V75 Trav

Sitter nu på måndagseftermiddagen och ögnar igenom V75's hästar som kommer att springa nu på lördag och fick ett typ knytnävsslag i magen.

Och det är hästen i Avd. 4 & nr 5 Xia Lloyd

Men nästa lördag är full med prominenta "Spikar" i alla avd. så det är och kommer bli svårt för oss alla som är med i vår lilla "spik"tävling att hitta sin egna, med tanke på att det är minst "en till två stycken" hästar i varje lopp som kan vara möjlig spik...

@JBK.Ltd.

Favoriter eller får vi några skrällar. Sist blev det mest favoriter förutom en atombomb i form av en häst som vann som var MINST spelad. Omöjligt hitta den annat vi skulle haft alla hästarna i loppet. Lycka till JBK.

Citat Travronden: På lördag väntar STL-finaler vilket gör att omgången håller hög sportslig klass. Det enda loppet som inte är en final är V75-1. Det är ett vanligt försök i Stoeliten. Samtliga finallopp körs över 2140 meter med autostart. I Diamantstoet (V75-4) är det ofta voltstart. Nu körs det i stället som en spårtrappa med 15 hästar bakom bilen. Under motsvarande omgång i fjol vann fyra av sju favoriter. Då stannade utdelningen på 1 949 kronor.

Vi brukar tjafsa med mobbaren på detta forum om statistik. Han har rätt i att man kan inte vinna V75 på statistik. Men kul att kolla upp. Däremot har han säkert lågt intellekt och när han ser siffror så "muddrar" det i huvudet på han. En utav många gubbar över 60 som tänker baklänges.
OK. Men i Sveriges största travtidning, TRAVRONDEN, pröjsar de en kille som bara tar fram statistik. Jens heter han. Jag kopierar hans tankar.

Inför finalerna på Solvalla. I spårstatistiken kan man notera att 2/2140a, som många tror är bäst, bara noteras för två procent segrar. Att starta i andraspår och sedan bli kvar där loppet igenom är inte så fördelaktigt som det anses. Ofta hamnar man en bit bak dessutom, när hästarna från ytterspår fyller på framför. Den svaga noteringen är inte specifik för just den här tävlingsdagen, utan samma fenomen kan observeras under Solvallafinalerna året om. Högst segerfrekvens noteras från spåren 1 och 4, vilka båda dessutom levererat positiv ROI till sina anhängare.
Man kan notera att den här tävlingsdagen genererat 39 procent favoritsegrar och 46 procent spetsvinnare. Båda noteringarna är över genomsnittet. Att spetshästar generellt vinner oftare än favoriter är något man alltid ska ha i bakhuvudet då man värderar segerchanser.
Som vanligt ligger nyckeln till de stora pengarna i att det först och främst skräller över huvud taget, och sedan att man själv har skrällgarderat i rätt lopp.
Mest sannolikt utfall på lördag är 1-2 skrällvinnare i den rätta raden. I fyra avdelningar är skrällchanserna bara små. Tre lopp har bättre möjligheter att leverera, det är avdelningarna 4-2-6 i den ordningen. Lycka till på lördag!
KOMMENTARER OCH SYNPUNKTER REDAKTIONEN@TRAVRONDEN.SE

Statistik har varit ovärderlig för mig när jag handlat på börsen och spekulerat. Däremot har den inte hjälpt mig så mycket på travet. Det måste erkännas. Detta är en tråd för travintresserade så förutom spela V75 så förtäljer vi lite annat. Det står dig fritt att vara med på spelet så sluta gnälla. Förvånad att du hållit käft så länge. Sedan tycker jag du borde visa lite tacksamhet för de som spelar varje vecka. De av oss som gör raden lägger ner, minst 5-10 timmar för att vi ska kunna följa V75 med en bong i handen. Och psykiskt jobbigt varje söndag, för spelläggaren, när vi inte sätter den. Tur då att vi har en mobbare som påminner oss, hur dåligt vi spelar. Här kommer spiktävlingen efter två omgångar och travtränaren Thomas Uhrberg i ledning.
9 KalmarOddsPOÄNGTävlande16 BjerkeOddsPOÄNGTotalt andra omgång
Mellby Jail2,3323jpStoletheshow1,711740
Esposito1,3713Daniel Berglund tr.expstår över13
High On Pepper1,2612Tre S (Trav ronden)Stoletheshow1,711729
High On Pepper1,2612Björn GoopStoletheshow1,711729
Pwojtech Vrijthut2,6726T. UhrbergCool Trick2,512551
High On Pepper1,2612Jennifer TillmanKapten Nemo12
Esposito1,3713AftonbladetStoletheshow1,711730
Pwojtech Vrijthut2,6726Micke NybrinkFuture sox26
Run N'ColaMickeNorBollinger
Warrior's TaleJBK.LtdCool Trick2,512525
DeclanSaxonKashmina B.R3,643636
Esposito1,3713Elin G travexpStoletheshow1,711730
Pwojtech Vrijthut2,6726Erland/Ohlsson travexKingen Mearas26
Esposito1,3713Julia Björkl expertStoletheshow1,711730
Caravaggio JetStefanKingen Mearas
Victoria LLGunvaldStumne Fyr
Pwojtech Vrijthut2,6726Krukan trav expTime to shine B.26
Att ni lägger ner tid på att studera statistik m.m är säkert sant men jag tror ni gör det utan andelsspelet här. Ni gör det varje vecka/dag pga av intresse. Något extra arbete tror jag inte ni gör pga TS.

Som sagts flera gånger, statistik är backspegeln när du kör bil. Är övertygad att du förstår min mening. Viktigt att ha koll i backspegeln när man kör bil men viktigare är att ha blicken framåt!

Var inte så snarstucken och snacka om mobbning. Naturligtvis uppskattar jag erat engagemang för TS men släpp statistiken och gå på magkänsla ibland om du vill uppnå lite större vinster.

Att ni lägger ner tid på att studera statistik m.m är säkert sant men jag tror ni gör det utan andelsspelet här. Ni gör det varje vecka/dag pga av intresse. Något extra arbete tror jag inte ni gör pga TS.

Som sagts flera gånger, statistik är backspegeln när du kör bil. Är övertygad att du förstår min mening. Viktigt att ha koll i backspegeln när man kör bil men viktigare är att ha blicken framåt!

Var inte så snarstucken och snacka om mobbning. Naturligtvis uppskattar jag erat engagemang för TS men släpp statistiken och gå på magkänsla ibland om du vill uppnå lite större vinster.
OK - jag får bättra mig och du har rätt om att inte bli sur - men det är psykologiskt tungt att spela med andras pengar och varje gång (läs 99 %) misslyckas då man hellre vill glädja andra med en vinst. Och då är det tungt när någon säger att vi gör ett dåligt jobb. För spel är egentligen bara tur. Annars vore det lätt. Därav vill jag försvara de som är spelläggare här. Och statistik. Bläddra förbi om du inte gillar så varför gnälla om detta.

Kom ihåg. Varför, vi är flera spelläggare, är att ingen orkar göra detta på forumet ensam. Oavsett statistik (som enbart jag gör) så läggs det ner ca 5-6 timmar varje omgång. Så tänkt dig för innan du raserar landet.

Idag Torsdag morron läser jag av "tipsoraklen" och endast två har inkommit med spikar. Återkommer fredag kväll svensk tid som kanske ger dig en hint hur V75 tipparna i Sverige tänker.

SPIK tävling Mantorp Bjerke Solvalla Romme
Tävlande23 SolvallaOdds
jp
Daniel Berglund tr.exp
Tre S (Trav ronden)
Björn Goop
T. Uhrberg
Jennifer TillmanHigh On Pepper
Aftonbladet
Micke Nybrink
MickeNor
JBK.Ltd
Saxon
Elin G travexp
Erland/Ohlsson travex
Julia Björkl expertHigh On Pepper
Stefan
Gunvald
Krukan trav exp

Travsport. Visste ni?
Sveriges bästa kusk senaste decennierna "Örjan Kihlström" och vinnare av V75 ligan förra året - har ingen V75 vinst i år.

I C Th Ericssons Memorial (V75-3) väntar 500 000 kronor för vinnaren. På lördag kan det lukta bränt gummi in i första sväng då flera startkatapulter har lottats till framspår. Bland andra 1 Heart Of Steel, 2 Chapuy, 3 Sweetman och 5 Click Bait. Loppets favorit, 10 High On Pepper, inleder från bakspår. Han har redan sprungit in 800 000 kronor i år och jagar nionde raka segern. High On Pepper. Spelad till 71 %.

Spel. Visste ni?
Igår vann 6 favoriter och två andrahandare på V86 - skitutdelning under 300 spänn.
Och detta år har många favoriter vunnit på V75 vilket statistisk resulterat i 7 jackpottar. Undantaget Åbys - då var det jackpott på sjuorna - supersvårt!
Lycka till Saxon

Sitter nu på måndagseftermiddagen och ögnar igenom V75's hästar som kommer att springa nu på lördag och fick ett typ knytnävsslag i magen.

Och det är hästen i Avd. 4 & nr 5 Xia Lloyd

Men nästa lördag är full med prominenta "Spikar" i alla avd. så det är och kommer bli svårt för oss alla som är med i vår lilla "spik"tävling att hitta sin egna, med tanke på att det är minst "en till två stycken" hästar i varje lopp som kan vara möjlig spik...

@JBK.Ltd.

Jag tar den som min "Veckans Spik"
Avd. 4 och nr 5 Xia Lloyd

@JBK.Ltd.

Sambon kommer inte åt sitt konto, vill någon här kolla om vi är med i morgon.
Namnet på sambon är Ulrik.

Sambon kommer inte åt sitt konto, vill någon här kolla om vi är med i morgon.
Namnet på sambon är Ulrik.

Vad jag kan se på vårt andelsspel så verkar det som han/ni är med i matchen.

Screenshot_20240322-131435~3.png

Alla blå duttar är ifyllda för spel och tidigare spelade trav, så ni borde vara ok, @Kycklingen.

@JBK.Ltd. ;)

Vad jag kan se på vårt andelsspel så verkar det som han/ni är med i matchen.

Screenshot_20240322-131435~3.png

Alla blå duttar är ifyllda för spel och tidigare spelade trav, så ni borde vara ok, @Kycklingen.

@JBK.Ltd. ;)

@Kycklingen
Gjorde lite mer luskande ang. spel situationen, just nu har vi endast 17 personer som har lagt andel och om ni inte har per automatik inbetalning för er andelsspel så finns risken att bli utan.
Orsak är att jag inte fann eller såg namnet i listan över redan inbetalda andelar.

@JBK.Ltd.

Tillbaka
Topp