Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Pigface

Medlem
Båten?
Det var tjugo år sedan.
Numera kör vi bil över på en bro!

En Chill Out kostar 140 DKK.
Ca 195 SEK.
Billigare på Bordershop i Tyskland: ca 110 SEK.
Men då får man offra en hel dag.

Skip

Forumräv
Problemet är ofta att precis som i kväll så dricker frugan ett glas , sen sitter hon nöjd , jag kan väl dricka ett par glas , men sen är det stopp när det gäller rödvin , Att spara rödvin mer än en dag finns ju inte på kartan för mig. Så ofta blir det kasserat, i morgon söndag , inte fn dricker jag en sett glös rödvin innan jag skall upp och jobba klockan fem på måndag morgon ;)

brt666

Forumräv
Problemet är ofta att precis som i kväll så dricker frugan ett glas , sen sitter hon nöjd , jag kan väl dricka ett par glas , men sen är det stopp när det gäller rödvin , Att spara rödvin mer än en dag finns ju inte på kartan för mig. Så ofta blir det kasserat, i morgon söndag , inte fn dricker jag en sett glös rödvin innan jag skall upp och jobba klockan fem på måndag morgon ;)
Frys in till istärningar och använd i mat.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Båten?
Det var tjugo år sedan.
Numera kör vi bil över på en bro!

En Chill Out kostar 140 DKK.
Ca 195 SEK.
Billigare på Bordershop i Tyskland: ca 110 SEK.
Men då får man offra en hel dag.
Vem sjutton kan förena nytta med nöje och avnjuta en god middag på en bro? Nej färja får det allt bli om det skall handlas %. Vill förresten minnas att en Chill Out kostar 219:- på Apoteket Blå Näsan så det lönar sig knappast att ta sig över Sundet. Men priset i Tyskland är ju mer attraktivt men man måste handla mycket om det skall löna sig.

Tallviking

Medlem
Vem sjutton kan förena nytta med nöje och avnjuta en god middag på en bro? Nej färja får det allt bli om det skall handlas %. Vill förresten minnas att en Chill Out kostar 219:- på Apoteket Blå Näsan så det lönar sig knappast att ta sig över Sundet. Men priset i Tyskland är ju mer attraktivt men man måste handla mycket om det skall löna sig.
Bygget av Bron Rödby-Puttgarden har börjat så den färjan försvinner snart också

Nam Falang

Forumveteran
Rödvin av god kvalite går alldeles utmärkt att spara i flera dagar. Eller du kanske är en vinkännare av rang :)

Skip

Forumräv
Rödvin av god kvalite går alldeles utmärkt att spara i flera dagar. Eller du kanske är en vinkännare av rang :)
Ja, men en vecka är lite väl mycket , nä, jag vet inte så väldigt mycket om viner , brukar bli ett par provningar varje år kanske, så inte är jag någon kännare av rang

Tallviking

Medlem
Har den? Inte vad jag kunde se när jag passerade där för några dagar sedan. Så jag tror nog att vi kan avnjuta färjeresan ganska många år framöver. Men jag skall kolla extra noga efter byggaktivitet när vi passerar igen senare nästa vecka.
Blir tydligen en tunnel nu istället som visade sig bli blilligare

Topp