Vad är orsaken till att så många älskar Thailand?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Birger " sa:
Du är en klok man, Legolas, nära på förnuftig.
Sista gången (senaste, skall det vara) jag var i Thailand, satt jag och pratade med grannens 14-åriga dotter, en klipsk och vaken tjej. Hon uttryckte klart att hon inte ville läsa engelska eller datorteknik för vad skulle hon med det till ? Jag förklarade att Thailand var ett ganska litet land, trots allt, och med ett litet folk, relativt, och att världen var stor , och att just engelska och datorkunskaper var nyckeln till omvärldens rikedomar. Hon tyckte jag var en jobbig gammal stöt, som fyllegaggade. Tyvärr är nog hennes uppfattning typisk och sannolikt kommer hon aldrig att tjäna några pengar- försåvitt hon inte blir bartjej.
Synd!

Hon uttryckte klart att hon inte ville läsa engelska eller datorteknik för vad skulle hon med det till

Så sa vi också för 30 år sedan!

Mvh Peter :wai:
 
Ja Legolas jag säger inte emot dig, visst utvecklingen går inte att stoppa och utvecklingen är olika beroende på vart i Thailand man är och det finns gott också, tyvärr så står historien där alltid i vägen och har facit, men jag gillar inte riktigt det jag ser hända i mitt område om jag får kalla det så.

Men om jag får säga så här då, jag tror inte på att västerlandets inflytande alltid är den enda vägen till framgång och lycka, utan varje lands kultur måste först och främst få bygga sin egen framtid.

För dig Peter är det att sitta i ditt pålade hus och lyssna på fåglarna och andas djupa andetag. medans det för tanten du refererade til innebär att hon går ut i sin trädgård på morgonen och beundrar sina granna färgsprakande Funfa (Bougdanvillea), nej faan det var ju jag det.......

Ja vad härligt, du och jag samt tanterna, kan det bli bättre ;D

Nä, nu skall jag ut och handla en guldkedja åt tanta, så hon blir på gott humör ;D

Mvh Peter :wai:
 
"Berralund " sa:
Guldkedja, wow! Ja då ligger du garanterat bra till!! ;)

hahaha, ja den förra jag köpte var ju för kort tyckte hon, vet inte om hon är lite full i faan där, kanske vill ha en till ;D

Ja det är ju sådana saker man får ta bara, de små liven är ju vårt allt eller hur!!!!

Mvh Peter :wai:
 
"insayt " sa:
hahaha, ja den förra jag köpte var ju för kort tyckte hon, vet inte om hon är lite full i faan där, kanske vill ha en till ;D

Ja det är ju sådana saker man får ta bara, de små liven är ju vårt allt eller hur!!!!

Mvh Peter :wai:


Du har så rätt, Peter. Jag har faktiskt funderat på att köpa något liknande till min älskling fast jag egentligen inte har råd just nu. Absolut är dom vårt allt! :angel:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp