hörde av en av personalen på biblioteket att de fått telefonsamtal där man frågat hur länge utställningen ska hållas. det ger ju feedback. hon frågade mig också om jag inte kan ta kontakt med biblioteken i närheten och erbjuda en utställning om thailand och jag vet inte - vi får väl se. kul är det i alla fall.

marianne

jag har suttit under helgen och letat ut massor av bilder som jag skulle föra över till min ipod i går. nu behövs inte det längre eftersom vi åker till thailand i morgon så jag hinner inte visa några mer bilder. jag fick gå ner till biblioteket och fråga om de kan ta ner utställningen på fredag efersom jag ör i thailand då. de blev mycket överraskade och var verkligen glada för vår skull och givetvis fixar de resten med utställningen. Där hade varit en man som lämnat namn, adress, email etc. som verkligen var intresserad av att få tips om thailand så jag får ta kontakt med honom..

jag hade bestämt mig för att ta kort på utställningen men det fanns inte med i mitt huvud i dag och nu är det försent. jag ska ringa en jobbarkompis och
fråga om hon vill hjälpa mig och ta några kort.

blir det några så ska jag visa dem här på forumet.

marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp