Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Första dagen som pensionär, blir dock officiellt sådan vid nyår. Har dagar innestående som räcker året ut. Får se när det har sjunkit in, inget mer arbete på riktigt. Har slappardag idag men sen blir det fullt upp. Var uppe tidigt i morse för att lämna tillbaka hyrbilen, en Volvo V40.

PanPan

Forumveteran
Tänkte först att jag kanske skulle kört till IKEA imorrn morgon, handlat lite gardiner, mattor etc.
Men sen kom jag på timmar i IKEA med unge som precis fyllt 3 och bara vill springa iväg.
Nej, väntar några år med IKEA, finns postorder ;) var rätt billigt med gardiner där.
Kanske firework festival istället om det inte regnar.

ulflan

Forumveteran
Varit på Barkarby Handelsplats med frugan. Gissningsvis hade 5 - 10% mask. Vi shoppade lite småsaker på ÖB och IKEA. När jag kom hem fick jag uppmaningen att fylla i en ganska omfattande kundenkät. Jag kunde inte låta bli att fundera över vad som hänt om storheterna på FHM tagit över IKEA. KK efter något år?

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Varit på Barkarby Handelsplats med frugan. Gissningsvis hade 5 - 10% mask. Vi shoppade lite småsaker på ÖB och IKEA. När jag kom hem fick jag uppmaningen att fylla i en ganska omfattande kundenkät. Jag kunde inte låta bli att fundera över vad som hänt om storheterna på FHM tagit över IKEA. KK efter något år?
I dessa tider försöker vi undvika köpcenter så långt det är möjligt. Vi vill verkligen försöka respektera restriktioner och rekommendationer. Blir inte någon trängsel för vår del under julhandeln. Jag köpte förresten en flaska av årets Blossa årgångsglögg idag på "Apoteket Blå Näsan". Är dock skeptisk till att Myntathe' smakar bra men en flaska lär alltid kunna slinka ner. Det blir provsmakning ikväll.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag vann vinstlotten idag igen. Jobb i morgon igen som vanligt :(

På företaget har dom ett maxtak när det gäller komptimmar, den ligger på 100 timmar.
Normalt har jag fler men eftersom jag i regel plockar ut dom inför vintersemester så brukar det lösa sig. Så detta året har jag tagit ut övertid i pengar för att inte komma upp till över 100 timmar.
Avtalskampen är maxtaket 40 timmar. Jag har nu ca 35 timmar pga att det inte blev någon resa i år. D 1/1 kommer det in ca 35 Tim till på det kontot, så jag måste plocka ut en del timmar innan nyår om jag inte tar det i pengar och det vill jag inte. Men jag tänkte be dom ge mig ledigt 7-8 Jan och fixa till det så timmarna försvinner i år, men jag behöver ändå va hemma några fredagar i år för att det ska funka.
Jag behövs på jobbet på mellandagarna i år.

Är det detta som kallas för I-landsproblem?

Norrpilen

Aktiv medlem
I dessa tider försöker vi undvika köpcenter så långt det är möjligt. Vi vill verkligen försöka respektera restriktioner och rekommendationer. Blir inte någon trängsel för vår del under julhandeln. Jag köpte förresten en flaska av årets Blossa årgångsglögg idag på "Apoteket Blå Näsan". Är dock skeptisk till att Myntathe' smakar bra men en flaska lär alltid kunna slinka ner. Det blir provsmakning ikväll.
Även jag har en flaska av årets glögg.Kanske testar den i helgen.

Krille

Forumvärd
Forumpersonal
Jag vann vinstlotten idag igen. Jobb i morgon igen som vanligt :(

På företaget har dom ett maxtak när det gäller komptimmar, den ligger på 100 timmar.
Normalt har jag fler men eftersom jag i regel plockar ut dom inför vintersemester så brukar det lösa sig. Så detta året har jag tagit ut övertid i pengar för att inte komma upp till över 100 timmar.
Avtalskampen är maxtaket 40 timmar. Jag har nu ca 35 timmar pga att det inte blev någon resa i år. D 1/1 kommer det in ca 35 Tim till på det kontot, så jag måste plocka ut en del timmar innan nyår om jag inte tar det i pengar och det vill jag inte. Men jag tänkte be dom ge mig ledigt 7-8 Jan och fixa till det så timmarna försvinner i år, men jag behöver ändå va hemma några fredagar i år för att det ska funka.
Jag behövs på jobbet på mellandagarna i år.

Är det detta som kallas för I-landsproblem?
Så länge det passar dig, så okidoki. Hur länge har du varit anställd på detta företag?

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Kom precis iland efter att jag och grannen drog våra hummertinor, det blev 5 st idag, plus en massa krabbor och 2 st torskar på ca 2-3 kg.

Det var ganska lugnt och fint, men vi kom inte ut förrän kl var 14 så det var nästan mörkt när vi kom iland kl 17, men vi är ju på hemmaplan så det är lugnt men vi tyckte att det var kallare än vanligt och vi värmde oss med lite Lord Calvert Whiskey, när vi kom iland var det bara 0 grader.

Mvh isan lover

ulflan

Forumveteran
Barkarby Handelsplats skiljer sig från många andra genom att det är en affär i varje hus i stor utsträckning. Därför valde vi det i stället för något annat där allt är under ett tak. I normala tider blir det ofta Kista men sedan coronan kom har jag inte varit där av försiktighetsskäl.

Håller med dig. Inom familjen blir det bara barnen som får julklappar eller pengar. Allt för att minska handlandet.

Om traditionerna från tidigare år håller i sig är tiden från mitten av december som det julhandlas mest och därmed kommer att kunna orsaka mest problem.

PanPan

Forumveteran
Barkarby Handelsplats skiljer sig från många andra genom att det är en affär i varje hus i stor utsträckning. Därför valde vi det i stället för något annat där allt är under ett tak. I normala tider blir det ofta Kista men sedan coronan kom har jag inte varit där av försiktighetsskäl.

Håller med dig. Inom familjen blir det bara barnen som får julklappar eller pengar. Allt för att minska handlandet.

Om traditionerna från tidigare år håller i sig är tiden från mitten av december som det julhandlas mest och därmed kommer att kunna orsaka mest problem.
I dessa tider för att stötta borde man köpa mer presenter än tidigare år helst från lokala butiker med Svensk producerat så dom inte går under.
Inte minska handlandet utan planera det till kanske när andra arbetar etc.
Eller beställa på nätet.

PanPan

Forumveteran
Får se vad man skall hitta på idag, är det fint väder får det nog bli en sväng till stranden.
Funderar på vilken bara.
Dom säger att vattnet är rent och klart borta vid Jomtien nu, kanske skulle ta en sväng dit, eller Koh Larn, eller Nang Ram, eller Mae Pim, eller Koh Samet.
Ja jag får fundera och fråga frugan va hon vill.
Sen om det är uppehåll fire work festival ikväll.
Kanske ett hotel i centrum så man kunde ta en öl och slapp köra.
Hoppas condo transfer blir snart så man slipper tänka på hotel vid sådana här tillställningar.
Innan årskiftet sa dom.
Kan ju ta taxi men bökigt med bilbarnstol och barnvagn.

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Nam Falang Webhotell för thaisnack.se Teknikrelaterat 0
Pepsi Teknikfråga Thaisnack Teknikrelaterat 32
Pepsi Hur funkar Thaisnack mm Allmänt thailandforum 8
A Thaisnack öppnar på nytt, nu med ny ägare Allmänt thailandforum 37
Jo-Be Thaisnack.se Ordet är fritt 5
Krille Trådar jag önskar se på ThaiSnack Allmänt thailandforum 0
Kycklingen Bli social med ThaiSnack! (Följ ThaiSnack på Facebook och på Twitter) Allmänt thailandforum 1
Pepsi Foto på medlemmar på Thaisnack... Ordet är fritt 19
A ThaiSnack fyller 10 år den 8 Augusti 2015 Allmänt thailandforum 33
M thaisnack på facebook? Teknikrelaterat 7
Kycklingen ThaiSnack i mobilen. Användningstips. Hjälp och tips samt förslag 0
A Vinn en superfräck ThaiSnack-T-Shirt Allmänt thailandforum 31
P Odla med ThaiSnack Allmänt thailandforum 38
Kycklingen Tips och exempel om hur du använder ThaiSnack forum Hjälp och tips samt förslag 5
Berralund ThaiSnack har fått mobilanpassad design och nytt utseende Ordet är fritt 61
Berralund Välkommen till ThaiSnack.se Allmänt thailandforum 680
Kycklingen ThaiSnack träff Allmänt thailandforum 10
A thaisnack Thailändskt reseforum 1
Berralund Hur bor ni CM:are? Ordet är fritt 10
A Vädret i Thailand just nu ? Allmänt thailandforum 16
A Swede with Thai wife found dead just days after being involved in a dispute over road accident Allmänt thailandforum 1
A Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här! Ordet är fritt 402
A Beräknad handläggningstid för uppehållstillstånd just nu? Uppehållstillstånd och visum mm 14
Långeman Just nu 20 Svenskar i Thailändska fängelser enl.Syd svenskan Allmänt thailandforum 12
A Just nu lyssnar ja på ... (Inga dåliga låtar tillåtna i denna tråd) Ordet är fritt 10
Grannen Olsson Vad tror din fru/flickvän/man/pojkvän att du gör just nu? (-och vad gör du?) Ordet är fritt 7
A Vad dricker du just nu? Ordet är fritt 2216
Kycklingen Vad händer med Norwegian just nu? Är flyget till Thailand inställt? Thailändskt reseforum 126
A Vad lyssnar ni till just nu? Allmänt thailandforum 1
B Tips just nu - SVT1 - Rolling Stones – exile on main street Ordet är fritt 3
A Populärast Thai musik just nu Thailändsk kultur och traditioner 1

Liknande trådar

Topp