Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Joker

Forumveteran
I dag var jag med några skåningar på en tripp till Norröra. En ville absolut se platsen där man spelade in "Saltkråkan" eller åtminstone delar av den.

Vi åkte Norrtäljevägen, tog av mot Kapellskär. Därefter avfarten mot Blidö. Efter två färjor hamnade vi på Norrsundets brygga. Där förbrukade vi kvartermästarens skaffning. Båten till Norröra tog en kvart. På hemvägen åkte vi kustvägen. Den är roligare än motorvägen men inte lika snabb.

Vi såg farbror Melkers hus mm tillsammans med några dussin turister. Ytterskärgården är en trivsam plats trots blåsten i dag.

Jag kan rekommendera resan för er som tycker om utfärder men ett bättre resealternativ än vårt kan vara att ta båten hela vägen från Stockholm.

Kvällen kommer till viss del att ägnas åt att utfordra en av mina söners två katter och att handla mat. Ser att många har roligare saker för sig.
Har besökt "Saltkråkan" ett par gånger , då med egen båt under den "gamla goda tiden ". En svunnen tid tyvärr . Har tankar på att satsa mina sparslantar på ett nytt ställe i Sveriges vackra skärgård. det sista Svenska kalifatet där man inte behöver bry sig om skjutningar och andra idag vardagliga illdåd

ulflan

Medlem
I går började jag dagen med att utfordra min sons två katter. Därefter åkte jag i väg till min kompis båt i Mälaren. Den ligger så att man kan se Kungshatt från marinan. Vi seglade förbi det numera avsomnade projektet Förbifart Stockholm. Verkar bli en modern motsvarighet till Hallandsåstunneln. Man har sparkat ut den italienske entreprenören och det kommer antagligen att bli en del intressanta rättegångar framöver. Jag har varit kritisk mot projektet eftersom en stor del går i mycket dyr tunnel under Ekerö. Gissningsvis för att inte störa de stora markägarna. Man borde enligt mig ha funderat på ett läge längre väster- eller österut i stället för att gräva sig under Ekerö. Ett annat alternativ hade varit att köra över markägarna på Ekerö men det har nog framstått som omöjligt eftersom det handlar om en av landets mest framgångsrika dynastier mm.

I dag ska jag vara tvättnong och köra en annan son till Arlanda. Han åker till Spanien. Vi gamlingar utför allt arbete som man hade tjänare till i en svunnen tid. Kanske något som gör att vi kan känna oss betydelsefulla eller utnyttjade. Jag har svårt att bestämma mig.

Liknande trådar

Topp