Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

PanPan

Forumveteran
Har precis växlat för tillbyggningen på huset.
Går ju mot högsäsong så någon förstärkning av kronor mot baht ser jag inte, snarare tvärtom.
Fick 3,28 i växelkurs.
Så nu funderar jag på hur jag skall bygga.
Skall bli kul att äntligen få klart den biten och få en uteplats samt större vardagsrum.

PanPan

Forumveteran
Har haft häcken full med jobb i en hel månad.
Skulle åkt till spenaten imorgon:p
Men åker ikväll till Saigon och jobbar
Har inte sett röken av frugan, hoppas hon är kvar i spenaten.
Är tillbaka på lördagsmorgon har ju köpt en julklapp:xmas_smiley:
Hoppas hon förlåter mig frågade inte chefen:eek::p:p
Hon kanske har glömt dig, inte så kul kanske att vara hemmafru åt en make som flänger runt när han igentligen inte behöver det?
Borta 1 månad hemma 2 dagar typ, sånt brukar inte hålla i längden.
Folk säger att dom inte kan förstå hur man kan jobba på sjön och vara borta så mycket men är ju hemma på heltid halva året.
Du har väl knappt vart hemma 1 månad sista året?

magunnar

Forumveteran
Hon kanske har glömt dig, inte så kul kanske att vara hemmafru åt en make som flänger runt när han igentligen inte behöver det?
Borta 1 månad hemma 2 dagar typ, sånt brukar inte hålla i längden.
Folk säger att dom inte kan förstå hur man kan jobba på sjön och vara borta så mycket men är ju hemma på heltid halva året.
Du har väl knappt vart hemma 1 månad sista året?
Ja håller med dig har gjort förmycket @Samet, bara flugit runt non stop i år.
Jag kommer att gottgöra henne, blir Singapore med henne i en vecka+ på fredag nästa vecka har bokat å klart.
Livet kan inte vara bara jobb :eek:
Men har satt mig själv i denna skit (girighet)
@PanPan

ulflan

Aktiv medlem
I dag går flyget till BKK kl 14.30. Kampandan är inte den bästa. Frun har fortfarande ont i händerna efter operationerna och måste vara försiktig. Själv har jag drabbats av en uppstart på en trist förkylning.
Bortsett från dessa vardagliga bekymmer känns livet bra. Ska bli skönt att komma i väg till ett varmare klimat. Här ser det som att mörkret och kylan fortsätter.
Reseäventyren ska börja med en tripp till Nan i norra Thailand. Har hört många positiva saker om Isan. Detta gör att jag starkt funderar på att besöka livet utanför BKK och Jomtien.

Samet

Forumräv
I dag går flyget till BKK kl 14.30. Kampandan är inte den bästa. Frun har fortfarande ont i händerna efter operationerna och måste vara försiktig. Själv har jag drabbats av en uppstart på en trist förkylning.
Bortsett från dessa vardagliga bekymmer känns livet bra. Ska bli skönt att komma i väg till ett varmare klimat. Här ser det som att mörkret och kylan fortsätter.
Reseäventyren ska börja med en tripp till Nan i norra Thailand. Har hört många positiva saker om Isan. Detta gör att jag starkt funderar på att besöka livet utanför BKK och Jomtien.
Nan är inte Isaan...
Men Nan är väldigt vackert med sina berg och dalar.

Du får höra av dig till @Mr.Jo som håller till i området...

LeWi

Aktiv medlem
Frukosten avklarad. Lagom till mig. Hämtning om en timme, endast 5min till huvudkontoret. Läste snabbt igenom dokumenten igår angående projektet Helenelund-Bromma Airport tramway. Några anmärkningar/frågor har jag att framföra. Det blir genomgång av mycket mer dokument idag.

IMG_4574[1].JPG

Chefen för anbudsavdelningen. Han samlar nog på anbudshandlingar...
POVY8724[1].JPG

IMG_4574[1].JPG

POVY8724[1].JPG

Norrpilen

Medlem
Efter några koppar morgonkaffe & mackor,så blir det byte till vinterdäck snart. Det brukar ju inte vara nå problem men med opererat finger efter blodförgiftningen blir det nog lite knökigare.

magunnar

Forumveteran
@PanPan var och kollade runt med julgrejor inte mycket att se.
Men pratade med killen vid kassan och frågade om julmust han var ett frågetecken i fesan kanske min fina Thai gick i genom hans öron.
Sen visade jag honom bild av julmust och han påstod att det skulle kom när som helst.
Var nu inte så övertygat på vad han sa.
Så kollade med några andra som jobbade och en var så ärlig och sa skicka ett email till customer service som jag har gjort och de ska återkomma med svar inom 48 timma.
Är lite nyfiken själv..:xmas_smiley:

Liknande trådar

Topp