Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Åkt runt och uträttat ärenden. Hos herrfrisören uppstod en diskussion mellan frisören och frugan. Hon berättade senare att det blev en diskussion om priset. Enligt skylten var det mellan 80 och 120 B. Hon krävde 140 för att klippa mig. Farangpris! Då sa frugan att det kunde hon få men det innebar garanterat att vi aldrig skulle komma tillbaka. Då blev det 120.

I morgon åker vi till Ganjamanbori för förbereda inför en begravning på torsdag.
Intressant fenomen, både i Thailand och Filippinerna blir det billigare för mig att gå ensam och klippa mig än om jag har en fru eller sambo med mig.

Själv tror jag att det inte bara handlar om farangpriser utan att våra damer är lätta offer och inte vill framstå som snåla.
Det handlar om psykologi, många gånger betalar våra partners mer än begärt för att få karma.

Tågar längs Viskan mot Varberg. Ny tågsträcka jag aldrig provat förut så kryss i rutan på den.

IMG_20241028_121508.jpg

Jag tar flyget till Singapore efter nyår över helgen. Har vart där rätt mycket men sambon har aldrig varit där
Vi gör tvärtom, tar tåget från Udon till Laos över nyår.
Kanske ända till Kina och tillbaka till Bangkok m
Vi har varit i Singapore alldeles för många gånger för att det är värt pengarna.
Dock är det väldigt billigt med flyg.

Varför använder du uttrycket sambo när är gift med en thailändska?
Har du en Mia Noi?

Vi gör tvärtom, tar tåget från Udon till Laos över nyår.
Kanske ända till Kina och tillbaka till Bangkok m
Vi har varit i Singapore alldeles för många gånger för att det är värt pengarna.
Dock är det väldigt billigt med flyg.

Varför använder du uttrycket sambo när är gift med en thailändska?
Har du en Mia Noi?
Jag är inte gift med en thailändska....

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar