Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Gazton, 30 oktober 2010.

Taggar:
  1. Berralund

Berralund Forumveteran

Har precis författat ett inlägg om tyfoner som jag tycker är ett intressant väderfenomen, lyckligtvis är vi förskonade från deras fulla kraft.

Vi befinner oss nu utanför Fjollträsk på väg upp mot Ålands Hav. Ganska fint väder här med en frisk sydvästlig bris. Drygt 24 timmar kvar till Vaasa.

eirkar och JKON gillar detta.
  2. Långeman

Långeman Forumveteran

Visst är det så Tror du att jag föreslagit detta om det inte funkar

3. JKON

JKON Aktiv medlem

Nej men du måste nog beskriva helheten för man ska förstå. Annars skulle han ju likväl kunna streama direkt via kanal fems playsida men måste först skaffa abonnemang så klart.

4. kurant

kurant Forumräv

Ska ut och handla lite käk och några öl. Nu är det ju tyfonvarning så det gäller att vara väl förberedd.
    Inget stoppar en väderbiten skärgårdsbo. ;)

fullsizeoutput_10b7.jpeg

Nam Falang, Kycklingen, pontiac-51 och 4 andra gillar detta.
  5. Audirs2

Audirs2 Medlem

Vänta tills hon blir 12 bast +, då jäklar blir fart på käften! Min dotter har riktiga draman varje kväll med sin mor som inte fattar något alls!:D

pontiac-51 gillar detta.
  6. Långeman

Långeman Forumveteran

ok du laddar ner KODI version 17.6 inst. hittar du på youtube

JKON gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Boa52

Boa52 Medlem

Tyvärr är jag i Thai annars hade jag tatt ekan från Umeå till Vasa och bjudit på en pilsner. Om jag satt på 4 hästarn hade det gått fort. Åk försiktigt

Audirs2 och Berralund gillar detta.
  9. Berralund

Berralund Forumveteran

Det skall jag göra. Vi får ta det isigt in efter va jag har sett. Ha det fint därnere!!

kurant gillar detta.
  10. MickeNor

MickeNor Medlem

När du kommer till Vasa är du ca 10 mil från min hemort. Och nu sitter jag ca 5km från ditt hus här i Khonkaen.

Audirs2, Berralund och kurant gillar detta.
  11. kurant

kurant Forumräv

Jag har faktiskt mindre än 10 mil från Vasa till min svenska bostad, jag tror det är runt 8 mil.
    I alla fall får ni isgång en bit in till Vasa för nu har det lagt mycket is i Norra Kvarken de sista veckorna.

Audirs2 och Berralund gillar detta.
  12. Berralund

Berralund Forumveteran

Jodå, 20-35 cm is i Vasa Skärgård åtminstone enligt gårdagens israpport. Men det är ändå inte så farligt, vintrarna kan vara bra mycket kallare än denna.

Audirs2 och kurant gillar detta.
  13. kurant

kurant Forumräv

Ja, en normalvinter ligger det på +50 cm i februari med kraftiga stampvallar ut mot Södra Gloppet.
    Nu får ni nog en bekväm resa i rännan denna sväng.

Berralund gillar detta.
  14. Berralund

Berralund Forumveteran

Det tror jag, vi måste gå in norra vägen vid Norrskär. Och där lär det vara väl uppkört av bl a färjorna till Holmsund.

Audirs2 gillar detta.
  15. kurant

kurant Forumräv

Nja, det är södra vägen vid Norrskär och Vallgrund ;).
    Det finns en led längre norrut men den används inte vintertid och bara för mindre fartyg som kalls Norra Gloppet vid Ritgrund. Den har liten betydelse numera.
    Färjan håller uppe leden tillsammans med en hamnbogserare, tror inte någon isbrytare är på plats än.
    Ordet Glopp är österbottniska för sund eller strömfåra.

Audirs2, Berralund och pontiac-51 gillar detta.
  16. JKON

JKON Aktiv medlem

Antar att du behöver en plugg in som är någon pirat TV ...

17. Långeman

Långeman Forumveteran

Det finns det alt. med, men då får du betala för det.

18. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

Mannen blev sjuk i lördags kväll, och jag har vart hängig några dagar. Igår när jag kom hem från jobbet så var det min tur, ont i kroppen, fryser och mår allmänt dåligt.

eirkar och kurant gillar detta.
  19. Audirs2

Audirs2 Medlem

Läste prexis att dom har fått in en isbrytare på finska sidan, industrin behöver det för att kunna skeppa ut saker till omvärlden!

20. Ubon

Ubon Forumveteran

Och i samma ränna kan man skeppa krigsmaterial åt andra hållet, se vad Ryssland gör vid finska gränsen...

Audirs2 gillar detta.
  21. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Vad gör dom? Har jobbar för ett företg som har fabrik nära den gränsen och har många vänner där, skulle vara roligt att höra vad ryssarna gör där.

Audirs2 gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?