Det här kanske passar bättre i en gammal forumsdel, men OK.
Jag har faktiskt inte råkat ut för något riktigt pinsamt i Thailand, utan detta tilldrog sig på hemmaplan för många år sedan i min gröna ungdom.
Vi hade samlats ett stort gäng hemma hos en kompis för att ha en riktig fest. Av någon outgrundlig anledning hade jag fattat tycke för den finska fruktbittern "Marinella". Och detta tycke yttrade sig i en totalt ohämmad konsumtion av nämnda dryck. Den ansenliga mängden som konsumerades hade naturligtvis till följd att jag blev fruktansvärt berusad, med andra ord "pissefull".
Någon kom senare på kvällen på den ljusa idén att vi skulle åka in till stan och gå på disco. Och så skedde. Vi kom in till stan och konstigt nog lyckades undertecknad med konststycket att ta sig förbi dörrvaktens granskande ögon. Man kan tydligen skärpa till sig även under höggradig berusning.
Hur som helst - vi satte oss vid ett par bord och hämtade in stora starköl. Sen börjar mitt minne bli en aning dimmigt, men jag minns att jag plötsligt inte mådde så bra (undra på det). Detta plötsliga illamående resulterade i att magen och kroppen hastigt (men inte lustigt) ville göra sig av med den i mängd intagna drycken, varpå jag lyckades få tag i några tomma ölglas som stod på bordet. Dessa fylldes sedermera med uppkastningar med en förvånansvärt stor precision. Fråga mig inte hur jag lyckades med detta, jag har ingen aning.
En minut senare kom en vakt och tyckte att det nog var dags att hämta lite frisk luft, och jag kunde inte annat än att hålla med. Så det blev att ta en taxi hem, och jag behöver väl inte beskriva hur jag mådde dagen efter när herr "Ågren" klappade på axeln. En av de värsta dagarna i mitt liv, och hela händelsen var absolut det mest pinsamma jag har gjort.