Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Nu är det blandat Finland Danmark.

20240906_203901.jpg

Hitta en "Tjeck" som såg att ha det ensamt på hyllan hos butiken "Rudolf med röda näsan", så jag slog till med att dela med mig av lite sällskap.

IMG_20240918_165717.jpg

Och köpte loss 6 st. för det givna priset till nära 25kr st.
En har redan delat med sig av sin sällskapssjuka och det var väldans trevligt bemötande av denna vän.
Det finns en möjlighet att fler av hanses vänner blir inkallade till flera tillfällen och andra "Tät ta tät!" händelser.

@JBK.Ltd.

Nä nu får jag gå in och en våning ner, farsan ville jag skulle komma ner på en whiskey.
Vi är båda gräsänklingar idag.
Styvmor är i Strömstad skall kolla hjärtat imorrn.
Hade vart på sjukhus i Spanien i vintras, blivit tillsagd kolla hjärtat när kom till Sverige, fick tid nu.
Verkar skilja sig i landet vissa ställen går det snabbt andra....
Men skål...

20240919_194356.jpg

Nä nu får jag gå in och en våning ner, farsan ville jag skulle komma ner på en whiskey.
Vi är båda gräsänklingar idag.
Styvmor är i Strömstad skall kolla hjärtat imorrn.
Hade vart på sjukhus i Spanien i vintras, blivit tillsagd kolla hjärtat när kom till Sverige, fick tid nu.
Verkar skilja sig i landet vissa ställen går det snabbt andra....
Men skål...

20240919_194356.jpg
Sjunker barken....?

Efter konstant grupptryck så har två sorters "Weissbier" inhandlats och en ny Irish Whiskey "Singel Malt" hittades.

IMG_20240927_154713.jpg

Provsmak har genomförts på Whiskeyn och kan sägas att den är en snäll sort inte så "rivig" som vissa kan vara, den är lagrad på spanska sherryfat, några av tonerna är apelsin, aprikos, choklad & druvor.

@JBK.Ltd.

• Like
Reactions: Nox
Efter konstant grupptryck så har två sorters "Weissbier" inhandlats och en ny Irish Whiskey "Singel Malt" hittades.

IMG_20240927_154713.jpg

Provsmak har genomförts på Whiskeyn och kan sägas att den är en snäll sort inte så "rivig" som vissa kan vara, den är lagrad på spanska sherryfat, några av tonerna är apelsin, aprikos, choklad & druvor.

@JBK.Ltd.
Att du klarar av att dricka whisky efter operationen utan att bli stupfull gör mig förvånad, om det nu är så.

Att du klarar av att dricka whisky efter operationen utan att bli stupfull gör mig förvånad, om det nu är så.

Ooo! nej!
Intaget av alkoholdrycker är lägre och utspridda över längre tid, inga "short time intake".
Och kontrollerat, just för att inte infalla i "koma" efter intag av alkoholdrycker.
Ett exempel: 6cl Gin och lite Grape Tonic (egen tillverkning av "Longkero") varje gång hålla ett öga inte kliva över tröskeln.
I slutändan handlar det om kontroll och eftersom tidigare favorit drycken ÖL och dess kolsyra gör det svårare att inmundiga efter operationen.

@JBK.Ltd.

Slappar efter mycket arbete. Har röjt och städat mycket de senaste dagarna. Snart dags att lämna Sverige.
Väntar på att PanPan ska ta över forumet efter återkomsten från systembolaget. :laugh2:
Bättre än det politiska tjafsandet och särskilt från Islam Lovers sjukliga försvarande av S som ALDRIG gör eller har gjort fel/misstag. My Goodness.

2024.09.27.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp