Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Gazton, 30 oktober 2010.

Taggar:
  1. LeWi

LeWi Medlem

IMG_1768.JPG IMG_1767.JPG

eirkar, magunnar och Berralund gillar detta.
  2. Pepsi

Pepsi Forumveteran

Jaaa @Krille ! Inte mycket man kan göra för katten mer... :(
    Men kärringen bor granne med oss, och jag erbjöd henne hjälp med trädgården förra året. Frugan ville ha lite jobb och lite betalt... Men jag fick en sååå sa grannen att inga utlänningar på min tomt!! :mad:
    I veckan ville hon att jag skulle klippa hennes häck för solen inte kom in på hennes tomt.. :confused:
    Hon menade att ena sidan var mot min tomt.. 5555555
    Mitt svar var bara att sköt om din egen häck!! Inte vårt problem.. Ingen gratis arbete för dig.. Tack... :xmas_smiley:
    Frugan skrattade så hon kiknade... :D Typ Do dutt shani!!! :p

Idag är våra underbara Thai tjejer på tjej lunch tillsammans.. Tanter och ett gäng thaibarn...
    De skall sitta på altanen hos en vän och kackla.. !! :) Underbart att de mår bra. Nu ca 29 grader. Så underbart.. :wai:

Sakhon, eirkar, Krille och 2 andra gillar detta.
  3. magunnar

magunnar Forumveteran

4. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

Tråkigt att höra pepsi, jag förstår mig inte på hur man kan vara sådan som er granne.
    Vår granne har en fin trädgård och dom vill inte ha in våra katter dit, jag kan förstå dom. Men dom har aldrig skadat våra katter, däremot hyschar dom mot katterna och klappar i händerna så katterna kommer över på vår sida igen. Det är bra och det räcker så.
    Det måste vara jobbigt att ha en sådan granne som ni har.

Sakhon, eirkar, Berralund och 1 annan gillar detta.
  5. LeWi

LeWi Medlem

Jag bor i denna lilla villa i en camp i Kombolcha, Etiopien. Jag jobbar i ett järnvägsprojekt här.

UbonBorge, eirkar, Berralund och 1 annan gillar detta.
  6. Pepsi

Pepsi Forumveteran

Jag förstår om man kanske inte vill ha in en katt på sin tomt. Som du säger.. Skicka ut den. Utan våld. Men nu verkar den grannen inte ha alla hästar hemma i stallet.. En extrem rasist... När jag frågade henne om hon behövde hjälp, eftersom hon jobbar mycket med internetförsäljning, så fick jag en 5-10 minuter utläggning om att det är för djävligt med alla dessa Thailändare och andra utlänningar som kommer till Sverige för att leva på oss... :confused:
    "Jag har sett hur grannens thai misshandlat sitt barn".. :confused::confused::confused: Lite fel på det!!! ;) Jag frågade om hon sett det? Nä... Men det gör alla utlänningar...
    Finns knappast en mer ödmjuk tjej än denna Thai tjej...
    "Och alla dessa djävla katter som pissar och skiter här".. Själv har hon 2 små hundar som inte rastas utanför tomten.. De kissar och skiter på hennes tomt.. :confused:
    Jag lyssnade lite... Orkade inte argumentera..
    Att börja diskutera med en extrem nasist går inte.. Bara... Hej då.. Ha en trevlig dag.. ;););):thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

eirkar, Berralund och Kycklingen gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. LeWi

LeWi Medlem

Bifogar några bilder från projektet
    IMG_4954.JPG IMG_5716.JPG IMG_5731.JPG IMG_5750.JPG IMG_5911.JPG IMG_6104.JPG IMG_6219.JPG IMG_6231.JPG IMG_7217.JPG SAM_5147.JPG

Sakhon, SatanG, Koppar55 och 8 andra gillar detta.
  9. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

brt666, eirkar, Kycklingen och 2 andra gillar detta.
  10. LeWi

LeWi Medlem

Ska jag göra. Jag har varit här i 3 år och 2/3 av projektet är klart. Mycket intressant och utmanande projekt.

Jag har precis bokat flygbiljett till Köpenhamn den 29 Juni. Och flygbiljett till Bangkok den 25 Juli. Tar lång semester i år. Har inte bestämt resedatum än från Thailand.

eirkar, Berralund och Kycklingen gillar detta.
  11. Långeman

Långeman Forumveteran

Sakta i backarna När jag var liten hade vi en katt som blev 21år

eirkar och Kycklingen gillar detta.
  12. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

Min äldsta katt blev ca 17 år :)

eirkar gillar detta.
  13. Glimten

Glimten Forumveteran

Vi kom hem igår kväll från Chonburi, efter att ha hyrt en Ford Ranger XLT, vi körde genom Buriram, Sa Kaeo, Chachoengsao för att slippa ta oss ner genom Korat bergen och den vägen.

Det vart en tur till nong rong beach i sattahip, där thai sin marinbas, soldater patrullerade på gatan och någon patrullbåt åkte några hundra meter ut från stranden.

Dottern hade mycket roligt där och ville inte gå upp ur vattnet.

Vi bodde hos hennes ena bror i chonburi

Långeman, magunnar, Berralund och 2 andra gillar detta.
  14. krister

krister Forumräv

Har kört till Kirkenes en gång med en polare. När man kommer över till Norge igen så är det som jag föreställer mig Grönland.

Berralund och eirkar gillar detta.
  15. krister

krister Forumräv

Hittar inte tråden nu.. men det diskuterades om att köpa keyboard i Thailand eller i Sverige och skicka ner..

Jag har några lådor nu på flaket, varav en är en keyboard, och skall leverera till en bil som skall ta det sista biten ut till Koh Chang.
    20180611_110712.jpg

eirkar och Berralund gillar detta.
  16. Berralund

Har bara varit där en gång tidigare, det var mitt i vintern och becksvart så man såg nästan ingenting. Nu blir det precis tvärtom. :)

Vi passerar just Kristiansand och det blåser rejält från VNV, styv till hård kuling. Nu börjar sommaren visa sig från sin vanliga sida. :(

Glimten, Pepsi, eirkar och 1 annan gillar detta.
  17. Glimten

Glimten Forumveteran

Då regnar det igen för 3:e gången idag, vart en sväng till big c och sen lite tittande på motorcyklar när vi hade handlat klart, och av någon anledning så lär vi få hem en i morgon eller i övermorgon då den färgen jag fastnade för inte fanns inne

eirkar, Krille, Långeman och 1 annan gillar detta.
  18. Pepsi

Pepsi Forumveteran

@Berralund ! Här hemma i våra trakter har molnen lagt sig över hela himmelen. Men lite varmt, ca 21 grader.
    I går var det underbart! Ca 30 grader, sol och frugan var med vänner på tjejlunch. Efter det drog de till utanför Lund och plockade jordgubbar.. Sååå nu kan man mumsa färska söta gubbar!! :) Det har lovats lite regn. Det behövs. Men inte en droppe. Men när det väl börjar regna så är väl sommaren slut?? :(

eirkar, Krille, Berralund och 1 annan gillar detta.
  19. Långeman

Långeman Forumveteran

Skall visst bli lite regn i södra SWE dom 2 närmaste dagarna

eirkar och Pepsi gillar detta.
  20. Berralund

Risken är nog stor att när det väl börjar regna så slutar det inte. Frugan köpte jordgubbar från Borgeby utanför Center Syd i lördags och dom smakade absolut ingenting sa hon. Så nu står självplockning högt på dagordningen när jag kommer hem, vi har vårt favoritställe. Två veckor till sen skall odlingen länsas på bär. :p

Långeman, eirkar och Matt82 gillar detta.
  21. Pepsi

Pepsi Forumveteran

Såg en trevlig sak på Thaisnack forum idag...!! :)
    Det var 55 st medlemmar inne på sidan samtidigt... Brukar vara kanske 15-20 st... Kul att så många medlemmar är inne samtidigt.. :) :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Med vänlig hälsning:wai::wai::wai::wai:
    PEPSI

Micke.T, eirkar, Matt82 och 3 andra gillar detta.
Laddar...
Liknande ämnen - gör ThaiSnack
  1. teddy
    Svar:
    34
    Visningar:
    887
  2. Phonta
    Svar:
    46
    Visningar:
    2.379
  3. Isan Lover
    Svar:
    25
    Visningar:
    1.440
  4. Bchrisny
    Svar:
    22
    Visningar:
    1.925
  5. Isan Lover
    Svar:
    28
    Visningar:
    1.607
  6. Anna Pettersson
    Svar:
    17
    Visningar:
    1.175
  7. Petson
    Svar:
    12
    Visningar:
    1.439
  8. Glimten
    Svar:
    32
    Visningar:
    2.169
  9. Yogamannen94
    Svar:
    5
    Visningar:
    1.505
  10. brt666
    Svar:
    121
    Visningar:
    8.122

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
  1. Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
    Stäng notis