Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Fönderar på att hänga mig på Måndag om inte resan går igenom.
Stått och lipat på ambassaden idag.
Mesta är godkänt men du måste ha försäkringsintyg.
Och fick precis mail, vi svarar inte dig med intyg innan Måndag.
Men ser ut att lösa sig, vi fixar detta Jonas svara dom på ambassaden, du åker hem nästa Fredag.

Visa bilaga 98047
Hur har det gått med rederiet? Är det ett avklarat kapitel? Måste vara lätt att få annat jobb som överstyrman om dom jävlas. Är dom humana förstår dom din situation, annars tacka för dig, och följ ditt hjärta.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Har aldrig hört talas om kaffeost, dricker ju inte kaffe iofs.
Men vad är det för speciellt med kaffeost? Smakar den kaffe ;)
Nej, inte det minsta.
Den är gummiaktig och smakar inte så mycket.
Tror den mestadels äts i kommunistsverige. Samisk produkt skulle jag kunna tänka mig. Men har nog inte sett något i Västerbotten.
Åts mycket längs Torneälven.
Ett kommunistiskt påfund, med andra ord

Norrpilen

Aktiv medlem
Har aldrig hört talas om kaffeost, dricker ju inte kaffe iofs.
Men vad är det för speciellt med kaffeost? Smakar den kaffe ;)
Den smakar ost,och blir lite seg av det varma kaffet & jag tar upp en liten bit då och då ur koppen med tesked. Är en gammal tradition som har sitt ursprung från finland och torneådalen. Blir väl som ungefär som att ta en kaka eller nån annan godsak till kaffet.

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Den smakar ost,och blir lite seg av det varma kaffet & jag tar upp en liten bit då och då ur koppen med tesked. Är en gammal tradition som har sitt ursprung från finland och torneådalen. Blir väl som ungefär som att ta en kaka eller nån annan godsak till kaffet.
Jag får helt enkelt hitta på en ny ost ;)
Undra om Cola zero ost kan bli ett begrepp 5555:)

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Nu kl 8 blir det hummerfiske, leverera humrar och sen kl 13 ska vi byta två pålar i en brygga, så det blir en vanlig arbetsdag trots att jag egentligen fyller år idag, men det är ju inte så mycket att fira när man blir 62 år, jag har ju dessutom fiskat hummer ofta på mina födelsedagar, vi får väl ta med några extra bärs ut på sjön,

Men vi får väl fira lite på söndag, då börjar vi med frukostbuffe på Tanumstrand, sen blir det tårta och kaffe hemma.

Mvh isan lover

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Hej

Nu kl 8 blir det hummerfiske, leverera humrar och sen kl 13 ska vi byta två pålar i en brygga, så det blir en vanlig arbetsdag trots att jag egentligen fyller år idag, men det är ju inte så mycket att fira när man blir 62 år, jag har ju dessutom fiskat hummer ofta på mina födelsedagar, vi får väl ta med några extra bärs ut på sjön,

Men vi får väl fira lite på söndag, då börjar vi med frukostbuffe på Tanumstrand, sen blir det tårta och kaffe hemma.

Mvh isan lover
Grattis IL, vad kan va bättre en födelsedag än ett par bärs och dra hummertior :) hört att det är gott om hummer längs kusten i år.

Isan Lover

Forumveteran
Grattis IL, vad kan va bättre en födelsedag än ett par bärs och dra hummertior :) hört att det är gott om hummer längs kusten i år.
Hej

Tack ska du ha.

Jo det är nog bättre med hummer än på länge, t.o.m dom som normalt nästan inte får någon hummer är nöjda i år, det är ju dessutom allt färre som fiskar hummer, tänker både på yrkesfiskare och fritidsfiskare.

Mvh isan lover

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Hej

Tack ska du ha.

Jo det är nog bättre med hummer än på länge, t.o.m dom som normalt nästan inte får någon hummer är nöjda i år, det är ju dessutom allt färre som fiskar hummer, tänker både på yrkesfiskare och fritidsfiskare.

Mvh isan lover
Är väl bara 6 tinor nu för fritidsfiske, mot tidigare 14/person.
Skulle varit med en polare ut och dra idag, tyvärr jobbar frugan så får snällt vara hemma med barnen.

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Nam Falang Webhotell för thaisnack.se Teknikrelaterat 0
Pepsi Teknikfråga Thaisnack Teknikrelaterat 32
Pepsi Hur funkar Thaisnack mm Allmänt thailandforum 8
A Thaisnack öppnar på nytt, nu med ny ägare Allmänt thailandforum 37
Jo-Be Thaisnack.se Ordet är fritt 5
Krille Trådar jag önskar se på ThaiSnack Allmänt thailandforum 0
Kycklingen Bli social med ThaiSnack! (Följ ThaiSnack på Facebook och på Twitter) Allmänt thailandforum 1
Pepsi Foto på medlemmar på Thaisnack... Ordet är fritt 19
A ThaiSnack fyller 10 år den 8 Augusti 2015 Allmänt thailandforum 33
M thaisnack på facebook? Teknikrelaterat 7
Kycklingen ThaiSnack i mobilen. Användningstips. Hjälp och tips samt förslag 0
A Vinn en superfräck ThaiSnack-T-Shirt Allmänt thailandforum 31
P Odla med ThaiSnack Allmänt thailandforum 38
Kycklingen Tips och exempel om hur du använder ThaiSnack forum Hjälp och tips samt förslag 5
Berralund ThaiSnack har fått mobilanpassad design och nytt utseende Ordet är fritt 61
Berralund Välkommen till ThaiSnack.se Allmänt thailandforum 680
Kycklingen ThaiSnack träff Allmänt thailandforum 10
A thaisnack Thailändskt reseforum 1
Berralund Hur bor ni CM:are? Ordet är fritt 10
A Vädret i Thailand just nu ? Allmänt thailandforum 16
A Swede with Thai wife found dead just days after being involved in a dispute over road accident Allmänt thailandforum 1
A Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här! Ordet är fritt 401
A Beräknad handläggningstid för uppehållstillstånd just nu? Uppehållstillstånd och visum mm 14
Långeman Just nu 20 Svenskar i Thailändska fängelser enl.Syd svenskan Allmänt thailandforum 12
A Just nu lyssnar ja på ... (Inga dåliga låtar tillåtna i denna tråd) Ordet är fritt 10
Grannen Olsson Vad tror din fru/flickvän/man/pojkvän att du gör just nu? (-och vad gör du?) Ordet är fritt 7
A Vad dricker du just nu? Ordet är fritt 2216
Kycklingen Vad händer med Norwegian just nu? Är flyget till Thailand inställt? Thailändskt reseforum 126
A Vad lyssnar ni till just nu? Allmänt thailandforum 1
B Tips just nu - SVT1 - Rolling Stones – exile on main street Ordet är fritt 3
A Populärast Thai musik just nu Thailändsk kultur och traditioner 1

Liknande trådar

Topp