Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

PanPan

Forumveteran
I går var vi på Harboland - efter tips från PanPan - och det var en upplevelse inte minst för barnen. De sprang runt och hade det roligt. Tvååringen var arg för att hon inte fick/kunde göra samma saker som brorsan. Framtiden för varuhuset ser inte ljus ut att döma av alla tomma ytor. Ett besök rekommenderas för barnfamiljer.
Nä för butikerna går det inte bra där, mest barndelen som går bättre där och är ju nästan bara det kvar, brukar vara en hel del Thaibarnfamiljer på helgerna.
Innan var det ju mer elektronikbutiker då det var en Tukcom där men folk går mer till den gamla tukcom som har mer och ligger bättre till.

PanPan

Forumveteran
Funderar på om man skulle ta en sväng till Siamburi idag och handla julmat, hörde på radio igår att dom fått in containern med julmat, har inte vart där men skall ju vara mycket Svensk mat i den butiken och bra priser.
Kollade deras fb-sida nu.
Fryst Torskfile 199 baht kg.
Fryst kolja file 110 baht 250g.
Ser att dom har Felix köttbullar med.

PanPan

Forumveteran
Har ena ögonlocken svullnat upp på sonen så ser ut som han gått en tungviktsmatch och äldste sonen hade kraftig hosta igår.
Som om högre makter vill vi skall hålla hos hemma och inte åka till Malaysia.
Men skall nog komma iväg, får bli en tur till Bangkokhospital med yngste och kolla ögat, så ingen skola idag.

ulflan

Aktiv medlem
Gårdagen ägnades åt strandliv i huvudsak. I dag kommer ungdomarna att få träffa thailändska släktingar. För de flesta handlar det om att de träffas för första gången. Planen är att att det blir räkor och krabbor i skyroom tillsammans med lämplig dryck. Förmiddagen blir snabba bad och handelsdag. Sonen som är röris har granskat va i lägenheten. Det leder till inköp av silikon för att förhindra framtida vattenläckor. Känns tryggt att ha kompetens inom familjen.

PanPan

Forumveteran
Har ena ögonlocken svullnat upp på sonen så ser ut som han gått en tungviktsmatch och äldste sonen hade kraftig hosta igår.
Men skall nog komma iväg, får bli en tur till Bangkokhospital med yngste och kolla ögat, så ingen skola idag.
Klassiskt fall, kommer fram till barnavårdcentralen skall visa svullnaden i receptionen så är det borta, kanske ett myrbett.

Nam Falang

Forumveteran
Troligtvis ögoninflammation som är väldigt vanligt hos små barn. I Sverige behandlar man detta själv och det räcker oftast. Man tar en bomullsduk, som tjejer brukar ha till sminket. Blöter den med kliniskt rent vatten och torkar ögonen utifrån och in mot näsan. Använd inte samma bomullsduk till båda ögonen. Gör detta flera gånger per dag så brukar det bli bra igen utan sjukhusbesök eller annan medicin.
Min son började ju på dagis samma dag han fyllde 1år. Ögoninflammation fick jag behandla många gånger :)

TS73

Medlem
Troligtvis ögoninflammation som är väldigt vanligt hos små barn. I Sverige behandlar man detta själv och det räcker oftast. Man tar en bomullsduk, som tjejer brukar ha till sminket. Blöter den med kliniskt rent vatten och torkar ögonen utifrån och in mot näsan. Använd inte samma bomullsduk till båda ögonen. Gör detta flera gånger per dag så brukar det bli bra igen utan sjukhusbesök eller annan medicin.
Min son började ju på dagis samma dag han fyllde 1år. Ögoninflammation fick jag behandla många gånger :)
Oj minns inte att våra barn någonsin haft det. Ej heller kräksjuka. Peppar peppar ta i trä.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag åkte ju själv på en sådan för snart ett år sedan när jag var ombord, det var riktigt jobbigt. Den norske läkaren satte in det tunga artilleriet som han sa, ögat var helt igenmurat. Blev bra på ett par dagar. Hemma har barnen klarat sig bra hittills bortsett från någon vagel.

Liknande trådar

Topp