Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
På Ocean world är det 5 eller om det var 10 gngr priset för utlänning.
Kommer inte ihåg om det var 100 eller 200 baht för Thai och 1000 baht för utlänning, några år sen jag var där men med Thaikörkort fick man som sagt thaipris.
Vi va där för 6 år sedan, jag och min dotter 1200b/Pers. Dyrt men värt varenda batting ;) märkliga va att sonen som är helthai men vägrar tala thai åkte på falangpris:(likaså Lilleman som då va 1 år halva falangpris.

kurant

Forumveteran
Statliga parker mm har bara thai eller utlänning sen 5 år tillbaka. WP eller KK duger inte för att få ett lägre pris.
Privata anläggningar som vattenparker, några floating markets, Ocean World har egna regler och accepterar ofta thai KK för att få thaipris.

PanPan

Forumveteran
Längesen jag själv testade men påstås att dom flesta inträden inte längre blir billigare med Thai kk men det var alltså nyligen som ni var på Ocean World?
Nej som jag skrev flera år sen.
Men jag har varit på nyligen Dream World i Bangkok, Underwater world Pattaya, Ramayana Pattaya, Cartoon network Pattaya, Delfinariet Pattaya, alla med dubbel prissättning och jag har fått Thaipris med Thaikörkortet på alla ställen.

PanPan

Forumveteran
Vi va där för 6 år sedan, jag och min dotter 1200b/Pers. Dyrt men värt varenda batting ;) märkliga va att sonen som är helthai men vägrar tala thai åkte på falangpris:(likaså Lilleman som då va 1 år halva falangpris.
Ja där åkte ni på en extra kostnad då, tänkte först inte gå in när jag såg priset men så fick jag veta Thaipriset och att jag gick på det så då gick vi in.

kurant

Forumveteran
Nej som jag skrev flera år sen.
Men jag har varit på nyligen Dream World i Bangkok, Underwater world Pattaya, Ramayana Pattaya, Cartoon network Pattaya, Delfinariet Pattaya, alla med dubbel prissättning och jag har fått Thaipris med Thaikörkortet på alla ställen.
Ja, det ska fungera på dessa ställen som inte är statliga, prova några vattenfall i nationalparker och det blir stopp.

kurant

Forumveteran
Exakt, jag har inte många principer här i livet men detta är en. Alla skall behandlas lika så långt det är möjligt, därför är farangpris som ett rött skynke för mig.
Du får semestra i Filippinerna, där får man ingen negativ särbehandling för att man är utlänning. :cool:
Är du dessutom över 60 eller 65 år får du rabatt på vissa restauranger, hotell, färjor och bussar.
Senior citizen med förtur med egen kassa i varuhus gäller alla över 60år.
Även lägre pris vid inträden till parker mm. mot uppvisande av leg, för de som har åldern inne oavsett nationalitet.
Positiv särbehandling :)

JanneMan61

Aktiv medlem
Du får semestra i Filippinerna, där får man ingen negativ särbehandling för att man är utlänning. :cool:
Är du dessutom över 60 eller 65 år får du rabatt på vissa restauranger, hotell, färjor och bussar.
Senior citizen med förtur med egen kassa i varuhus gäller alla över 60år.
Även lägre pris vid inträden till parker mm. mot uppvisande av leg, för de som har åldern inne oavsett nationalitet.
Positiv särbehandling :)
Där har Thailand något att lära nu när man upplever minskad turism.. Jag känner mig illa behandlad när de kräver "farangpris".. Jag tycker helt enkelt att det är oartigt att bemöta gäster till sitt land på det sättet.. hellre en låg turist skatt grundat på miljöslitage med mera...

PanPan

Forumveteran
Nu har man packat, nöjer mig med handbagage har tvättmaskin ombord.
Den enskilt tyngsta saken jag har är certifikatmappen 2,5kg, helt sjukt 2,5kg papperscertifikat för att få jobba!!!
Men den håler jag i handen om dom vill checka vikten på handbagaget.

PanPan

Forumveteran
Skall åka och köpa en öl, sätta mig på trappen och suga i mig den sakta, arbetslusten infinner sig inte, vill inte åka hemifrån alls nu.
Men va slapp jag vart den här ledigheten, inte fått gjort nåt nästan som jag satt och planerade ombord och semesterresan blev en tripp till Koh chang istället för Singapore.
Men som jag skrev innan så när man är ombord drömmer man om att dit och dit skall vi resa men när jag kommer hem vill jag bara vara hemma och vill inte resa någonstans, ville inte ens resa till koh Chang men frugan bestämde så fick rätta mig in i ledet ;)

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Skall åka och köpa en öl, sätta mig på trappen och suga i mig den sakta, arbetslusten infinner sig inte, vill inte åka hemifrån alls nu.
Men va slapp jag vart den här ledigheten, inte fått gjort nåt nästan som jag satt och planerade ombord och semesterresan blev en tripp till Koh chang istället för Singapore.
Men som jag skrev innan så när man är ombord drömmer man om att dit och dit skall vi resa men när jag kommer hem vill jag bara vara hemma och vill inte resa någonstans, ville inte ens resa till koh Chang men frugan bestämde så fick rätta mig in i ledet ;)
Som jag säger till ungarna, jag är kapten ombord och hon hemma. Bara att inse faktum! Ha en trevlig resa och gläds åt att jag fick rätt, att du kunde glömma 8 månader hemma. ;) :)

PanPan

Forumveteran
Som jag säger till ungarna, jag är kapten ombord och hon hemma. Bara att inse faktum! Ha en trevlig resa och gläds åt att jag fick rätt, att du kunde glömma 8 månader hemma. ;) :)
Ja men jag förstår inte hur dom tänker, går flera överstyrmänn hemma boende i Sverige och Norge med full lön och väntar på båt men dom skall flyga ner mig ifrån Thailand.
Fick dom mönstra upp mig igen, betala mer i lön och resa istället för att nyttja dom som redan har fast kontrakt i positionen, fast kapten sa innan jag mönstrade av med att du kan nog glömma nedmönstring och ledighet....

Liknande trådar

Topp