Vad gillar ni att läsa om på ett forum?

A

Anonym

Gäst
Vi har ju haft någon som va akut magsjuk och frågade på ett forum vad han skulle göra, sen har vi alla sidor med upplysningar av visum och uppehållstillstånd, som ju ofta då blir andrahandsinformation(så snart reglerna förändras ligger ju dessa trådar kvar och skräpas).

Vad vill alla ni som läser här läsa om? Dela med er! Vi är ju alla olika och det som den ene gillar kanske inte den andre gillar.

Själv gillar jag att läsa om folk som bor i Thailand och hur dem lever, vart dem bor, vad de gör på dagarna. Bor man nära kusten badar man mer då? De flesta som skriver här har ju en relation till en thai, skulle vara kul att ni som är ett svenskt par skriver här, eller du som kanske flyttat ner själv, eller blivit själv.

Sen är jag intresserad av olika delar av Thailand.

Jag är ju också intresserad av de som har gift med thai och lever i Sverige och har barn här. Kul att höra hur ni har det.

I början läste jag ju här mest för att lära mig om seder och mer om Thailand, och av det blir man ju aldrig fullärd.

Jag saknar inlägg av er svenskar som bor i turistområden och vad ni gör på dagarna. Gärna ni som bor halvårsvis.

Men som sagt vad vill ni andra läsa om?

Något som jag saknar är husbygge trådar, vart fler förr.
Detta för att vi närmar oss att sätta spaden i gjorden, tyvärr är det svårare än vad jag trodde att hitta byggare som vill skriva avtal/kontrakt
Har varit i kontakt med flera runt om i byarna där vi skall bygga, även sett referens hus från några, fantastiskt fina men kontrakt behövs ej enligt dessa:eek:
Å det går bort helt för mig.
Så gärna förslag på bra byggare i Nakhon Rachasima området:)

Detta för att vi närmar oss att sätta spaden i gjorden, tyvärr är det svårare än vad jag trodde att hitta byggare som vill skriva avtal/kontrakt
Har varit i kontakt med flera runt om i byarna där vi skall bygga, även sett referens hus från några, fantastiskt fina men kontrakt behövs ej enligt dessa:eek:
Jag började ju bygga, det blev ju aldrig klart.
Men vi satte krav på fast kontrakt och då började dom buda.
2.1 millioner fick vi ett fastkontrakt på fast vi bröt det vid halva summan och skiljde oss.
Det var svärföräldrarna som spred ryktet och sen kom byggbolagen till oss inte vi som sökte upp dom.

Om husbygge tycker jag det finns en hel del trådar här, de kanske också är södertjafsade.
https://thaisnack.se/forums/bygga-hus-i-thailand.49/

Om husbygge tycker jag det finns en hel del trådar här, de kanske också är södertjafsade.
Tips är då, gå till första innlägget och läs där ifrån tills det börjar bli söndertjafsat istället för att gnälla, att det blir OT är naturligt då något annat glider in och man vill svara pp det.
Det är inte så svårt, gå till första innlägg och välj själv när du vill sluta läsa och tycker det blir söndertjafsat.

Språket, historien och det thailändska samhället, mentaliteten, buddhismen samt upplevelser, kan vara en tripp till något, möten med thailändska människor eller platser eller något man själv fick en aha-upplevelse av eller något man lärt sig av thai.
Har läst dom fram å baklänges:Dnågra år på nacken nu, rent egoistiskt ang detta då jag har detta överst på agendan nu;)
För övrigt skriver jag under på varenda punkt i ditt inlägg:)

Jag tycker om att läsa forum-medlemmars berättelser om sina resor och familjer.
Själv är intresserad av fenomenalt vackra thailändska natur, växlighet och otroligt fina orkideer.
Jag har varit en gång på en resa i Chiang Mai och Pai. Jag hade också möjlighet att resa sk "Gyllene Triangeln"-området samt åka båt på Mekong-floden samt åka på marknad på Donsai-ön.
Thailändsk kultur är för mig mystisk och svårbegriplig. Det är intressant läsa om detta. Vad sker bakom
det "Leende" är svårt att få grepp om.

eirkar

Tips är då, gå till första innlägget och läs där ifrån tills det börjar bli söndertjafsat istället för att gnälla, att det blir OT är naturligt då något annat glider in och man vill svara pp det.
Det är inte så svårt, gå till första innlägg och välj själv när du vill sluta läsa och tycker det blir söndertjafsat.

Jag tänkte mer på vissa av dem blev ju folk osams till och med. Jag vet väl att trådar ofta kommer in på sidospår, är ju ingen ängel själv och det var inget gnäll utan lite mer på skoj, kanske skulle satt en smilies. gör det nu:)

Detta är en verkligt intressant tråd. Förvisso skall vi ha tyngdpunkt på Thailand med allt vad det innebär. Men samtidigt är ockso "Ordet är fritt" viktigt tycker jag.

Ser fram emot flera synpunkter, tack!

Jag började ju bygga, det blev ju aldrig klart.
Men vi satte krav på fast kontrakt och då började dom buda.
2.1 millioner fick vi ett fastkontrakt på fast vi bröt det vid halva summan och skiljde oss.
Det var svärföräldrarna som spred ryktet och sen kom byggbolagen till oss inte vi som sökte upp dom.
Bra tips där, skall be släkt å grannar lobba för detta med fast kontrakt:thumbsup: förr eller senare nappar det antar jag;)

Ja byggen alltid kul att läsa om, tycker det är ganska bra variation här saknar dock tex trådar om bilar, delar tex om man vill bygga om själv, trimma m.m.

Gillar mest trådar som handlar om Thailand, där man får lära sig nåt nytt. Alltid kul att läsa om folk som bott här nere lång tid, och har lite erfarenhet.

Inte lika kul att läsa om läget i Sorunda eller Frölunda faktiskt..

Gillar mest trådar som handlar om Thailand, där man får lära sig nåt nytt. Alltid kul att läsa om folk som bott här nere lång tid, och har lite erfarenhet.

Lite kul egentligen och nu avser jag ju inte just dig utan många andra som bor i Thailand. Ni har jag upptäckt är ju de som har mest bry om Sverige och vad som händer i Sverige och har en massa synpunkter på det. Vi andra som bor här brukar prata mer om Thailand:).

Men det är väl så bor man i Göteborg blir ju Liseberg inte så intressant längre:D

Lite kul egentligen och nu avser jag ju inte just dig utan många andra som bor i Thailand. Ni har jag upptäckt är ju de som har mest bry om Sverige och vad som händer i Sverige och har en massa synpunkter på det. Vi andra som bor här brukar prata mer om Thailand:).
Men det är väl så bor man i Göteborg blir ju Liseberg inte så intressant längre:D

Men mitt inlägg var ju helt tvärt emot det du sade och citerade..

Ja, fy fan för Frölunda. Nej jag håller inte ens med mig själv. Frölunda mot mitt älskade Brynäs var den första matchen jag såg utomhus på Nynäs i Gävle 1964. Frölunda är ett klassiskt hokeylag även om jag älskar Brynäs. Inget av lagen är så kallade köpelag utan det finns en lång tradition och hokey kunnande bakom. Sug på den här karamellen skåningar och smålänningar.

Men mitt inlägg var ju helt tvärt emot det du sade och citerade..

Du säger att du gillar att Alltid kul att läsa om folk som bott här nere lång tid, och har lite erfarenhet det är en sak men samtidigt upplever jag att det är just de som bor i Thailand som oftast har mer engagemang i Sverige än Thailand än vad vi har som bor i Sverige, det var bara en liten parentes i det hela.:)

Du säger att du gillar att Alltid kul att läsa om folk som bott här nere lång tid, och har lite erfarenhet det är en sak men samtidigt upplever jag att det är just de som bor i Thailand som oftast har mer engagemang i Sverige än Thailand än vad vi har som bor i Sverige, det var bara en liten parentes i det hela.:)
Kan det vara så att vi som bor här den mesta delen i Sverige, faktiskt är rätt så nöjda med det.:)

Liknande trådar

W
Svar
8
Visningar
1 K
zetterberg_88
Z
A
Svar
2
Visningar