Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
5555 fanns väl ingen tanke, spontan som jag är ;)
Fick mail om pre sale, tacka nej, gick och la mig, vakna upp äh vafan, skickade ett mail jag köper en ;)
Den är betald så slipper tänka på lån också får vi se, går den inte hyra ut kommer vi nog nyttja den själva och faciliteterna på helgerna då det är rätt fint där inne ;)
Och även om vi hyr ut den så har vi tillgång till faciliteterna och parkering i parkeringshuset.
Kan jag börja träna igen för gym fanns det flera i condot, i våran byggnad 2, tror 8 totalt, kan var 6, och bastu om man fryser ;)
Centrala Pattayas största pool.
Plus 4 små pooler.

Visa bilaga 100099

Visa bilaga 100100

Visa bilaga 100101

Visa bilaga 100102

Visa bilaga 100103

Visa bilaga 100104

Visa bilaga 100105

Visa bilaga 100106

Visa bilaga 100107

Visa bilaga 100108
Ser kanonfint ut, verkar vara en stor anläggning med bostäder. Är alla lägenheter sålda? Eller står det en massa tomma.

PanPan

Forumveteran
Ser kanonfint ut, verkar vara en stor anläggning med bostäder. Är alla lägenheter sålda? Eller står det en massa tomma.
Det vet jag inte överföringen börjar nästa månad, men kollat på nätet så verkar stor del vara sålt men dom mesta köper väl som jag och bor inte där, eller bor där säsongsvis.
Sen har bolaget själva uthyrning av lägenheter.
Men centrala Pattaya brukar inte stå osålt (innan corona iaf).
Det är Jomtien det mesta står osålt, men folk skriver ju om Jomtien som Pattaya också men 2 olika marknader och priser.

PanPan

Forumveteran
Fick mail om pre sale, tacka nej, gick och la mig, vakna upp äh vafan, skickade ett mail jag köper en ;)
Den är betald så slipper tänka på lån också får vi se, går den inte hyra ut kommer vi nog nyttja den själva och faciliteterna på helgerna då det är rätt fint där inne ;)
Och även om vi hyr ut den så har vi tillgång till faciliteterna och parkering i parkeringshuset.
Kan jag börja träna igen för gym fanns det flera i condot, i våran byggnad 2, tror 8 totalt, kan var 6, och bastu om man fryser ;)
Plus 4 små pooler.

Visa bilaga 100099

Visa bilaga 100100

Visa bilaga 100101

Visa bilaga 100102

Visa bilaga 100103

Visa bilaga 100104

Visa bilaga 100105

Visa bilaga 100106

Visa bilaga 100107

Visa bilaga 100108
Sista bilden är utsikten från våran lgnht.
Ville inte ha en utåt stan kan ju byggas vad som helst åt det hållet ;)

PanPan

Forumveteran
Plus 4 små pooler.

Visa bilaga 100099

Visa bilaga 100100

Visa bilaga 100101

Visa bilaga 100102

Visa bilaga 100103

Visa bilaga 100104

Visa bilaga 100105

Visa bilaga 100106

Visa bilaga 100107

Visa bilaga 100108
Får vi se vad växelkursen ligger på vid transfer, men är ju rätt sålänge sen jag köpte den och om jag inte mins fel så låg snittet på 4,2 när jag betala av den, när jag räknade i vintras.
Transferbetalningen kommer ju dra ner det lite så som kursen är nu men hamnar nog över 4,0 iaf.
Värdelösa var att kursen börja rasa efter första betalningen ;)

ulflan

Forumveteran
I dessa tider för att stötta borde man köpa mer presenter än tidigare år helst från lokala butiker med Svensk producerat så dom inte går under.
Inte minska handlandet utan planera det till kanske när andra arbetar etc.
Eller beställa på nätet.
Får fundera på din synpunkt. Vi kanske kan satsa på lokalt producerad mat och dryck. Vårt beslut att bara köpa till barnen kom för några år sedan och en bidragande orsak var att det började bli fullt i husen. Alla utom en bor i lägenheter, som inte är överdrivet stora. Leksaker till barn tar också mycket utrymme.

PanPan

Forumveteran
Får fundera på din synpunkt. Vi kanske kan satsa på lokalt producerad mat och dryck. Vårt beslut att bara köpa till barnen kom för några år sedan och en bidragande orsak var att det började bli fullt i husen. Alla utom en bor i lägenheter, som inte är överdrivet stora. Leksaker till barn tar också mycket utrymme.
Ja det gör det verkligen, trodde ni drog ner på det pga corona.
Själva så har vi ingen direkt jultradition eller direkt ökad shopping.

PanPan

Forumveteran
Vi funderar, lutar åt bilsemester till jullovet.
Först ville frugan dra till byn under nyår, men jag är inte så sugen, bara fylla rakt upp och ner.
Sen prata vi på biltripp till antingen Phuket eller Chiang Mai.
Frugan vill till Khao kho så lutar åt Chiangmai då vi passerar Kha Kho påvägen.
Får hoppas vi inte träffar på min exfru hon bor där ;)

Men Phuket är inte uteslutet än, har hört att dom har gött vatten där.

Något som är uteslutet dock är Kho Chang, den tråkiga ön skall jag aldrig slösa bort 1 minut av mitt liv på igen, så jäkla booring ställe.

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Vi funderar, lutar åt bilsemester till jullovet.
Först ville frugan dra till byn under nyår, men jag är inte så sugen, bara fylla rakt upp och ner.
Sen prata vi på biltripp till antingen Phuket eller Chiang Mai.
Frugan vill till Khao kho så lutar åt Chiangmai då vi passerar Kha Kho påvägen.
Får hoppas vi inte träffar på min exfru hon bor där ;)

Men Phuket är inte uteslutet än, har hört att dom har gött vatten där.

Något som är uteslutet dock är Kho Chang, den tråkiga ön skall jag aldrig slösa bort 1 minut av mitt liv på igen, så jäkla booring ställe.
Hade väl varit tillfredsställande att träffa ditt ex, så hon fick se vilket gott liv hon gick miste om ;)

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Nam Falang Webhotell för thaisnack.se Teknikrelaterat 0
Pepsi Teknikfråga Thaisnack Teknikrelaterat 32
Pepsi Hur funkar Thaisnack mm Allmänt thailandforum 8
A Thaisnack öppnar på nytt, nu med ny ägare Allmänt thailandforum 37
Jo-Be Thaisnack.se Ordet är fritt 5
Krille Trådar jag önskar se på ThaiSnack Allmänt thailandforum 0
Kycklingen Bli social med ThaiSnack! (Följ ThaiSnack på Facebook och på Twitter) Allmänt thailandforum 1
Pepsi Foto på medlemmar på Thaisnack... Ordet är fritt 19
A ThaiSnack fyller 10 år den 8 Augusti 2015 Allmänt thailandforum 33
M thaisnack på facebook? Teknikrelaterat 7
Kycklingen ThaiSnack i mobilen. Användningstips. Hjälp och tips samt förslag 0
A Vinn en superfräck ThaiSnack-T-Shirt Allmänt thailandforum 31
P Odla med ThaiSnack Allmänt thailandforum 38
Kycklingen Tips och exempel om hur du använder ThaiSnack forum Hjälp och tips samt förslag 5
Berralund ThaiSnack har fått mobilanpassad design och nytt utseende Ordet är fritt 61
Berralund Välkommen till ThaiSnack.se Allmänt thailandforum 680
Kycklingen ThaiSnack träff Allmänt thailandforum 10
A thaisnack Thailändskt reseforum 1
Berralund Hur bor ni CM:are? Ordet är fritt 10
A Vädret i Thailand just nu ? Allmänt thailandforum 16
A Swede with Thai wife found dead just days after being involved in a dispute over road accident Allmänt thailandforum 1
A Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här! Ordet är fritt 402
A Beräknad handläggningstid för uppehållstillstånd just nu? Uppehållstillstånd och visum mm 14
Långeman Just nu 20 Svenskar i Thailändska fängelser enl.Syd svenskan Allmänt thailandforum 12
A Just nu lyssnar ja på ... (Inga dåliga låtar tillåtna i denna tråd) Ordet är fritt 10
Grannen Olsson Vad tror din fru/flickvän/man/pojkvän att du gör just nu? (-och vad gör du?) Ordet är fritt 7
A Vad dricker du just nu? Ordet är fritt 2216
Kycklingen Vad händer med Norwegian just nu? Är flyget till Thailand inställt? Thailändskt reseforum 126
A Vad lyssnar ni till just nu? Allmänt thailandforum 1
B Tips just nu - SVT1 - Rolling Stones – exile on main street Ordet är fritt 3
A Populärast Thai musik just nu Thailändsk kultur och traditioner 1

Liknande trådar

Topp