Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jo men det är ju ingen ersättning för 24h försening.
Om du tycker tråkigt/jobbigt krångla med det själv finns det företag som är inriktade på det och tar bara betalt efter du fått ersättning.
Sitter på Vanda nu. Fick ett bättre flyg till Stockholm och endast 2 timmar väntetid istället för 12. Tar tag i ersättningsbiten när jag kommer hem och har alla fakta. Börjar nog hos Finnair och mitt försäkringsbolag.

Frugan är i Naklua och försöker lära sig massage, hon betalar med sina egna pengar. Inte pga av mina rekommendationer dock men hon tycker det är skoj. Några timmar kvar innan hon kommer tillbaka så då går jag ut på stan, tar ett par pilsner, kanske nån stänkare och äter en matbit. Kommer jag hem efter henne så är det helt ok, ingen svartsjuka oss emellan. :)

Leverans av risskal idag.
5kr för säcken och 10kr i frakt.

20240212_154603.jpg

Frugan är i Naklua och försöker lära sig massage, hon betalar med sina egna pengar. Inte pga av mina rekommendationer dock men hon tycker det är skoj. Några timmar kvar innan hon kommer tillbaka så då går jag ut på stan, tar ett par pilsner, kanske nån stänkare och äter en matbit. Kommer jag hem efter henne så är det helt ok, ingen svartsjuka oss emellan. :)
Kanske finns flera, annars är den kända massageskolan i Naklua plus lite andra utbildningar gratis för thai.

Fick förfrågan från rederiet att gå 2 veckor som överstyrman på ett konstruktionsfartyg ASAP till 27 Feb i Taiwan, hade ju varit spännande men nej nu skall jag vara hemma.
Frugan fick ju några timmar extra på skolan nu när jag är hemma, innan har hon fått åka så hon varit och hämtat barnen 15:00.
Nu gjorde jag det också åkte vi och hämtade henne 16:00 när frisörskolan var slut.
Sen gick vi och åt lite thaimat.
Själv var jag runt lite i Pattaya på dagen tex på Homepro men fick inte tag på det jag skulle ha så blev Lazada, sen på banken och sa upp mitt kreditkort, promenad, efter det hem och städade lite.
Så livet som hemmafru gick bra.

Har inte hunnit räkna ihop. Precis kommit hem och måste jobba. Får ta det i lugn och ro :)
Borde inte bara så svårt att räkna ihop. Skulle du landat vi 20 igår kväll och istället landade kl 10 idag så är det 14 timmar.

Det viktiga är att du passerade den magisk gränsen för att få 6 800 kr i cash! (600€) !

Nästa resa blir gratis! Grattis.

Fick förfrågan från rederiet att gå 2 veckor som överstyrman på ett konstruktionsfartyg ASAP till 27 Feb i Taiwan, hade ju varit spännande men nej nu skall jag vara hemma.
Frugan fick ju några timmar extra på skolan nu när jag är hemma, innan har hon fått åka så hon varit och hämtat barnen 15:00.
Nu gjorde jag det också åkte vi och hämtade henne 16:00 när frisörskolan var slut.
Sen gick vi och åt lite thaimat.
Själv var jag runt lite i Pattaya på dagen tex på Homepro men fick inte tag på det jag skulle ha så blev Lazada, sen på banken och sa upp mitt kreditkort, promenad, efter det hem och städade lite.
Så livet som hemmafru gick bra.
Nä fan, ta å spänn upp par Norrlands Guld nu å sätt igång musiktråden! :beer: :laugh2:

Salladen gick åt & ingen klagade...inte så att jag hörde iaf.
En av gubbarna hade med sig hemgjord wirre & med mixade örter i :) , frågade inte vilka örter men är ju lagligt att odla hemma nu :) även lite maggots eller nåt liknande
Men lite på lyset nu så nog gick dom också att äta..

20240212_195632.jpg

Senast ändrad:
Salladen gick åt & ingen klagade...inte så att jag hörde iaf.
En av gubbarna hade med sig hemgjord wirre & med mixade örter i :) , frågade inte vilka örter men är ju lagligt att odla hemma nu :) även lite maggots eller nåt liknande
Men lite på lyset nu så nog gick dom också att äta..

20240212_195632.jpg
Är väl Lao Jadong, 11 örter blandat med Lao Khao?

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar