Vad är det här for fågl ???

 

Einar

Forumräv
Dette sporsmålet har jeg hatt på ett Norsk forum . Men ingen nordbagg greide å svara riktig . Her er eitt bilde av fuglen i Bangsaen , den venter på fiskebåtane som kommer inn , då får den mye mat . Hvd är det här for fågl ???

419799966_24847840978147819_2280618011711757589_n.jpg
 
Den fuglen er det mye av både i Thailand og Sverige . I Sverige er det både Hvite og grå fuglar , Hva heiter fuglen ???
 
Dette sporsmålet har jeg hatt på ett Norsk forum . Men ingen nordbagg greide å svara riktig . Her er eitt bilde av fuglen i Bangsaen , den venter på fiskebåtane som kommer inn , då får den mye mat . Hvd är det här for fågl ???

419799966_24847840978147819_2280618011711757589_n.jpg
Hej

En häger som andra mycket riktigt har påpekat, här i Isaan säger man bara Nok Kaow om denna typ av fågel, vi har ju en typ av vit häger ute bland risfälten också även om den är lite mindre i storlek, min nu döde svärfar brukade göra Larb Dip på dom.

Mvh isan lover
 
Hej

Jag är säker på att det är Gråhäger dom avser i dessa inlägg, om jag inte minns fel kallas den för Fiskhäger i Norge, den är vanlig längs västkusten i Sverige och i Norge, har ett otrevligt skriande läte som säkert har skrämt många en mörk kväll eller natt som inte vet vad det är.

Mvh isan lover
 
En av dei storste turistatraksjoner i Sverige , Tranedansen ved Hornbogasjoen . Her kommer det på tusenvis av turister hvert år frå heile Europa og ser på Tranedansen , fågeltittare . Her dere ikke vert der og titta .
 
En av dei storste turistatraksjoner i Sverige , Tranedansen ved Hornbogasjoen . Her kommer det på tusenvis av turister hvert år frå heile Europa og ser på Tranedansen , fågeltittare . Her dere ikke vert der og titta .
Hej

Vi har gott om Tranor i Bohuslän så vi behöver inte åka till Hornborgarsjön för att se dom, har ni inte Tranor i Norge ?

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp