Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Holmen

Forumräv
Kontakta denna läkare och fråga om dessa 30k som har kommit fram @Pepsi
Jag vet att på mindre och på andra statliga sjukhus kan man betala till att komma fram i kön
Frågade just nu frugan hur det ligger till, hon säger att vid olyckor är det ej fritt, hade moppen varit skattad hade försäkringen som ingår betalat.
Tycker att detta ändå låter konstigt, men hon är tvär säker.
Frugan skulle operera bort en systa hade hon valt Marahat så hade det varit gratis.
Men hon valde Att betala 35000 på en tt annat sjukhus.

Så kostnaden får vård ¨¨ar uppenbart beroende på olycka eller sjukdom.

Här finns ju lite logik i detta, om det är fritt behövs ju ingen försäkring

Senast ändrad:

magunnar

Forumveteran
Jag bara finns nu, gör inget.
Har gjort min runda gått och simmat och ätit buffé.
Väntar på att åka till flygplatsen och hämta frugan det är bara ca 6-7 km ditt.

Igår såg jag en Pizza Hut och gick in och kollade vad det fanns på menu.

Träffade en amerikansk familj där inne och började snacka med och frågade om det smakade gott.
Den är ok! Men det är kanske inte den bästa pizzan vi ätit.

De hade 1 stor pizza 3 glas cola och 1 soppa?
500,000 ding dong sa de och tyckte det var dyrt.

Sådana mat kostar här .
Köpte inget.:eek:

Senast ändrad:

ulflan

Medlem
Tack för rådet.. Jag är INTE otrevlig mot någon på TS.. Jag kämpar varje dag för att få en lösning.. "Bara ta ett banklån".. Kanske man inte kan det??
Jag är tacksam för alla råd.. Vi sköter det själv hädanefter.. Så om allt skiter sig.. Mår djävligt dåligt av hela saken nu.. Det påverkar vårt förhållande mm.. Men önskar slippa "
men du är ju en aning otrevlig tillbaka" . Det skrivet av kycklingen..
Så!!! Jag är otrevlig för att jag har ett hjärta och bryr mig???

Tack för din information om mig.. Tråkigt, vad du tycker om mig.. Inget konstigt.. Jag har annat att tänka på än att ta del av skit mot mig nu..
Ha en trevlig dag !!!
Trots allt vill jag försöka att ge dig ett råd. Du må ta det eller inte. Försök att tillämpa militär taktik och strategi. Ta det mest närliggande hotet först och beta därefter av de övriga. Angriper du allting på ett ostrukturerat sätt är risken uppenbar att du blir förvirrad.

Se till att det går bra för killen och ta resten av problemen i lugn takt. Låt dem redovisa FAKTA för dig. Gör inget annars. Så länge som du får enbart spekulationer i stället för fakta är det svårt att dra korrekta slutsatser. Fantasin kan ibland göra att problemen ser värre ut och är mer komplicerade än vad de verkligen är.

ulflan

Medlem
I går var jag med en av sönerna och ett barnbarn - cirka 4 är - och tittade på livrustkammaren på slottet. Vi trodde att han skulle uppskatta att se rustningar och vapen. På vägen dit uppskattade han fontänerna utanför slottet. Livrustkammaren framstod inte som intressant. I stället fick han titta på pappas mobil och en app om spiderman. På vägen hem uttalade han sig uppskattande om några ankor och hamburgaren samt en av farfar inköpt glass. Hemma fick han frågan vad som varit bäst. Det var att åka T-bana och äta glass.

Jag funderade över varför spiderman framstod som intressantare än rustningar och kanoner. Är det så att vi swedisar redan från späd ålder indoktrineras att enbart uppskatta det som amrisar hittar på!?

I dag ska jag med några skånska vänner åka och titta på den plats där man spelade in Saltkråkan. När jag tänker efter blir jag nästan rörd över att ha fått uppleva en tid när vi swedisar förmådde skapa något som höll nere amrisarnas skapelser. Kommer den tiden tillbaka?

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
I går var jag med en av sönerna och ett barnbarn - cirka 4 är - och tittade på livrustkammaren på slottet. Vi trodde att han skulle uppskatta att se rustningar och vapen. På vägen dit uppskattade han fontänerna utanför slottet. Livrustkammaren framstod inte som intressant. I stället fick han titta på pappas mobil och en app om spiderman. På vägen hem uttalade han sig uppskattande om några ankor och hamburgaren samt en av farfar inköpt glass. Hemma fick han frågan vad som varit bäst. Det var att åka T-bana och äta glass.

Jag funderade över varför spiderman framstod som intressantare än rustningar och kanoner. Är det så att vi swedisar redan från späd ålder indoktrineras att enbart uppskatta det som amrisar hittar på!?

I dag ska jag med några skånska vänner åka och titta på den plats där man spelade in Saltkråkan. När jag tänker efter blir jag nästan rörd över att ha fått uppleva en tid när vi swedisar förmådde skapa något som höll nere amrisarnas skapelser. Kommer den tiden tillbaka?
Vilka bra tankar i ditt inlägg, ett stort problem nuförtiden enligt mig. Dagens ungdomar verkar oftast fullständigt strunta i allt utom sin mobil eller padda. Och blir den konfiskerad vill dom sitta framför TV:n. Så jag har full förståelse för din tankegång.

Pepsi

Forumveteran
Trots allt vill jag försöka att ge dig ett råd. Du må ta det eller inte. Försök att tillämpa militär taktik och strategi. Ta det mest närliggande hotet först och beta därefter av de övriga. Angriper du allting på ett ostrukturerat sätt är risken uppenbar att du blir förvirrad.

Se till att det går bra för killen och ta resten av problemen i lugn takt. Låt dem redovisa FAKTA för dig. Gör inget annars. Så länge som du får enbart spekulationer i stället för fakta är det svårt att dra korrekta slutsatser. Fantasin kan ibland göra att problemen ser värre ut och är mer komplicerade än vad de verkligen är.
Tack @ulflan ! Jag försöker få fram fakta.. Inte löst snack från personer i Thailand..
Som ni alla kanske har sett har jag i samråd med @Berralund flyttat denna sakfråga till en egen tråd. Hör inte hemma i denna tråd "Vad gör thaisnackare nu"..

LeWi

Aktiv medlem
Har idag bevittnat lastning av min bros tröska som går till Polen. Förra destinationen med andra maskiner blev Litauen.

Hmm får skärbordet plats? Vi måste prova.
79723

Med mycket små marginaler gick det in under tröskan.
79724

79725

:)
79726

Har klippt gräset. Nu klar för avfärd imorgon.
Om ni undrar över fågelskrämman så håller den hägern borta, än så länge. Jag värnar om mina gröna grodor.
79727

IMG_3956.JPG

IMG_3961.JPG

IMG_3963.JPG

IMG_3966.JPG

IMG_3972.JPG

Liknande trådar

Topp