Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

A

Anonym

Gäst
Ja tycker den gamla vad-dricker-du tråden blivit "vattenskadad" så ja tar mig friheten att skapa en ny tråd i samma ämne men vatten är off-topic om man säger så. Ingen procent i din dryck? Då är detta inte tråden för dig. Själv dricker jag водка för att fira att dagarna blir ljusare och att våren snart kommer hit.

Skål på er då eller На здоро'вье! Ва'ше здоро'вье!

Skål på dig själv din gamle proletär! Själv tänker jag vänta några timmar med %, det blir lite bilkörning i eftermiddag.

Jag är en stor ölälskare, alldeles för mycket så för min kroppsvikt, och utbudet på öl i Thailand är ju i allmänhet inte så mycket att hurra för. Sedan ett par år tillbaka är IPA min stora last och bara att gå in på Systemet i min lilla svenska hemort är en njutning. Sedan ett tid tillbaka finns det en hel del IPA's även i välsorterade butiker i Bangkok och även en bit ut i geografin. Min favorit-IPA kostar dock 185 Baht för en liten flaska och det känns lite saftigt, men visst blir det en flaska någon gång då och då.

Idag var vi på Tops och då jag ska ge mig av till Kina imorgon så kände jag att jag behövde muntra upp mig själv. Till min glädje hittade jag German IPA som jag provade till belåtenhet för någon månad sedan. På något ofattbart sätt kostar denna importerade öl bara 55 Baht så jag köpte en flaska samt en Punk för att konfirmera att den verkligen var så god som jag hade för mig. Det var den, minst.

Så, för er som gillar IPA och bor i Bangkok, någon turistort eller större tätort där de har Tops eller liknande; prova German IPA!

Bild.JPG

Jag dricker alltid rött vin när jag flyger. Det hjälper mig att somna. Just nu dricker jag rött vin med min Thai fru efter att ha ätit Japansk organisk sallad. En översättning från Thai.

Blev precis guldmedlem:) så idag firas det med polsk vodka som brorsan tog med till mig (Zubowka), och har redan druckit ett par Zywiec (polsk öl). Vem har konsumerat detta i Thailand:cool:. Så inlägg efter detta klockslag (+1 timme så det hinner få effekt) dags datum kanske får ses mellan fingrarna:xmas_smiley:.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp