Vad är detta för en svamp?

 

Rasamus

Medlem
Vad är detta för en gigantisk svamp.
Hittades utanför huset på Koh Samui

1628620879907.jpg


Screenshot_20210810-204705.jpg
 
Nå er det over mittsommer og kantarellene kommer for fult i Sverige , Her er bilde av kjerringen min i mitten som plokker kantareller . På ein time plokker ho ei halv korg med kantareller . Her plokker dei svamp i en skog som heiter Hökenås og ligg mellom Jönköping og Tidaholm Om somrane för var det 30 til 40 Thaidamer som plokker bär og svamp i skogen her .

tt5 (2).jpg


tt5.jpg


Kantarell hökenås.jpg
 
Nå er det over mittsommer og kantarellene kommer for fult i Sverige , Her er bilde av kjerringen min i mitten som plokker kantareller . På ein time plokker ho ei halv korg med kantareller . Her plokker dei svamp i en skog som heiter Hökenås og ligg mellom Jönköping og Tidaholm Om somrane för var det 30 til 40 Thaidamer som plokker bär og svamp i skogen her .

tt5 (2).jpg


tt5.jpg


Kantarell hökenås.jpg
Frugan är också sugen på att plocka kantareller. Men hon gillar inte att äta dom men vad gör väl det? Hon har en man som mer än gärna slafsar i sig och avnjuter delikatesserna. :)
 
Jeg såg litt på svamp i Thailand , der ser jeg på hundrevis av svampsorter på internett , og hva som kan etas . Og mange tips til matlaging med svamp , med bilde . Her ser dere ein svamp som du får på Big C og med bacon rundt , som blir steikt , Tildömes , ein middag med kjött og potatis , brun sås med svamp og bacon til . Skulle de smake ????

25ff5c00598569d1fe8c0c8d418a919e.jpg
 
Når kjerringen min lager kremig suppe , så har hon en boks Campbells Soup på boks .Den tömmer ho i en kjele med like deler vann , Så kutter ho opp svampen , lök , og hvitlök og koker det for seg sjöl , og tömmer det i suppa med kokevannet , som gjer en fin smak .. Og så koker ho suppa på svak varme noen minutter ,

2022-07-03.png
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp