Vad får jag inte glömma nästa resa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Som rubriken lyder, vad får jag inte glömma att göra på nästa resa?
Hälsa på släkten, titta på nån typ av sevärdighet, bada i havet, pröva en viss maträtt, köpa med sej nåt viktigt hem, ja det finns massor av saker att välja på.

Om jag tar mej till Pattaya nästa resa så vill jag även ta mej till Jomtien för ett besök, har hört talas om det mycket men aldrig direkt blivit av.
Jag vill även ge mej själv en riktig helkroppsmassage, har vart i Thailand många gånger men bara tagit en helkroppsmassage.
Jag vill även tattuera över en gammal tattureing.
Jag hoppas att en utav mina önskningar kan gå i uppfyllelse då är jag nöjd.

1. Pengar
2. Pass
3 Kondom
4. Glatt humör
5 Förståelse och empati.
6. Kamera

"Gazton " sa:
1. Pengar
2. Pass
3 Kondom
4. Glatt humör
5 Förståelse och empati.
6. Kamera

1. Japp
2. Måste fixa nytt innan (6 månader)
3. Behövs inte
4. Absolut
5. Finns förhoppningsvis inbyggd
6. Japp, nya bilder till CM behövs

"ledarn " sa:
Samma 2 saker som jag av någon outgrundlig anledning inte gör ???

Skaffa glasögon. (Kan inte fatta att jag inte fixade detta när jag var där senast)
Gå till tandläkaren. (Men måste hitta ett "laser" ställe då jag lider av en fruktansvärd skräck)

Det där stämmer in på mej också. Förra året gick jag förbi optker varenda dag/kväll i 3 veckor ändå gick jag aldrig in i affären.
Tandläkaren går jag till här hemma, men är helt förstörd från och med att jag har fått en tid till den dagen har varit.

"Gazton " sa:
1. Pengar
2. Pass
3 Kondom
4. Glatt humör
5 Förståelse och empati.
6. Kamera

Instämmer i allt utom punkt 3 :)

Mitt pass går ut nu i mars, måste fixa ett nytt. Jag har kommit så långt så jag vet vilken polisstation som gör det, dom sa att det skulle ta 5 arbetsdagar.

:wai:

Kylling!!

Det räcker med de 4:a P:na...

1. Pengar
2. Pass
3. P-piller
4. Pilljetten

Dessa fyra råd brukar hjälpa, men för tusan glöm inte att du själv ska med... ;D :D ;D

Jo-Be

"Kycklingen " sa:
Det där stämmer in på mej också. Förra året gick jag förbi optker varenda dag/kväll i 3 veckor ändå gick jag aldrig in i affären.
Tandläkaren går jag till här hemma, men är helt förstörd från och med att jag har fått en tid till den dagen har varit.

Stackare att lida av sådan tandläkarskräck. Den enda skräck jag har när jag går dit är att jag är rädd om plånboken, det är ju så förbannat dyrt. Har precis varit där - en skadad fyllning (liten) i framtänderna + putsning kostade ca 2400:-. Det är min skräck. Frugan behövde bara ta tandsten + undersökning för 800:-. :'(

Tyvärr finns det ingen bra tandläkare hemma i byn, då måste man åka 13 mil till Khon Kaen. Känns inte aktuellt.

Tyvärr finns det ingen engelsktalande optiker heller i närheten, annars hade jag fixat glasögon där också. Men så är det nog ofta i Isaan.

En extra mp3-spelare , fulltankad med musik ..... har alltid en förmåga och dumpa dom i havet ;D

"Arnold Layne " sa:
En extra mp3-spelare , fulltankad med musik ..... har alltid en förmåga och dumpa dom i havet ;D

Absolut ska en Fulltankad spelare med.. särskilt då man knappt tål Thaimusik och all annan jävla dunka dunkande :D

"legolas " sa:
Berramannen.. inte behöver du någon engelsktalande optiker. du har ju din fru med dig vetja....
Min polare har varit här ett antal gånger och han brukar handla glasögon och gå till tandläkaren. Min fru följer med och översätter funkar skitfint.

Glasögonen var inte lätta med både läsögon och närsyntglas, glömde vad det heter. men de fixade det skitlätt. Tog beställningen, beställde ifrån sin kontakt i Bangkok, och 1 vecka senare så fanns de här i Chaiyaphum.

Så Berra kör på, det funkar...
;D ;D ;D

Det stora problemet som jag ser det är själva synundersökningen. Jag vet inte hur intresserad en optiker här hemma är av att göra en sådan utan att sedan få sälja glasögonen. En synundersökning måste ju bli korrekt. Så jag får se hur det blir.

Berralund:
Du skulle kunna gå till en optiker här i Sverige och få synen testad, sen tar du med receptet till Thailand och ber dom göra ett par glasögon efter ditt recept.

Du skulle också kunna köpa ett par här hemma innan du åker, sen om du behöver ett par glasögon i reserv så ger du optikern dina glasögon i Thailand, han kollar och mäter upp glasen om du säger att du vill ha ett par i exakt samma styrka som dina egna.

"Kycklingen " sa:
Berralund:
Du skulle kunna gå till en optiker här i Sverige och få synen testad, sen tar du med receptet till Thailand och ber dom göra ett par glasögon efter ditt recept.

Du skulle också kunna köpa ett par här hemma innan du åker, sen om du behöver ett par glasögon i reserv så ger du optikern dina glasögon i Thailand, han kollar och mäter upp glasen om du säger att du vill ha ett par i exakt samma styrka som dina egna.

Tack för tipset, kycklingen. Jag skall ta tag i det hela och göra det nästa gång jag kommer hem. Nu är det för sent, skall jobba nästa vecka. :wai:

"legolas " sa:
Men????? jag skrev ju om synundersökningen Berra!! Min polare fick en synundersökning, beställde brillorna och en evcka senare så hade han dom. Eller tror du inte din fru kan översätta?? vad är problemet för dig Berra!!!??

Jag tycker att en synundersökning är jäkligt jobbig, det är så små skillnader när man skall avgöra viket man ser bäst/sämst. Perfekta glasögon är mycket viktiga i jobbet, och då vill jag kunna kommunicera själv med optikern. Hustrun i all ära, men hon ser ju inte vad jag ser när man sitter där. Vanliga läsglasögon är säkert inget problem, men jag behöver mer avancerade. Det blir nog progressiva nästa gång.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
16 K
A
A
Svar
142