Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

PanPan

Forumveteran
Hade en otäck dröm, drömde att jag skulle ut och mönstra på en båt. Arbeta, nä usch det har jag inte tid med.
Berättade det för frugan som skrattade och gav mig en kram "Dont worry darling, stay here, i will take care of you" :)
Har det nog ganska bra som hemmafarsa härute i spenaten skulle jag tro.

/ SatanG
Bara man kommer på rätt fart, såhär som jag har det nu som man dagdrömde om när man gick på skolan.
Nu är vi på Indiska oceanen och vaggar långsamt fram.
Sån här fart jag vill gå, nu är livet ombord underbart, 10 skandinaver, 3 polacker och resten Filippinare och riktigt bra kock samt kanonväder.
Nu är det helt underbart att vara sjöman ombord.

magunnar

Forumveteran
Hade en otäck dröm, drömde att jag skulle ut och mönstra på en båt. Arbeta, nä usch det har jag inte tid med.
Berättade det för frugan som skrattade och gav mig en kram "Dont worry darling, stay here, i will take care of you" :)
Har det nog ganska bra som hemmafarsa härute i spenaten skulle jag tro.

/ SatanG
Latmask!
Man ska jobbe in i döden @SatanG .
Själv mönstrar jag av den 19 feb.
Har då inte sett frugan på 3 veckor:oops: jäkla Corona.
Alla har börjat bli Corona crazy..

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Bara man kommer på rätt fart, såhär som jag har det nu som man dagdrömde om när man gick på skolan.
Sån här fart jag vill gå, nu är livet ombord underbart, 10 skandinaver, 3 polacker och resten Filippinare och riktigt bra kock samt kanonväder.
Vänta nått år när frugan fått fart på affärerna :D så blir du snart hemmapappa på heltid :kewl_transparent:

PanPan

Forumveteran
Han f¨r nog betala f¨r satsningarna. Så brukar det fungera.
men fan vad arj han kommer att bli när han ser huset.
Om du menar det hon hyrt 5555, det är inget dyrt ställe hon hyrt då hade jag sagt nej.
Jag skall inte bo eller vistas där så skiter i vilket.
Hon får testa, jag skall inte satsa nåt.
Det blir ett par plast stolar och Isaan mat och hennes tea mitt emot Nungprue food market i korsningen och 7/11 på andra sidan.
Jag vet vad hon har hyrt.
Funkar det så funkar det, funkar det inte så är det bara att stänga och säga upp kontraktet, depositionen är på 3000 baht runt 900kr så ingen stor summa att förlora.
Kul för henne att testa eget, jag skall inte blanda mig i.
Sagt att hon kan sälja hennes moppe som aldrig används och köpa det hon behöver.

SatanG

Forumräv
Jodå det finns fina stunder ombord men det handlar inte bara om vilken fart man går på. Har hunnit med rätt mycket bra fart, även indiska oceanen, sydamerika, flera år i karibien och asien varav de sista 4 i Thailand.

Blev ombedd att ta över en 10-årig tanker från ett malaysiskt rederi i April. Det fattar man ju hur tidigare indonesier/indier/burmeser eller vad det nu var tagit hand om underhållet. Vetting+CDI+flaggbyte och okänd fart -----Nä tack!
Borta bra hemma bäst, been there done that sas. Nu får ni ungdomar ta över, have fun ;)

/ SatanG

Liknande trådar

Topp