Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Audirs2

Aktiv medlem
Ja, du som är sjöman , har du aldrig sett en nit i ett fartygsskrov , svetsar , bultar samt nitar har jag sett i alla fall
Ja nitjävlar var vanliga på 1800 talet!:);):cool::p
Kommer ihåg när Tallin link tog över Silja, då var det estnisk personal och dålig service, men nu är det svenskar och finländare bakom rodret!

Joker

Forumveteran
Kanske inte är nitar när jag tänker efter , men inte fn har det nån betydelse , 17 års farande på dessa båtar i stort sett varje eller varannan månad:)
Åkte gamla .... innan hon gick till botten , inte kul alls , djäkla jobbig krabb sjö den gången , maskin la av , låg och drev nån timme , dessutom strömlöst en halvtimme innan de fick fart på allt , Även gamla Ånedinlinjen , men det var ju kortare turer och inte så lång gångtid över öppet vatten , bara en pöl emellan :p Mycket sjöfolk som påstår dessa vatten vara riktigt jobbiga

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Kanske inte är nitar när jag tänker efter , men inte fn har det nån betydelse , 17 års farande på dessa båtar i stort sett varje eller varannan månad:)
Åkte gamla .... innan hon gick till botten , inte kul alls , djäkla jobbig krabb sjö den gången , maskin la av , låg och drev nån timme , dessutom strömlöst en halvtimme innan de fick fart på allt , Även gamla Ånedinlinjen , men det var ju kortare turer och inte så lång gångtid över öppet vatten , bara en pöl emellan :p Mycket sjöfolk som påstår dessa vatten vara riktigt jobbiga
Amatör! ;)

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
30 år till sjöss, no see, men anyway, lämnat Madero hoppas på avmönstring i US nu annars säger jag fan snart upp mig, börjar fan ledsna på dessa törnar nu. Börjar bli gammal vill ha det lite bra på gamla dagar. ( fick dock bonus idag så jag håller ur )
Bonus har jag aldrig sett röken av, får väl se det som en bonus att jag trivs så bra i rederiet att jag har stannat i nästan 27 år. Men till sjöss är det 44 år hittills. Hoppas verkligen att du kommer hem, oviss väntan är det värsta som finns.

SatanG

Forumräv
30 år till sjöss, no see, men anyway, lämnat Madero hoppas på avmönstring i US nu annars säger jag fan snart upp mig, börjar fan ledsna på dessa törnar nu. Börjar bli gammal vill ha det lite bra på gamla dagar. ( fick dock bonus idag så jag håller ur )
Samma här, börjar ruttna på att sitta fast på Singapore EOPL.
Jobbar arslet av mig och är overdue för avmönstring men helt tyst överallt.

/ SatanG

Saxon

Medlem
Ja det blir fan värre med åren, förr gjorde det inte så mycket. Jag tror det beror delvis på att arbetsbelastningen ökat kraftigt med diverse rapporter , budget, etc . Allt detta var roligt förr,men fan vet, man kanske bara börjar bli gammal:)

Liknande trådar

Topp