Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

PanPan

Forumveteran
Ha! Detta har aldrig hänt innan. En herre som kom med sin fru från Liverpool köpte en till irish coffee till mig. Jäkligt trevligt folk verkar det vara från den staden.

När jag tänker efter så var han jag mötte i Harrogate också som fråga om jag ville ha en drink men jag avböjde den gången för höll på att bli för packad
Vart på nattklubb en gng i Liverpool, där kan man snacka om underground, gick in på gatnivå men gick nog i trappor 5 våningar under.

Nam Falang

Forumveteran
Varmt och svettigt att utföra kroppsarbete i denna värme därför måste man fylla på med vätska :)

7CDF3B8B-130C-4BC0-A5D5-BA1457C84983.jpeg

Nam Falang

Forumveteran
Var ju på galej i natt igen och kom hem 6 i morse så blev inget trädgårdsarbete då men hann med lite nu på eftermiddagen. Åker ju hem till Sverige igen på lördag så måste bli klart.

Jo-Be

Forumveteran
Från en tråd till nästa tråd för öppning av paketet..

IMG_20221014_172831.jpg

Måste säga att det ser väldans lovande ut hitintills..

IMG_20221014_172931.jpg

Sex st. bubblande"Fransmän" och sex st. Chardonnay från"The Land Downunder", endast för att fylla upp det privata lagret inför kommande stor helger och avslutet av 2022.
Kostnad : 1,458Sek och hemkört till ytterdörren.
Det kommer bli ytterligare en beställning från denna leverantör(Vinoteket.com).

@Jo-Be

Senast ändrad:

Jo-Be

Forumveteran
Äntligen bevisat "IS" är farligt i olika drycker och nu, pratar vi inte om Islamiska Staten, vilka är farliga i sig!!

Screenshot_20221017-014633~2.png

Sicken lycklig typ man är över att inte lägga isbitar i ölen, phiuu!!
Det hade gått illa...

Jo-Be

Forumveteran
Ett utav mina inköp har fått sätta korken till prövning och måste säga att jag är ingen världsmästare i vin eller bubbel kännare, men denna följer Chardonnay druvans och mitt tycke med bra bubbel, lagom med sötma(en Brut kan vara väl sträv)och även kanske en attans bra att användas som aperitif till uppstart av kvällen.

IMG_20221018_015410_hdr.jpg

Det jag kan känna är, typ"Granny Smith"syrlig, men där finns lätt touch av"päron", sen är också typ kryddor som"nejlika & kanel", men som sagts är mina smaklökar och palett, vad era smaklökar kommer att säga är upp till er..

I korta drag så är den lätt drucken..

@Jo-Be

Jo-Be

Forumveteran
Ett utav mina inköp har fått sätta korken till prövning och måste säga att jag är ingen världsmästare i vin eller bubbel kännare, men denna följer Chardonnay druvans och mitt tycke med bra bubbel, lagom med sötma(en Brut kan vara väl sträv)och även kanske en attans bra att användas som aperitif till uppstart av kvällen.

IMG_20221018_015410_hdr.jpg

Det jag kan känna är, typ"Granny Smith"syrlig, men där finns lätt touch av"päron", sen är också typ kryddor som"nejlika & kanel", men som sagts är mina smaklökar och palett, vad era smaklökar kommer att säga är upp till er..

I korta drag så är den lätt drucken..

@Jo-Be

Okej, här om dagen så fick ytterligare en bubbel sätta korken till i min iver över att pröva personlig kunskap om dessa sorter som inte får kallas"Champagne"men duger utmärkt till att användas som substitut för en bubblande kväll eller födelsedag under kostnads restriktioner.

IMG_20221026_025337.jpg

Jämfört med den förra bubblet Veuve Du Compte, så är denna Pierre Ponnelle Brut klar närmare sin kung"Champagne", torrheten och strävhet finns där men inte i samma höjd/koncentrat.
Ett definitivt och effektivt kostnads förslag på att använda för att spara på slantar inför speciella och kommande helger.
Smaken är liknande den förra när det kommer till frukter, men i mitt tycke så är päron den större och äpplet"Granny"finns där, men inte lika dominerande.
Som jag sa i den förra/första beskrivningen är det era smaklökar som avgör personligt tyckande om drycken, jag ger er bara en hint till att hitta ett gott vin att sörpla i gommen.

Hittas hos: Vinoteket.se

@Jo-Be

Senast ändrad:

Liknande trådar

Topp