Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Kollat lite på hus att hyra i Sverige för skoj skull, frugan frågade om vi skulle flytta till Sverige och testa om det skulle fortsätta vara krångel med rederierna att stå för flygresa ner, kostar ju som en månadshyra ändå att flyga.
Får man passa på och nyttja det man redan betalar skatt för, vård, skola, barnbidrag, rätt till fler skatteavdrag etc.
Nu är det ju bara nackdel stå skriven här nere skattemässigt om man är på NOR båt.
Det man har här har man ju kvar.
Sa nej när hon frågade också sa jag vad det kostade hyra i Sverige, sen kollade och slog på XE och jag hade tripplat vad jag trodde det kostade idag ;)
 
Lite bilder från Thailand skulle alltid pigga upp i höstrusket ;);)

på väg hem från middag, lite blött sista tiden.

20221124_202849.jpg


/ SatanG
 
Kollat lite på hus att hyra i Sverige för skoj skull, frugan frågade om vi skulle flytta till Sverige och testa om det skulle fortsätta vara krångel med rederierna att stå för flygresa ner, kostar ju som en månadshyra ändå att flyga.
Får man passa på och nyttja det man redan betalar skatt för, vård, skola, barnbidrag, rätt till fler skatteavdrag etc.
Nu är det ju bara nackdel stå skriven här nere skattemässigt om man är på NOR båt.
Det man har här har man ju kvar.
Sa nej när hon frågade också sa jag vad det kostade hyra i Sverige, sen kollade och slog på XE och jag hade tripplat vad jag trodde det kostade idag ;)
Ni måste ju inte bo i hus. Det finns fina, stora bostadsrättsradhus exempelvis som är billigare. Men det gäller i så fall att kolla föreningens ekonomi noga vad gäller deras låneläge mm. Vad ingår i avgiften?
 
Kollat lite på hus att hyra i Sverige för skoj skull, frugan frågade om vi skulle flytta till Sverige och testa om det skulle fortsätta vara krångel med rederierna att stå för flygresa ner, kostar ju som en månadshyra ändå att flyga.
Får man passa på och nyttja det man redan betalar skatt för, vård, skola, barnbidrag, rätt till fler skatteavdrag etc.
Nu är det ju bara nackdel stå skriven här nere skattemässigt om man är på NOR båt.
Det man har här har man ju kvar.
Sa nej när hon frågade också sa jag vad det kostade hyra i Sverige, sen kollade och slog på XE och jag hade tripplat vad jag trodde det kostade idag
Husvagn, skall det va! :beer:
 
Ni måste ju inte bo i hus. Det finns fina, stora bostadsrättsradhus exempelvis som är billigare. Men det gäller i så fall att kolla föreningens ekonomi noga vad gäller deras låneläge mm. Vad ingår i avgiften?
Måste man bo i ett"ghetto" så kostar det ju, det gör det även i norrland. Ska man ha Pizza runt hörnet och pub likaså då kostar det
Det finns andra ställen att hyra lite utanför och har man barn är det bra
 
Måste man bo i ett"ghetto" så kostar det ju, det gör det även i norrland. Ska man ha Pizza runt hörnet och pub likaså då kostar det
Det finns andra ställen att hyra lite utanför och har man barn är det bra
Faktiskt är det väldigt svårt att hitta något att hyra.
Även utanför tätorter.
Skolorna är särskilt viktiga när man har barn och det kan bli långa resor.
 
Faktiskt är det väldigt svårt att hitta något att hyra.
Även utanför tätorter.
Skolorna är särskilt viktiga när man har barn och det kan bli långa resor.
Tänker du på Umeå nu, Ok ibland långa skolresor men gissar 2 mil här går bra mycke snabbare än i te,x Stockholm och skioltaxi
får alla med en viss km resa till skolan.Tror inte Pa Pan tänker sej hit men det finns orter nära storstäderna som skulle funka
 
Tänker du på Umeå nu, Ok ibland långa skolresor men gissar 2 mil här går bra mycke snabbare än i te,x Stockholm och skioltaxi
får alla med en viss km resa till skolan.Tror inte Pa Pan tänker sej hit men det finns orter nära storstäderna som skulle funka
I Umeå kommun är det inte lätt att hitta något att hyra även om det är glesbygd.
Även långa resor för skolbarnen.
Det är ju mest Sävar jag känner till.
11-12 timmar långa skoldagar.
 
Sitter och kollar på direktrapporteringen från Karlstad, Redhawks möter Färjestad däruppe. Vågar man hoppas på en sensation?
 
Kollar en polska film på Netflix, handlar om droger i en skola och en expolis som tar sig in på skolan! En timme inne i filmen så ropar man faktiskt " Slava Ukraina"! Riktig bra film måste jag säga! Heter Lesson Plan!
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp