Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

ulflan

Aktiv medlem
Morgonen inleds med tvättande efter morgonkaffet. I dagens nyhetsflöde häpnar jag över vad som händer i England med brexit. Svårslagen virrighet.
Är också intressant att det finns runt 11.000, som fått avslag på ansökan att vara i landet men som ändå stannar. Motsvarar en hel småstad. De många morden och Gretas framfart verkar aldrig ta slut. Snart kan Greta räknas som lika känd som Greta Garbo och Anita Ekberg.
I eftermiddag ska jag iväg på ett större möte med obligatorisk slips och mat.

PanPan

Forumveteran
Morgonen inleds med tvättande efter morgonkaffet. I dagens nyhetsflöde häpnar jag över vad som händer i England med brexit. Svårslagen virrighet.
Är också intressant att det finns runt 11.000, som fått avslag på ansökan att vara i landet men som ändå stannar. Motsvarar en hel småstad. De många morden och Gretas framfart verkar aldrig ta slut. Snart kan Greta räknas som lika känd som Greta Garbo och Anita Ekberg.
I eftermiddag ska jag iväg på ett större möte med obligatorisk slips och mat.
Ja bland dom yngre är hon nog kändare, kanske bland vissa medelålders med, Greta Garbo har jag ju hört talas om men vem är Anita Ekberg, är det nån i ABBA eller? ;)

ulflan

Aktiv medlem
Ja bland dom yngre är hon nog kändare, kanske bland vissa medelålders med, Greta Garbo har jag ju hört talas om men vem är Anita Ekberg, är det nån i ABBA eller? ;)
Hon var en mångomtalad dam som var med i filmer, fixade skandaler och gjorde bort sig för reportrar. Hon var uppskattad av fotografer för hon var enligt dåtidens normer vacker och inte onödigt påklädd. En mycket känd sak var att hon badade i en berömd fontän i Rom. Sedan ville alla göra detta och polisen fick det svettigt.

Tydligen är hon mest känd bland oss gamlingar och inte bland er ungdomar.

kurant

Forumveteran
Tummen ner för luftföroreningarna i Kuala Lumpur.
Dom skyller på bönder i Indonesien som bränner skog för att anlägga plantager med oljepalmer.
Dock är det renare här vad gäller plast och annat skräp.
Plastkassar får man betala extra för, ett steg i rätt riktning.

20190910_105025.jpg

PanPan

Forumveteran
Tummen ner för luftföroreningarna i Kuala Lumpur.
Dom skyller på bönder i Indonesien som bränner skog för att anlägga plantager med oljepalmer.
Dock är det renare här vad gäller plast och annat skräp.
Plastkassar får man betala extra för, ett steg i rätt riktning.

Visa bilaga 81686
I Thailand pratas det väl om att förbjuda plastkassar för singel use i butiker efter årsskiftet? För mig jag läste det förra veckan.
På Koh Chang nu när vi var där så hade dom inte plastkassar på 7/11 längre.
Hemma har dom börjat fråga på 7/11 om man skall ha plastkasse.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal

Liknande trådar

Topp