Vad betyder เอนสัม แฮชกาเร

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
เอนสัม แฮชกาเร

Har funderingar på vad det där kan tänkas betyda? hm

Tacksam för svar
 
""clerk" " sa:
เอนสัม แฮชกาเร

Har funderingar på vad det där kan tänkas betyda? hm

Tacksam för svar
Det var ju du själv som frågade om hur man skriver Ensam Härskare... med Thai skrift! :nod:
Har du redan glömt bort det? :D

mvh
Shaowpanyaa
 
Osäker

Det är just det som är tanken, att ha det som tatuering men känns så osäkert inte för att jag tvivlar på detta forum utan vill ha det som en försäkran att det är korrekt.
Vill ju inte tatuera in nått som kanske står för nått annat, ja ni får står nog!

Så är det fel att tatuera in det? och står det verkligen för

Ensam Härskare - Kan ju bli ganska kul om det skulle stå nått annat som skulle få vilken thailändare som helst att bli komplett galen när man är nere på besök i mysiga thailand :D

tacksam för all hjälp!
 
Absolut!

Jo men som sagt, Jag heter Erik och Ensam Härskare är ju det mitt namn står för så skulle vilja ha en bra översättning för för det, så vad blir lämpligaste översättning och hur lyder översättningen då?
Går det få det att likna ensam härskare på nått sätt gah detta blev knepigt

Men tacksam för svar! =)
 
Hm

Låter som att det verkar bli svårt att få ihop det, men undrar då om ni har några andra bra förslag som man kan göra för att få det på rätt sätt med översättning, eller att

hm Ensam Härskare kanske dolkas annorlunda i Thailand att där kanske dom anser att en ensam härskare är hm en kung eller president av nått sådan slag? Ni får ursäkta men tycker det är intressant och vill få med kultur i det jag vill "tatuera" men vill ju även få det korrekt skrivet, all respekt mot det svenska och det thailändska språket!

Tack Allesammans, otroligt kul!
 
Re: Hm

""clerk" " sa:
Låter som att det verkar bli svårt att få ihop det, men undrar då om ni har några andra bra förslag som man kan göra för att få det på rätt sätt med översättning, eller att

hm Ensam Härskare kanske dolkas annorlunda i Thailand att där kanske dom anser att en ensam härskare är hm en kung eller president av nått sådan slag? Ni får ursäkta men tycker det är intressant och vill få med kultur i det jag vill "tatuera" men vill ju även få det korrekt skrivet, all respekt mot det svenska och det thailändska språket!

Tack Allesammans, otroligt kul!
Det finns flera sätt att säga Ensam Härskare på..t.ex
ผู้มีอำนาจแต่ผู้เดียว pôo mii amm-nâaht tää pôo dii-o :smoke:

Shaowpanyaa
 
ensam härskare

Shaowpanyaa!

Hur översätter man det där till svenska då? Skulle vara kul å veta vad översättningen skulle bli för det där :D
hm är du thailändare eller svensk som är en levande talang som kan thailändska? :D
Evigt tacksam för alla svar!
 
Re: ensam härskare

""clerk" " sa:
Shaowpanyaa!

Hur översätter man det där till svenska då? Skulle vara kul å veta vad översättningen skulle bli för det där :D
Man kan översätta det som t.ex...Ensam Makthavare/Ensam Härskare :cool:
clerk skrev:..hm är du thailändare eller svensk som är en levande talang som kan thailändska? :D
Evigt tacksam för alla svar!
Tack. :D Jag har bott i Thailand längre än i Sverige och är mycket intresserad av thailändska språket. :)
Jag får också mycket träning genom att översätta dokument,handlingar o.s.v. :)

mvh
Shaowpanyaa
 
bengan

jätte tack för din förklaring!

Med den förklaringen så har jag fått en perfekt uppfattning kring hur ordet kan tolkas av andra thailändare och vill ju inte hamna i finkan pga en tatuering så får tänka lite andra banor men eftersom jag både respekterar och gillar thailändare å dess land så vill jag representera det på ett bra sätt! Men inte bara specifikt thailand.

Är det någon som har några bra fina exempel på både roliga och seriösa ord/meningar på thailändska?

Gärna nått i stil till mitt namn eller nått i den stil som jag är ute efter, kanske nån har några bra länkar att bidra med till antingen thailändska tatueringar och även sidor med ord osv.

Tack och Bock Alla!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

C
Svar
21
Visningar
4 K
Anonymius
A
P
Svar
17
Visningar
2 K
K
Svar
0
Visningar
1 K
Kronan
K
A
Svar
65
Visningar
15 K
Anonym
A
H
Svar
2
Visningar
1 K
Hacksquat
H
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
12
Visningar
5 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
L
Svar
2
Visningar
2 K
L
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
T
Svar
2
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
A
Svar
22
Visningar
8 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp