Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Sitter och väntar på bussen hem igen, verkar som jag flyttat till en stad utan pubkultur, inte en pub att se på gågatan och dött.
Fick bli lokal pizzeria vid busstation.

20240927_190200.jpg

Slappar efter mycket arbete. Har röjt och städat mycket de senaste dagarna. Snart dags att lämna Sverige.
Väntar på att PanPan ska ta över forumet efter återkomsten från systembolaget. :laugh2:
Bättre än det politiska tjafsandet och särskilt från Islam Lovers sjukliga försvarande av S som ALDRIG gör eller har gjort fel/misstag. My Goodness.

2024.09.27.jpg
Skrattade gott åt det inlägget :laugh2: :thumbsup:
Ja snart åker vi. Ska bli jäkligt gött! Har du bokat samma rum som alltid?

Sju år. Det gick hastigt. Veterinären kunde inte ge någon diagnos. Den röntagdes och det visade sig att den hade ett ryskt chips???
Katten kom till dom och dom tog hand om den, liksom ett par andra katter dom har.

Sju år. Det gick hastigt. Veterinären kunde inte ge någon diagnos. Den röntagdes och det visade sig att den hade ett ryskt chips???
Katten kom till dom och dom tog hand om den, liksom ett par andra katter dom har.
Okej RIP kisse och hoppas den har det bra i katthimlen. Himla gosig och social kisse som kom springandes och mötte upp när man kom ”hem”.

Efter konstant grupptryck så har två sorters "Weissbier" inhandlats och en ny Irish Whiskey "Singel Malt" hittades.

IMG_20240927_154713.jpg

Provsmak har genomförts på Whiskeyn och kan sägas att den är en snäll sort inte så "rivig" som vissa kan vara, den är lagrad på spanska sherryfat, några av tonerna är apelsin, aprikos, choklad & druvor.

@JBK.Ltd.
Den här blev det i kväll..också lagrad på sherryfat. Rekommenderas :thumbsup:
1727472529736.jpeg

Var inne på "Gröna Skylten" och gjorde inköp för att fylla på lagret av gottiga alternativ, väl där så sprang jag på denna.

Screenshot_20241005-023720~2.png

Denna portugis lockande till mig, nu ska ni veta att jag är inte den där "Rödvins pimplarn" men kan ta ett glas då och nu.
Så inköp blev av vecka/tio dagar sen, men lite glömde bort att jag hade den hemma, men nu är den öppnad och den har fått mig ändra inställningar mot rödvin till det positiva.
Den är total motsatsen till spanska och italienska viner, det finns ingen tung het och hemska tanniner som slår hårt mot smaklökarna.
Den har en fräschhet med lätt druken känsla, men tro inte att den saknar att levererar smaker, vilket den gör.
Den kommer att bli inköpt igen, till det facila priset av 229Kr hos Gröna Skylten...

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp