Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Gazton, 30 oktober 2010.

Taggar:
  1. andrejsdenruskige

andrejsdenruskige Forumveteran

Det är lite av min filosofi också.
    Byter helst själv och tvättar helst själv.
    Rekond överlåter jag till andra då jag inte har plats eller verktyg och grejer som behövs.
    Spola av bilen och svampa igenom den gör jag dock själv.
    Tidigare gjorde jag allt själv med mina hobbybilar. Men nu finns varken tid eller plats för sådant.

Nåja, resultatet blev ok även idag. Glömde ta en bild på röven innan tvätt. Helt jävla omöjligt att tro att det var en bil bakom all smuts.

Snart är det dags att schakta iväg allt grus på insidan.
    Fast tar nog det i löpet av veckan.

F4E712FA-3C20-4CEF-A6CD-2B6B851B0D41.jpeg

D6F392DA-6AE9-436A-815C-9F39DCB483AF.jpeg

27307082-3E69-41FA-8F5D-A8B5348C6634.jpeg

Kycklingen, digi4me, Medelsvensson och 4 andra gillar detta.
  2. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Ska nog ta tag i att skaffa däckhotell när vi kommer hem. Vi har en mekaniker som hyrs in ibland som har egen bilverkstad och däckhotell. Jag är alldeles för lat för att orka släpa däcken från förrådet och byta i parkeringshuset när jag lika gärna kan få det gjort under tiden jag jobbar för 600:- per säsong.

Berralund och andrejsdenruskige gillar detta.
  3. andrejsdenruskige

andrejsdenruskige Forumveteran

Jag får ju ingenting gjort då jag jobbar eftersom jag är långt ifrån bilen och alla andra saker.
    Fast det låter ju som ett bra alternativ faktiskt, när du lägger upp det på ett sådant sätt.
    Jag skulle ju kunna planera däckbyten lite bättre så slipper jag skiten. Fast vette fan. Gillar inte att vara beroende av andra.

Matt82 och NilsG gillar detta.
  4. NilsG

NilsG Forumveteran

Lite samma här gör hellre allt själv, t.o.m. på firmabilen jag hade bytte jag hjul själv. Hade in den senaste en gång för byte men de var ju helkassa så fick åka tillbaka en annan dag efter att ha väntat 1h.

5. NilsG

NilsG Forumveteran

Och nu kollar man lite tv och på forumet efter att firat sista dagen av songkran, känns lite tråkigt för dröjer nog innan det blir resa hit i april igen. Var iaf himla sköj och var bra drag idag vissa håller på ännu hör jag ;)

Berralund och Micke.T gillar detta.
  6. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Har inte gjort ett skit på en bil på säkert 25 år, tanka är jag ju tvungen att göra själv;)ingår ju inte i leasingavtalet:D

Har en knapp i panelen som jag kan nyttja om något händer, vid aktivering av denna knapp har jag assistans inom en halvtimma.

Kycklingen, Berralund, Matt82 och 1 annan gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Funkar ditt Internet som förväntat? Har du tallrik till Tv:n eller kör du iptv...

9. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Nu är det dags att krypa till kojs efter att ha tittat på dom obligatoriska programmen "Mästarnas Mästare" och "Robinson" på dumburken (eller kanske bättre uttryckt "Dumplattan" nuförtiden). I morgon blir det passage av Ålands hav.

Audirs2 och pontiac-51 gillar detta.
  10. Jo-Be

Jo-Be Forumveteran

Ny! Och sista dan i LOS, gruvandet över att behöva stå i kön på Suvarnabhumi airport inom de närmsta timmarna för att passera incheckningen, immigration så de verkligen vet att man har lämnat landet och till sist gå ombord flyget som ska ta mig till Doha och sen för vidare transport hem med Qatar till ARN och LOC, landet man älskar att hata.
    Visst, har man svarta tankar över att lämna familjen och behöva vänta 8 månader igen innan vi ses igen, men inget behöver vara negativt , det finns ju LINE, så kontakten kommer att hållas regelbundet..

eirkar och Berralund gillar detta.
  11. Samet

Samet Medlem

Finns några saker jag funderar på... om det är så gruvande att köa... varför inte Priority Lane...?

Sverige, landet man älskar att hata... varför är du så kvar?

8 månader... ?? Den var inte rolig får jag säga. Imponerande att du/ni klarar det. Varför inte åka fler gånger istället?

Kunde inte låta bli. Men när allt är skit... varför inte göra något åt det?

eirkar, Audirs2, andrejsdenruskige och 3 andra gillar detta.
  12. Berralund

Ja 8 månader är verkligen en lång tid, tur att LINE, Messenger mm finns det underlättar avsevärt nuförtiden. Det var värre förr när man inte kunde se varandra. Jag tycker 5 veckor ombord är en lång tid 8 månader är värre men är man riktigt inställd på att man gör det för familjens bästa så fungerar det.

Ha en fin resa till LOC @Jo-Be , kör hårt!! :wai:

eirkar, magunnar och Micke.T gillar detta.
  13. magunnar

magunnar Forumveteran

Ja @Berralund 8 mån skulle jag inte klara av , men hatten av (ska köpa snart) till alla dom som klarar av det:wai:

eirkar, Audirs2 och Berralund gillar detta.
  14. Ubon

Ubon Forumveteran

Här är vakthunden, för att slippa inbjudna och objudna gäster, inte lätt att träna denna självständiga hund.

Kavkazskaja ovtjarka

eirkar gillar detta.
  15. magunnar

magunnar Forumveteran

??? Gömmer den sig?

NilsG gillar detta.
  16. NilsG

NilsG Forumveteran

De ska komma imorgon och installera, så får se då. Har inte varit hemma under songkrab utan sovit i condon vi hyrt.

Micke.T gillar detta.
  17. Ubon

Ubon Forumveteran

eirkar, Micke.T, Audirs2 och 1 annan gillar detta.
  18. magunnar

magunnar Forumveteran

19. Berralund

Ubon, eirkar och magunnar gillar detta.
  20. Pepsi

Pepsi Forumräv Guldmedlem

Har haft goa hundar i många år.. Men speciellt en ras jag älskar..!! OES !!
    Världens goaste hundras... Stor som fasiken.. Drar in skit i huset.. Men såå trevliga..
    Har haft den rasen i över 20 år.. Man behöver inte täcke i sängen...
    Men man behöver en stor dammsugare... :) Lillen.jpg Mammma o Barn.jpg Slappa.jpg

Medelsvensson, Ubon, eirkar och 5 andra gillar detta.
  21. digi4me

digi4me Medlem

Min Border Collie mix hemma i Sverige :)

IMG_20180210_201857.jpg

Koppar55, Medelsvensson, Audirs2 och 5 andra gillar detta.
Laddar...
Liknande ämnen - gör ThaiSnack
  1. Bchrisny
    Svar:
    22
    Visningar:
    731
  2. Isan Lover
    Svar:
    26
    Visningar:
    785
  3. Anna Pettersson
    Svar:
    5
    Visningar:
    745
  4. Petson
    Svar:
    12
    Visningar:
    1.167
  5. Jonas
    Svar:
    37
    Visningar:
    1.784
  6. Glimten
    Svar:
    32
    Visningar:
    1.639
  7. Yogamannen94
    Svar:
    5
    Visningar:
    1.204
  8. brt666
    Svar:
    121
    Visningar:
    7.113
  9. Jonas
    Svar:
    76
    Visningar:
    3.359
  10. Jonas
    Svar:
    13
    Visningar:
    776

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?