Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

A

Anonym

Gäst
Vi är väl färdiga med besöket hos släkten och ska bara träffa en släkting med make tidigt i morgon för att få lite assistans om det behövs.
Sedan ska vi köra norrut igen.
När vi satt och åt på hotellet tidigare i kväll så stannade en bil från Immigration Police utanför fönstret och jag säger till sambon när det börjar kliva ut folk ur bilen att f-n, jag har passet på rummet, det gör säkert inget säger hon.
Det kliver ut 5 personer och alla har pistol och en har en skrivplatta och de övriga 4 tar med varsin M-16 ur bilen och går framför hotellet.
Är detta normal beväpning för Imm-Polisen?

PanPan

Forumveteran
Vi är väl färdiga med besöket hos släkten och ska bara träffa en släkting med make tidigt i morgon för att få lite assistans om det behövs.
När vi satt och åt på hotellet tidigare i kväll så stannade en bil från Immigration Police utanför fönstret och jag säger till sambon när det börjar kliva ut folk ur bilen att f-n, jag har passet på rummet, det gör säkert inget säger hon.
Det kliver ut 5 personer och alla har pistol och en har en skrivplatta och de övriga 4 tar med varsin M-16 ur bilen och går framför hotellet.
Du var väl där fredens religion styrde, är väl vanlig polisutstyrsel där?

A

Anonym

Gäst
Du var väl där fredens religion styrde, är väl vanlig polisutstyrsel där?
Dominerar, inte styr det är väl ingen som styr i söder egentligen, möjligen så styr terrorn.
I morse så när vi åkte från hotellet till släkten så passerade vi en skola där föräldrarna släppte av sina barn till skolan som man även brukar göra i Sverige och lite senare så passerar vi en skola till där det står ett pansarfordon med texten Police på och en 6-7 grönklädda poliser med M-16 och skottsäkra västar och hjälmar står och håller vakt vid övergångsstället och ingången till skolan, kan någon lista ut vilka elever som går på vilken skola?

PanPan

Forumveteran
Dominerar, inte styr det är väl ingen som styr i söder egentligen, möjligen så styr terrorn.
I morse så när vi åkte från hotellet till släkten så passerade vi en skola där föräldrarna släppte av sina barn till skolan som man även brukar göra i Sverige och lite senare så passerar vi en skola till där det står ett pansarfordon med texten Police på och en 6-7 grönklädda poliser med M-16 och skottsäkra västar och hjälmar står och håller vakt vid övergångsstället och ingången till skolan, kan någon lista ut vilka elever som går på vilken skola?
Ja där det står pansarfordon går Buddhistiska barn och möjligtvis andra blandade religioner och polisen står där för att skydda dom då fredens religion har riktat in sig på deras skolor med flera attentat.
Kommer ihåg en artikel i Bangkokpost där pickup fullastad med skolbarn påväg till skolan tidigt på morgonen blev attackerad där nere i fredens område, MC med 2 stycken på kör upp jämsides skjuter chauffören i huvudet och pickuppen fullastad med barn kraschar.

A

Anonym

Gäst
Ja där det står pansarfordon går Buddhistiska barn och möjligtvis andra blandade religioner och polisen står där för att skydda dom då fredens religion har riktat in sig på deras skolor med flera attentat.
Kommer ihåg en artikel i Bangkokpost där pickup fullastad med skolbarn påväg till skolan tidigt på morgonen blev attackerad där nere i fredens område, MC med 2 stycken på kör upp jämsides skjuter chauffören i huvudet och pickuppen fullastad med barn kraschar.
Polis/militär utanför skolan där buddistiska barn går på morgonen och kvällen ser vi varje gång vi är här nere, lite deprimerande.

ulflan

Forumräv
I dag har jag och följt med frugan och handlat på Big C. För övrigt har jag konverserat om detaljplaneläggning där fritidshuset står. Det har jag gjort av och till under 30 år. Nu ska det eventuellt bli något. Sannolikt försvinner ett paradis men sönerna kan bli rikare om 5 till 10 år.

Har också tjafsat en del om vad som ska hända med min fru och hennes omoperation. Inget är enkelt.

Har även deltagit i en diskussion som spårat ur och som från början handlade om blocktillhörighet men som omtolkats till det sämre.

A

Anonym

Gäst
Knappast ,iofs så såg jag nu var du befann dig ,så det är nog normalt i"bomb & Attentatsbältet "

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Hade väl inte räknat med att flyga upp i en propellerburk ;) otäck turbulens hela vägen till Sthlm.
Nu är det läggdags efter en god middag, nya äventyr imon:)

PanPan

Forumveteran
Uppe före tuppen, tror jag iallafall, har inga tuppar eller skällande hundar här, heller inga böneutrop i högtalare, trots att vi bor 300m från tempel, helt tyst men gick ju och la mig 21:30 så då får man väl räkna med att vakna vid denna tid ;) .
Känner mig lite turistig idag så blir att åka ned och äta frukost på Pratumnak med utsikt över Koh Larn tror jag, efter dumpat barnen på skolan.
Sen klippa mig, får ju göras en andra gång nu när jag vart hemma sålänge.

Topp