Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Blev just uppringd och frågad om jag ville behålla middagsreservationen kl 19 ikväll. Krap svarade jag.
Tur de ringde, hade glömt den :)

Visa bilaga 73449

Bäst jag går o rakar fejjan iaf.

Från en bitter och sur farang i Thailand :) / SatanG
Ja är man 50 år och över då börjar detta med glömskan:D
Detta är bara början @SatanG :eek:

Har precis vaknat, snart dags att få liv i barnen. Avnjuter perfekt lagad gröt och ägg kokta till perfektion. Detta till skillnad ombord där detta var rena raketvetenskapen för kockskrället. Jag försökte sparka honom men alternativet var inte ett dugg bättre. Men min avlösare är av samma åsikt och han lär ryka om det finns ett bättre alternativ.
Ska jag lämna över lite kokta ägg och en skinksmörgås nästa gång du lägger till i Göteborg? :p

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Blev tydligen en promenad till grannar, mer party;)när frugan befaller står jag på knä:pman kan lätt tro att vi krökar en del:eek:men för er godtemplare, kan jag bara säga. Med motta är det inget problem:cool:sticker inte under stolen att jag gärna tar en Leo när tillfälle ges:)
Jag kan intyga detta. Lyckades inte dopa honom så att han vågade åka Valkyria och AtmosFear när vi var på Liseberg. :D

Mums filibabba! Tigerräkor, miniburgers, beef medallions, lax och en ostplatta lyckades vi trycka i oss.
Vertigo Too på 60:e våningen, grymma liggplatser jämte fönstret och liveband. Sånt här gör mig bitter :)

Visa bilaga 73517

Visa bilaga 73518

Visa bilaga 73519

Visa bilaga 73520

Visa bilaga 73521

Visa bilaga 73522

/ SatanG
Försökte hitta en nanny/städerska sist så man också kunde ge sig ut i nattlivet ibland men var inte så lätt.
Många var utländska tex Fillipinskor men då måste man väl söka arbetstillstånd åt dom?
Vad har du hittat hemhjälp hän?
Nackdelen med att bo lite utanför farangområdena, fick inte ens städerska att åka dom 8km på Sukhumvith från Pattaya till oss, det var för långt, 10-15 minuter på moppe.
Nu orkar vi knappt gå på restaurang och äta längre är ett jäkla bestyr med en 1 åring som precis lärt sig gå och ta med på restaurang och andra gäster ser inte så nöjda ut och personalen kollar besvärat.

Försökte hitta en nanny/städerska sist så man också kunde ge sig ut i nattlivet ibland men var inte så lätt.
Många var utländska tex Fillipinskor men då måste man väl söka arbetstillstånd åt dom?
Nackdelen med att bo lite utanför farangområdena, fick inte ens städerska att åka dom 8km på Sukhumvith från Pattaya till oss, det var för långt, 10-15 minuter på moppe.
Nu orkar vi knappt gå på restaurang och äta längre är ett jäkla bestyr med en 1 åring som precis lärt sig gå och ta med på restaurang och andra gäster ser inte så nöjda ut och personalen kollar besvärat.
Som du säger @PanPan det kan vara svort att bo ute i spenaten ibland:eek:

Som du säger @PanPan det kan vara svort att bo ute i spenaten ibland:eek:
Ja men 2 min från Sukhumvith är inte riktigt spenaten men nannys är la det mest faranger som använder, Thai har släktingar.
Så då håller alla Nannys till runt farangvillages.
Har ju nära till 2 städer, 5 min till Laem Chabang och 15 min till Pattaya.
Men jag får kolla runt bättre nästa gång för alla potentiella nannys borde ju bo runt där vi bor nu, här Thaisen bor.
Har ju aldrig kollat innan efter så tänkte om @SatanG hade nåt tips på tex. hemsida.

Nä det är faktiskt inte lika enkelt som en del tror att få, samt behålla, nannies/maids.
Vill du ha live in/live out?
Rekar att du söker bland släktingar till din fru och att de hör sig runt i hembyn. Särskilt viktigt att du kan lita på en nannie som har hand om din minsta som inte kan göra sig hörd och det gör du bäst med någon i den kretsen. Börja där om du kan köra live in och har en sängplats över.

/ SatanG

Nä det är faktiskt inte lika enkelt som en del tror att få, samt behålla, nannies/maids.
Vill du ha live in/live out?
Rekar att du söker bland släktingar till din fru och att de hör sig runt i hembyn. Särskilt viktigt att du kan lita på en nannie som har hand om din minsta som inte kan göra sig hörd och det gör du bäst med någon i den kretsen. Börja där om du kan köra live in och har en sängplats över.

/ SatanG
Jag vill ha live out och inga släktingar eller vänner.
Får söka runt i området.

Liknande trådar

Topp