Vad gillar du med Thailand

Hej,

Kanske finns liknande tråd sedan tidigare, då kan ni ta bort denna.

Var gillar ni mest med Thailand, jag menar inte varför ni åker utan vad ni gillar mest med landet. Inget är fel men jag menar inte att ett svar är att det bästa är för min fru/sambo är från Thailand, då låter det mer som ett sätt tvång utan vad just du uppskattar Thailand. Inte massa med snack hur dåligt Thailand eller Sverige är utan det positiva med Thailand.

Hej,

Oj vilka bra kommentarer. Era inlägg sammanfattar min bild ganska bra.

Enormt utbud av god mat och man kan köpa den billig på en marknad eller njuta på en lyxig restaurang.

Människorna är många gånger extremt vänliga, tyvärr har jag inte lärt mig språket till fyllo så får kommunicera med hjälp av frugan eller på engelska.

Servicenivån är ju outstanding, man får saker levererade och monterade för en bråkdel av kostnaden i Sverige.

Naturen på flera ställen gillar jag.

Jag har en förkärlek till Bangkok där verkligen väst möter det asiatiska. Bara se livet i staden är en fröjd för mig.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Hej,

Oj vilka bra kommentarer. Era inlägg sammanfattar min bild ganska bra.

Enormt utbud av god mat och man kan köpa den billig på en marknad eller njuta på en lyxig restaurang.

Människorna är många gånger extremt vänliga, tyvärr har jag inte lärt mig språket till fyllo så får kommunicera med hjälp av frugan eller på engelska.

Servicenivån är ju outstanding, man får saker levererade och monterade för en bråkdel av kostnaden i Sverige.

Naturen på flera ställen gillar jag.

Jag har en förkärlek till Bangkok där verkligen väst möter det asiatiska. Bara se livet i staden är en fröjd för mig.
Bangkok är bra. Där finns allt så länge man inte söker efter stränder

SatanG

Forumveteran
Ja skälen man fastnade för Thailand var ju den goda maten, vackra tempel, stränderna och alla vänliga människor.

Oh ja just det, höll på att glömma, fylla & billiga/villiga skönheter dygnet runt hade naturligtvis inget med saken att göra om nu någon tänkte så illa om mig. Jag har hört om detta från en polare men vet inget själv, vet inte ens vem polaren är ;)

Nu när jag bevisat min oskuld kan jag blygsamt säga att Bangkok regerar, resten är bara utfyllnad :)

/ SatanG

Ja skälen man fastnade för Thailand var ju den goda maten, vackra tempel, stränderna och alla vänliga människor.

Oh ja just det, höll på att glömma, fylla & billiga/villiga skönheter dygnet runt hade naturligtvis inget med saken att göra om nu någon tänkte så illa om mig. Jag har hört om detta från en polare men vet inget själv, vet inte ens vem polaren är ;)

Nu när jag bevisat min oskuld kan jag blygsamt säga att Bangkok regerar, resten är bara utfyllnad :)

/ SatanG
Bor du i Thailand på heltid?

Audirs2

Forumveteran
Även jag säger människorna, särskilt då dom som man har kommit nära efter att jag gifte mig med min fru. Varmare och härligare folk får man leta efter, detta uppe i Isaan.
He he, så du har inte tonåringar hemma då? Igår var det nästan blod på golvet mellan min frun och våran 14 åring som vill äta mat med mobilen på högsta volym utan tanke på att vi andra vid köksbordet inte gillar gnisslet från thaimusik,,,,,,,grrrrrr,,, som dessa tonåringar lyssnar på! Flög en tallrik minst i backen kan jag säga! :tongue_transparent:

Mr.Jo

Forumveteran
Vädret, den vackra naturen och vägarna här i norra Thailand. Det fria livet och umgänget med människor.
Inget tjat om munskydd:oops:
Du blir inte lämnad ensam om du inte själv väljer det.
Allt utanför Bangkok och turistfällor :cool::p
Måste tillägga att jag tycker om thai sätt att inte kritisera andra så mycket som vi s k kristna gör.

Senast ändrad:
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
A Skor i Thailand (Thailandskor) eller "Jag gillar inte flipp flopp då jag får skavsår mellan tårna" Allmänt thailandforum 21
Audirs2 Gillar du latino tv serier? Ordet är fritt 31
Långeman För er som gillar segling. Gotland Runt i direktsändning Allmänt thailandforum 0
Pepsi Vad gillar ni om reklam på TS? Allmänt thailandforum 33
A jag gillar inte thaimän är ett kodord för "jag är tillsammans med en thaiman" Ordet är fritt 26
A Vad gillar ni att läsa om på ett forum? Allmänt thailandforum 54
Grannen Olsson Thailändare gillar sushi 寿司 (Bilder) Allmänt thailandforum 23
Pepsi Vad gillar du för Thai musik ? Reggae? Allmänt thailandforum 253
Grannen Olsson Min Teerak gillar att knäcka med fingrarna och andra leder Allmänt thailandforum 10
Långeman För alla som gillar Big Bike I Pattaya 13-14 Feb. 2015 Allmänt thailandforum 14
Långeman För er som gillar sport på TV Allmänt thailandforum 1
M Vad för produkter från Sverige gillar Thailändarna? Allmänt thailandforum 47
A Du som ska till Kata beach och gillar levande musik Thailändskt reseforum 2
A En låt jag gillar För er som vi lära er lite ovårdat språk och slang Språkhörnan 0
Isan Lover Media förbjuden att rapportera om protesterna i Thailand. Thailändska Nyheter 58
PanPan Thailand and Sweden A truly sustainable relationship! Allmänt thailandforum 0
PanPan Thailand öppnar upp ytterligare Uppehållstillstånd och visum mm 1
PanPan Thailand öppnar upp ytterligare Uppehållstillstånd och visum mm 206
thaikonsult Besökare från Thailand som besöker Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 0
Isan Lover Ändring av bötesbelopp i Thailand vid trafikförseelser. Thailändska Nyheter 73
Isan Lover Ändringar av reglerna för körkort på tung MC i Thailand. Thailändska Nyheter 7
S Richard Barrow på väg bli "utkastad" från Thailand? Expat i Thailand 5
Isan Lover Den Thailändska kungen ska besöka Thailand. Thailändska Nyheter 30
mrsomtam äga en lägenhet i thailand Allmänt thailandforum 5
Isan Lover Thailand inför nya körkortstest för dom äldre än 70 år, senare även för dom över 65 år. Thailändska Nyheter 4
thaikonsult 11 grupper av människor får flyga till Thailand, idag. Uppehållstillstånd och visum mm 41
OsoPolar Kärnkraft i Thailand Funderingar och betraktelser 4
Isan Lover Antalet tigrar i Thailand har ökat. Thailändska Nyheter 0
J Nu har dom börjat sälja charterresor till Thailand redan i December? Allmänt thailandforum 5
Dick Hur räknar man folket i Thailand? Allmänt thailandforum 9
S Vad har du fått för namn i Thailand Allmänt thailandforum 31
Khun Leo Köpa ny Dator i Thailand har sina fallgropar! Teknikrelaterat 61
thaikonsult Thailand öppnar igen sina internationella gränser från imorgon 1 juli Uppehållstillstånd och visum mm 8
JanneMan61 Kommer vi att kunna åka till Thailand över jul? Thailändskt reseforum 69
Dick Dyrt med alkohol i Thailand. Allmänt thailandforum 76
S Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige Funderingar och betraktelser 383
S Rätt och fel Hur gå klädd eller inte gå klädd i Thailand ? Rätt och fel i Thailand samt tips 94
Pepsi Markpriser i Thailand. Kommunen vill köpa? Allmänt thailandforum 43
nmax Husköp i Thailand Bygga hus i Thailand 163
Isan Lover Thailand förlorar rätt att tullfritt exportera för 1.3 miljarder $ årligen till USA. Thailändska Nyheter 31
Isan Lover Brandmän i norra Thailand flydde upp i träden när dom stötte på vilda elefanter. Thailändska Nyheter 0
thaikonsult Undantagstillstånd i Thailand! Uppehållstillstånd och visum mm 0
nmax Inkomst skatt i Thailand Allmänt thailandforum 0
M Thailand bilder år 2004 - 2019 Expat i Thailand 205
Isan Lover Världsbanken säger i sin rapport att antalet fattiga ökar igen i Thailand. Thailändska Nyheter 2
S Rätt och fel Hur klipper ni gräsmattan i Thailand? Rätt och fel i Thailand samt tips 12
S Roadtrip Sverige-Thailand Thailändskt reseforum 10
Isan Lover GM lägger ned sina fabriker i Thailand. Thailändska Nyheter 205
Isan Lover Thailand söker 10 000 utländska engelskalärare. Thailändska Nyheter 46
S Rätt och fel Gifta sig i Thailand Rätt och fel i Thailand samt tips 116

Liknande trådar

Topp