Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Johan78

Aktiv medlem
Har funderat lite en längre period och funderar på att starta en tråd om mitt chiliintresse. Dvs odla och ta hand om sina plantor,,mitt intresse av just chili började i samband med att jag träffade mitt exfrån thai.

Vad tycker ni folk här? Finns massor av sidor om det redan men ska jag starta en tråd om just det som glad amatörodlare. Kan bli mitt sätt att återbetala för allt jag lärt mig här.

En tråd som denna blir ju dock väldigt säsongsbetonad men finns intresse av fler så kan vi även lära av varann?

Jag lovar inget om videor om provsmakning av chili för det sista ni vill se är mig som mumsar chili och mår piss efteråt.

Matt82

Forumveteran
Har funderat lite en längre period och funderar på att starta en tråd om mitt chiliintresse. Dvs odla och ta hand om sina plantor,,mitt intresse av just chili började i samband med att jag träffade mitt exfrån thai.

Vad tycker ni folk här? Finns massor av sidor om det redan men ska jag starta en tråd om just det som glad amatörodlare. Kan bli mitt sätt att återbetala för allt jag lärt mig här.

En tråd som denna blir ju dock väldigt säsongsbetonad men finns intresse av fler så kan vi även lära av varann?
Vore intressant. Vår chiliodling går inte alls särskilt bra. Tydligen räcker det inte att kasta frön i en kruka och vänta :(

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal

Jag personligen tycker du ska starta en egen tråd, då blir det lättare att följa och hitta.
Även om du vill en egen tråd om ut till din flickvän, svårt att hänga med som det är nu med blandat i den tråden du har börjat i.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Kanske dum fråga men har du kontaktat en advokat/jurist som har migrationsfrågor som inriktning? Märk väl att det helst ska vara en med migrationsfrågor som inriktning och inte någon som bara tar det för lite extra cash vid sidan av sina vanliga uppdrag. Kostar några tusenlappar men i det långa loppet är det väl investerade pengar.
Det ska ju normalt sett inte behövas.

Johan78

Aktiv medlem
Jag personligen tycker du ska starta en egen tråd, då blir det lättare att följa och hitta.
Även om du vill en egen tråd om ut till din flickvän, svårt att hänga med som det är nu med blandat i den tråden du har börjat i.

Det är ok att starta en tråd om.chiliodling iaf? Det är ju inget specifikt med Thailand även om thai älskar chili men mitt ex gillade inte Carolina Reaper.

Den fick hon igen för att jag led av hennes Green papaya salad isaan style och snäll som jag var så bjöd jag henne på en senare gjord med just Carolina reaper.
Hade hon inte varit så snäll som hon var så hade nog staken blivit avskuren.

Johan78

Aktiv medlem
Har börjat planera en ny tråd som kommer följa mina steg som en glad amatör när det gäller chili.

Kommer täcka växtbelysning och näring och jord som jag använder.

Det jag kommer skriva blir från mina egna erfarenheter av odling och att hantera dom kryp som förr eller senare dyker upp.

Jag är nybörjare och har bara drygt 5 års erfarenhet av detta. Håll koll och en tråd kommer dyka upp inom nån veckas tid om mina äventyr inom chili.
Detta året är snart över så hösten kommer innehålla bilder på nästa års plantor.

Matt82

Forumveteran
Det ska ju normalt sett inte behövas.
Nej det ska det inte men står man inför Migrationsdomstolen och ett sista yttrande så hade i alla fall jag gärna tagit hjälp av en advokat. Ett avslag hos Migrationsdomstolen är svårt att överklaga framgångsrikt om det inte finns speciella omständigheter i ditt fall som gör att Migrationsöverdomstolen tar upp fallet.

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Har börjat planera en ny tråd som kommer följa mina steg som en glad amatör när det gäller chili.

Kommer täcka växtbelysning och näring och jord som jag använder.

Det jag kommer skriva blir från mina egna erfarenheter av odling och att hantera dom kryp som förr eller senare dyker upp.

Jag är nybörjare och har bara drygt 5 års erfarenhet av detta. Håll koll och en tråd kommer dyka upp inom nån veckas tid om mina äventyr inom chili.
Detta året är snart över så hösten kommer innehålla bilder på nästa års plantor.
Kör på bara :thumbsup: Här startas trådar hela tiden, va inte blyg utan ge järnet. Jag känner en här på forumet som äter ett hektar chili om året;) eller tom i månaden.:D

Johan78

Aktiv medlem
Nej det ska det inte men står man inför Migrationsdomstolen och ett sista yttrande så hade i alla fall jag gärna tagit hjälp av en advokat. Ett avslag hos Migrationsdomstolen är svårt att överklaga framgångsrikt om det inte finns speciella omständigheter i ditt fall som gör att Migrationsöverdomstolen tar upp fallet.

Du gav mig mycket bra info i pm och nu vet jag vad vi i värsta fall kan vänta oss.
Tack matt82 även om det var värre än vad jag ens kunnat gissa. Men nu vet jag vad vi kämpar för och vad vi riskerar i värsta fall.

Så än en gång stort tack att du offrat tid av din fredag att ge mig tips och råd och vad som kan hända i värsta fall.

Oj jag är helt ärligt lamslagen om vi åker på vad som kan hända om vi förlorar detta. Trodde inte det kunde vara så pass sjukt i sverige.

Matilda

Forumräv
Du gav mig mycket bra info i pm och nu vet jag vad vi i värsta fall kan vänta oss.
Tack matt82 även om det var värre än vad jag ens kunnat gissa. Men nu vet jag vad vi kämpar för och vad vi riskerar i värsta fall.

Så än en gång stort tack att du offrat tid av din fredag att ge mig tips och råd och vad som kan hända i värsta fall.

Oj jag är helt ärligt lamslagen om vi åker på vad som kan hända om vi förlorar detta. Trodde inte det kunde vara så pass sjukt i sverige.
Är matt82 online =)

Matt82

Forumveteran

Det löser sig får vi hoppas. Förhoppningsvis går det vägen hos Migrationsdomstolen. Ta inte ut förluster i förskott.

Johan78

Aktiv medlem
Och han är en jävel på att svara. Han har offrat sin kväll och förklarat för mig lite vad jag kan vänta mig.

Stort tack Matt82 du har gett mig mer insikt i hela detta. Tack än en gång. All respekt åt dig även om jag inte visste vad som kan hända i värsra fall.
Jag uppskattar din ärlighet. Även om detta i värsta fall kan kosta all den tiden.

Senast ändrad:

Matt82

Forumveteran
Tydligen ska vi åka till affären. Sambon ville ha vitamintabletter och hon råkade köpa något som heter "Kvinna 60+" första gången och nu ska hon ha något annat. Jag påpekade att hon köpte ju rätt första gången så varför åka tillbaka och nu ligger jag tydligen inte alls bra till :(

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Nam Falang Webhotell för thaisnack.se Teknikrelaterat 0
Pepsi Teknikfråga Thaisnack Teknikrelaterat 32
Pepsi Hur funkar Thaisnack mm Allmänt thailandforum 8
A Thaisnack öppnar på nytt, nu med ny ägare Allmänt thailandforum 37
Jo-Be Thaisnack.se Ordet är fritt 5
Krille Trådar jag önskar se på ThaiSnack Allmänt thailandforum 0
Kycklingen Bli social med ThaiSnack! (Följ ThaiSnack på Facebook och på Twitter) Allmänt thailandforum 1
Pepsi Foto på medlemmar på Thaisnack... Ordet är fritt 19
A ThaiSnack fyller 10 år den 8 Augusti 2015 Allmänt thailandforum 33
M thaisnack på facebook? Teknikrelaterat 7
Kycklingen ThaiSnack i mobilen. Användningstips. Hjälp och tips samt förslag 0
A Vinn en superfräck ThaiSnack-T-Shirt Allmänt thailandforum 31
P Odla med ThaiSnack Allmänt thailandforum 38
Kycklingen Tips och exempel om hur du använder ThaiSnack forum Hjälp och tips samt förslag 5
Berralund ThaiSnack har fått mobilanpassad design och nytt utseende Ordet är fritt 61
Berralund Välkommen till ThaiSnack.se Allmänt thailandforum 680
Kycklingen ThaiSnack träff Allmänt thailandforum 10
A thaisnack Thailändskt reseforum 1
Berralund Hur bor ni CM:are? Ordet är fritt 10
A Vädret i Thailand just nu ? Allmänt thailandforum 16
A Swede with Thai wife found dead just days after being involved in a dispute over road accident Allmänt thailandforum 1
A Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här! Ordet är fritt 309
A Beräknad handläggningstid för uppehållstillstånd just nu? Uppehållstillstånd och visum mm 14
Långeman Just nu 20 Svenskar i Thailändska fängelser enl.Syd svenskan Allmänt thailandforum 12
A Just nu lyssnar ja på ... (Inga dåliga låtar tillåtna i denna tråd) Ordet är fritt 10
Grannen Olsson Vad tror din fru/flickvän/man/pojkvän att du gör just nu? (-och vad gör du?) Ordet är fritt 7
A Vad dricker du just nu? Ordet är fritt 2216
Kycklingen Vad händer med Norwegian just nu? Är flyget till Thailand inställt? Thailändskt reseforum 126
A Vad lyssnar ni till just nu? Allmänt thailandforum 1
B Tips just nu - SVT1 - Rolling Stones – exile on main street Ordet är fritt 3
A Populärast Thai musik just nu Thailändsk kultur och traditioner 1
Liknande trådar

Topp