Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jo-Be

Forumveteran
Hade inte Plåtpeter lurat in mig på TLL, då hade vi inte haft det så kul tillsammans som vi har nu, plåtpeter kände ju jag till redan tidigare just för att han bodde en gång tidigare i området Södra Kopparmora på Värmdö, som även huserade min bästa jobbarkompis krillaglas(vi jobbade på samma firma)Hjalmar pettersons glas AB eller i våra kretsar Hjalmar pelle.
På 80-talet så köpte Plåtpeter en bakmaskin till sin dåvarande fru i julklapp och ryktet gick omgånde i området att hon hade fått årets julklapp och efter som jag också var där och hjälpte Krillaglas med att bygga på hans kåk, så fick ju jag också hör detta ang. bakmaskinen..

800px-bakmaskin.jpg

Där av kännedom om Plåtpeter...

Senast ändrad:
Hade inte Plåtpeter lurat in mig på TLL, då hade vi inte haft det så kul tillsammans som vi har nu, plåtpeter kände ju jag till redan tidigare just för att han bodde en gång tidigare i området Södra Kopparmora på Värmdö, som även huserade min bästa jobbarkompis krillaglas(vi jobbade på samma firma)Hjalmar pettersons glas AB eller i våra kretsar Hjalmar pelle.
På 80-talet så köpte Plåtpeter en bakmaskin till sin dåvarande fru i julklapp och ryktet gick omgånde i området att hon hade fått årets julklapp och efter som jag också var där och hjälpte Krillaglas med att bygga på hans kåk, så fick ju jag också hör detta ang. bakmaskinen..
Så kan det gå till. @Jo-Be
Livet är underbart och roligt.
Jag hade en Koreansk jobbarkompiss som skulle gifta sig i Bangkok och ville att jag skulle komma då.
Och hör och häpna hittade jag min nuvarande fru där..

Senast ändrad:

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vi har varit på Väla Center i Helsingborg, det blev lunch, shopping och Yogiboost. För egen del blev det en entrecote med bea till det facila priset av 129 kronor exkl dryck. Hamburgare till barnen naturligtvis, frugan lagar egen mat nu.

Hej

Idag är det skolavslutning för lillpojken så jag är ledig idag, här på kusten är det trafitionell avslutning i kyrkan, den kommer som vanligt att vara full till sista plats, det var planerat att vi skulle åka med hela klassen till en badplats efteråt och grilla samt bada, men det ser inte lovande ut, det är mulet, blåser en nordostlig vind på 18 m/s och vi har bara 15 grader varmt.

Mvh isan lover

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Hej

Idag är det skolavslutning för lillpojken så jag är ledig idag, här på kusten är det trafitionell avslutning i kyrkan, den kommer som vanligt att vara full till sista plats, det var planerat att vi skulle åka med hela klassen till en badplats efteråt och grilla samt bada, men det ser inte lovande ut, det är mulet, blåser en nordostlig vind på 18 m/s och vi har bara 15 grader varmt.

Mvh isan lover
Avslutningen här är på fredag, vi skall vara med på dotterns som slutar 9:an. Lilleman har sista dagen på förskolan imorgon, sedan börjar förskoleklassen i riktiga skolan 20 augusti. Då börjar dottern gymnasiet i Lund, vård- och omsorgsprogrammet. 14-åringen börjar i 8:an till hösten.

6 veckor tror jag ja blir ledig, men eftersom jag väntar på ny båt kan det bli upp till 9 månader, nybygget kommer i Maj nästa år.
Men kan bli 4 veckor ledigt med, ingen som vet nåt för tillfället.
Men när jag mönstrar av skall jag veta om 4 eller 6 veckor så man kan planera ledigheten.
Skall ju till Manila par dagar med, hade jag helst sluppit.

Liknande trådar

Topp