Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Nu är klockan efter 2 ;) så några Mojito:) frugans initiativ, å jag är inte svårflörtado_O
Frugans bror med fru är med, vi tog med honom till templet för 4 år sedan. Sedan dess har han varit nykter:thumbsup: funderar själv gå till det Templet:p:);)

20191107_141057.jpg
 
Nu är klockan efter 2 ;) så några Mojito:) frugans initiativ, å jag är inte svårflörtado_O
Frugans bror med fru är med, vi tog med honom till templet för 4 år sedan. Sedan dess har han varit nykter:thumbsup: funderar själv gå till det Templet:p:);)

20191107_141057.jpg
Sist jag gick till ett tempel i byn blev jag bjuden på en Lao Khao av några gubbar utanför, så kan ju vara en bra ide om inte IL dyker upp med en flaska ;)
 
Lätt osäker om det är Stockholm ni talar om, men då ni nämner trängselskatt. Nej MC betalar varken trängselskatt eller parkeringsavgifter.
Den direkta orsaken att jag alltid använde min FJR som arbetspendlare året runt. Förutom snöiga dagar, då snö är lite bökigt köra i.
Kyla påverkar inte direkt. Handtagsvärmare och allvädersstället gör att det inte är speciellt kallt.
Körde en 750 Honda 1973 tror jag det var hela vintern, ibland runt -25! Brrrrr!
 
Då var det beställt men något lönsamt i det, nä.
Klarat mig 10 år utan uniform och ingen skillnad, som @Berralund skrev inget som används i daglig bruk på Svenska och Norska båtar.
Mest en grej att hänga i garderoben och ta fram på begravningar typ eller för fb selfies 555555, kommer nog bli nån selfie här med ;)

20191107_045327.jpg

Läste att ett kryssningsfartyg gått på grund i Stockholms hamn p g a "elektrisk blackout". Vad är detta och hur stor är risken att det inträffar? Har man inte reservsystem?
 
Läste att ett kryssningsfartyg gått på grund i Stockholms hamn p g a "elektrisk blackout". Vad är detta och hur stor är risken att det inträffar? Har man inte reservsystem?
Det är väldigt liten risk men ändå inträffar incidenter. Reservsystem finns men inne i skärgården är marginalerna ibland väldigt små. Fallerar något mitt i en gir t ex så kan något sådant inträffa. Men som sagt, risken är mycket liten.
 
Körde en 750 Honda 1973 tror jag det var hela vintern, ibland runt -25! Brrrrr!
Så länge det inte är snömodd går det bra. De nya däcken som är på MC idag är jämfört med de äldre däck vi hade rena friktionsdäcken. Jämförelsevis alltså nästan som dubbfria vinterdäck.
För betedde de sig som backelit när man kom på en is, idag har man grepp så det blir en långsam sladd istället.
Körde Stockholm - Falun t.o.r en påskhelg när det var minus 8 grader. Skinnstället närmast kroppen eftersom den är tajt som ett andra skinn, allväderstället utanpå.
Ingenting förfruset efter 25 mil.
I Stockholm hade jag dessutom Garage i båda ändarna, på jobbet och hemma. Det var hur smidigt som helst. Stockholm är oftast bara snömoddig direkt i samband med snöfallet för att oftast vara torrt på vägbanan dagar efteråt.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp