Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

PanPan

Forumveteran
Vart lite orolig när man såg @stef@n fot, vårat handtag glappa ju en del.
Blev en liten dyrare för dom andra jag kände på var det redan glapp, dubbelt så dyr men handtaget sitter utan glapp vid köp iaf.

20230124_122924.jpg

Nox

Forumräv
En thaitjej som bor i Sverige vill sälja sitt hus några km utanför Udon intill Nong Khai-vägen. Modernt hus men behov av underhåll, 1 rai tomt. Jag frågade om priset och det var 15 miljoner baht! Rena reaprisen ni har hos er.
En thailändsk bekant till mig som byggt hus i en liten by som heter Ban Phon Bok och ligger ett par tre kilometer utanför flygplatsen i Udon Thani köpte nyligen granntomten på 400 m².
Hon fick ge 1,2 miljoner baht och det var en affär thailändare emellan så ingen farang inblandad (inget farangpris).
Så att köpa land i närheten av större städer är dyrt även i norra Thailand tycker jag.

Men 15 miljoner baht är nog lite i överkant även om det ligger ett hus på tomten.:)

SatanG

Forumveteran
Håller med dig i allt du skriver. Fick just höra från frugan att någon lagt kontantinsats på huset och bokat. Så snart behöver jag inte tänka på det. Som jag skrev tidigare, bor bra där vi bor nu. Lite uppgradering här och det blir kanon. Vet ju vad jag vill fixa.

Mycket beror på vart det ligger, liknande hus i bangkoks förort går på det dubbla, utan egen pool.

/ SatanG

PanPan

Forumveteran
Ja visst är det det men huset såg rätt najs ut även om poolen kanske var lite liten.
Har själv undrat över priser, ibland hör man ju priser som låter tramsigt höga som ingen med ett halvt förstånd skulle kunna tänka sig att köpa.

/ SatanG
Ja jag vet inte hur marknaden är i Bang Saray men låter dyrt, här skulle du få lyxvillan för dom pengarna och inget billigt hemmabyggt Thaikök, fasaden va snygg men sådan sten är ju inte dyr att köpa.
Innuti var ju inget speciellt.
Tyckte lät svindyrt men kanske så dyra markpriser där nere?
Han som byggt gör nog en god vinst om han får det priset.

Nam Falang

Forumveteran
Ja jag vet inte hur marknaden är i Bang Saray men låter dyrt, här skulle du få lyxvillan för dom pengarna och inget billigt hemmabyggt Thaikök, fasaden va snygg men sådan sten är ju inte dyr att köpa.
Innuti var ju inget speciellt.
Tyckte lät svindyrt men kanske så dyra markpriser där nere?
Han som byggt gör nog en god vinst om han får det priset.
Tycker också att det var mycket pengar men när allt kommer omkring så kostar det en slant även om man gör allt själv. Nu var det ju bara att flytta in och vill man ha allt färdigt får man nog vara beredd att lägga dom pengarna. Jag blev positivt överraskad när jag väl var på plats men kände lite som dig innan. Nu är huset sålt så bevisligen inget överpris då det inte varit till salu så jätte länge. Tror dom nyinflyttade kommer trivas utmärkt. Min kommentar efter ca 20minuters husesyn var till frugan ”Jag kan flytta in direkt”. Nu bor vi redan bra så vi tog det med ro och var överens om att om någon köper så blir det så. Det finns fler hus.

apknug

Forumveteran
Tycker också att det var mycket pengar men när allt kommer omkring så kostar det en slant även om man gör allt själv. Nu var det ju bara att flytta in och vill man ha allt färdigt får man nog vara beredd att lägga dom pengarna. Jag blev positivt överraskad när jag väl var på plats men kände lite som dig innan. Nu är huset sålt så bevisligen inget överpris då det inte varit till salu så jätte länge. Tror dom nyinflyttade kommer trivas utmärkt. Min kommentar efter ca 20minuters husesyn var till frugan ”Jag kan flytta in direkt”. Nu bor vi redan bra så vi tog det med ro och var överens om att om någon köper så blir det så. Det finns fler hus.
Hur var läget på det "nya" huset jmf med ditt?

Borde vara rätt stor skillnad i pris om man vill bo nedanför sukken mot stranden i en villa?

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar