Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Wasa’s bagerier ligger i Filipstad, Sverige och i Celle, Tyskland. Härifrån bakar vi knäckebröd och andra produkter åt många länder runtom i världen. De största marknaderna för Wasa-varumärket utanför Sverige är de andra nordiska länderna och Tyskland, tätt följt av Polen, Nederländerna, Frankrike och USA.
Började tidigare under dagen med att ta hand om skallen,inte för att det är nån speciellt stor krona och större har jag tidigare skjutit. Men är ju lite kul att hålla på pyssla & sedan kan det ju vara nån som vill ha ett horn till nån stuga.
Flådde & kapade den så nu återstår kokning,blekning & montage.
Har man ingen som kan hålla fast vid kapning så är det bara dra fast den med spännband vid ett träd är ett sätt som funkar fint,och i avsaknad av jigg så gör jag så här.
Tja nog har lastat i Laem Chabang ett antal gånger under mina 13 - 14 år i Wallenius,. Alla japanska pick uper tillverkas väl i Thailand för Europa. Hiluxen jag har nu i Sverige är ju tillverkad i Thailand, kompisen som är bilhandlare försökte lura på mig en isuzu pick up här om dagen. Hybrid diesel/CNG så skatten hamna på typ 2000 kr/År. En ny Hilux är 25 till 30 000 kr året . Men fan min är ju som ny 44 000 mil. Sedan 2018.
Tja nog har lastat i Laem Chabang ett antal gånger under mina 13 - 14 år i Wallenius,. Alla japanska pick uper tillverkas väl i Thailand för Europa. Hiluxen jag har nu i Sverige är ju tillverkad i Thailand, kompisen som är bilhandlare försökte lura på mig en isuzu pick up här om dagen. Hybrid diesel/CNG så skatten hamna på typ 2000 kr/År. En ny Hilux är 25 till 30 000 kr året . Men fan min är ju som ny 44 000 mil. Sedan 2018.
Min Captiva var ett riktigt hopkok. Badgad med amerikanska Chevrolet, utvecklad av Deawo i Sydkorea, tillverkad på GM:s fabrik i Rayong och med en motor utvecklad av GM Holden i Australien
Min Subaru Forester jag har i Thailand är tillverkad i Malaysia och svägerskans Subaru är sammansatt i Bangkok (denna "fabrik" är dock nedlagd nu)
Köper man en Suzuki-bil i Europa är den tillverkad i Ungern
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.