Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Gazton, 30 oktober 2010.

Taggar:
  1. Berralund

Berralund Forumveteran

Jag sitter och hjälper dottern med läxorna. Det är engelska och fysik som gäller, bedömningsuppgifter under kommande vecka. Svårighetsgraden stegras nu i åttan, ibland är jag rädd för att hjälpa på fel sätt när det gäller fysik och matematik. Man använder ofta andra metoder nuförtiden.

Engelska är lättare att hjälpa till med, det är ju arbetsspråket ombord.

Micke.T, Kycklingen och Jonas gillar detta.
  2. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Finns bra klipp på Youtube typ skola med nya sätt att räkna och annat;)
    Använde mig av det när jag hjälpte bonus sonen med läxor.

Satt där som en relik med min trappa vid division:Dpojken klia sig i hövvet, vi gör inte så nu;)Det va då jag gick in på Youtube och kollade tog 5 minuter så hade jag koll hur dom räknade nu:)

Berralund gillar detta.
  3. Mackfaktorn

Mackfaktorn Aktiv medlem

Han ju med spela bort en del på en liten v5a, top 7a, dd å ett vinnarspel på polarns krake i sista så mitt + hamna på blygsamma 120kr trodde nog 5orna skulle ge mer än ynka 152 kr st

Krille gillar detta.
  4. Berralund

Berralund Forumveteran

Jo men du vet - ju äldre man blir desto svårare får man med inlärningen. Jag inser mina begränsningar i det fallet. Det är säkrare för henne att gå på Studieverkstad i skolan istället.

Micke.T gillar detta.
  5. andrejsdenruskige

andrejsdenruskige Forumveteran

I stället för att lära sig hur skolan räknar så borde man lära sig att förstå sammanhangen och flera olika sätt.
    Ser man hur ”sakerna” förhåller sig till varandra så får man en bättre förståelse och kan således utveckla sitt eget tänkande.

Nackdelen är att man kan få en massa poängavdrag på proven senare i livet, då man inte gjort som systemet tycker att man ska göra.

Mr.Jo, magunnar, Micke.T och 1 annan gillar detta.
  6. Janne

Janne Gäst

Funderat på detta inlägg några dagar ...

Enligt min uppfattning betalar man inte för sex, här verkar ju en del skilja sig åt.

Lust behöver väl inte kosta, om båda har attraktion. Kan väl vara så att en 30 åring nappar på en natt med @nmax

Lunch kostar ju då det är råvaror med , men en natt med sex med en 30 årig dam från Isaan behöver väl inte kosta?

Jag förstår kanske inte inläggen eller har vi olika uppfattningar vad man betalar för.

Jonas gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. kurant

kurant Forumräv

Visst, men ska det ske regelbundet flera gånger i veckan och man är kräsen på utseendet så är det en unik prestation.

Micke.T gillar detta.
  9. Janne

Janne Gäst

Ja ska det vara ny så... men tycke kan ju uppstå. Jag antar att man då inte ger lön utan att förhållandet är på samma villkor.

Jag har lite svårt att tro att sex alltid ska kosta. Tycke och lust kan uppstå, efter det kan det byggas upp starkare känslor.

10. kurant

kurant Forumräv

Förhållanden i Thailand är inte på lika villkor mellan äldre utlänning och ung kvinna, men det kan fungera bra och problemfritt.

Janne gillar detta.
  11. Jonas

Jonas Forumveteran

Jo men förstod ju som att det var nya tjejer hela tiden, han är la singel nu ;)
    För han skriver ju dom ;)

Janne gillar detta.
  12. nmax

nmax Forumveteran

Om det tvistar dom lärda

13. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Du verkar ha ett gott liv nere i hua hin med eller utan stadigt sällskap;)

14. Spången

Spången Medlem

Någon som har åkt färja Pattaya-HuaHin senaste tiden?Jag funderar på en tur till "Rullator paradiset"

15. Berralund

Berralund Forumveteran

Ny vecka nya möjligheter! Fint om än kyligt väder idag. 7 grader nu på morgonen.

Dags att sätta på kaffepannan innan ungarna skall upp och iväg till skolan. Båda har prov idag, det blir intressant.

16. Janne

Janne Gäst

Riktigt skitväder denna helg. Har regnat konstant sen i lördags fm.

Igår morse lyckades jag sabba min Linux installation med att förstöra sudo kommandot. Råkade byta ägare. Så knäpp man är när man inte tänker. Hade heller inte aktiverat min root användare.

Backade upp alla filer till en extern disk. Bara det tog sex timmar. Sen lyckades jag efter lite pillande återskapa kommandot och fixa till det. Mycket googlande, då man fick panik och inte tänkte klart.

Mick till det så nu går allt som en klocka igen.

Kycklingen gillar detta.
  17. Jonas

Jonas Forumveteran

Snart dags att sätta sig i Taxin och åka mot flygplatsen igen.
    2 veckors arbete sen hem igen, kommer gå fort, nästa vecka får jag flygbiljetten hem och veckan efter är man hemma igen för en långledighet när frugan skall föda ;)

Berralund, Micke.T, kurant och 1 annan gillar detta.
  18. Jonas

Jonas Forumveteran

Och inte en cigarett på 5 dagar, planen är ju att vara helt rökfri när ungen kommer och det blir ju enklare då det också blir en lång Öl/vin-fri period fram igenom, för det som är svårt i början att inte ta en cigg när man dricker något alkoholrelaterat.

Berralund och Nam Falang gillar detta.
  19. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Du har så rätt. När jag pluggade i Lund så kom matematikproffan till mig och sa jag skulle vilja veta hur du tänker.
    Du kommer till rätt slutsats men jag fattar inte hur. Då satt vi ett par timmar och diskuterade och han tyckte det var intressant för jag hade ett annat tänk.
    Så det finns många vägar till målet och alla som färdas tycker dom har rätt fast de kanske de har allihopa eller ingen.

andrejsdenruskige gillar detta.
  20. Just nu sitter jag i butiken och längtar bort.. regnet öser ned utanför.
    Lite mer än 3mån kvar innan vi landar i BKK :thumbsup:

mats.a.jonsson och Micke.T gillar detta.
  21. Jonas

Jonas Forumveteran

Då har man gått ombord och väntar på take off, längesen man flög med Thai Airways.
    20171010_000504.jpg

Berralund, Sparks, Micke.T och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?