Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
34 grader här i Pattaya med, men är rätt torr luft, tycker inte det känns så varmt.
Sitter och dricker en Sang Som blandad med soda vatten och is med några släktingar till frun, på uteplatsen vid huset.
 
34 grader här i Pattaya med, men är rätt torr luft, tycker inte det känns så varmt.
Sitter och dricker en Sang Som blandad med soda vatten och is med några släktingar till frun, på uteplatsen vid huset.
Samma här, det här året har varit det svalaste och minst fuktiga sen jag flyttade hit. Riktigt skönt på kvällarna, frös när jag körde hem i går kväll/natt.
 
Sitter och dricker lite whiskey med frugans släkt (systersonen och systerdotterns man)
Vart hög konsumtion av starksprit denna ledigheten, först Songkhran sen kom dom hit i Torsdags. Fast är ju inte dom starkaste drinkarna 1 kapsyl whiskey resten is och vatten.
Imorgon får dom dra hem då är jag trött på dom, så då åker dom ut, själv skall jag väl åka och jobba vilken dag som helst.
 
Blev jag lite arg.
Det är ok med släkten men är dom i vårat hem gäller våra regler.
Sonen skulle sova för han skall till skolan imorgon, svärmor och resten av kärringarna tog in han till sitt rum och dom mal på.
Frugan skickade ett meddelande till mig på messenger, hon hade gått och lagt sig och ville att sonen skulle sova med henne så han fick sova och att jag fick säga till dom.
Käftar dom imot, men jag behöver inte höja rösten räcker med en ansiktsförvridning så fattar dom, så nu är dom tillsagda att dom åker ut till morgonen, inte första gången jag slänger ut dom, men ingen Thaigrej, farsan och dom har med fått flytta till hotell nu för tiden när dom kommer på besök.
Vi har ett familjeliv, kommer dom på besök gäller våra regler, inga Isaan regler, svärmor skall bara hålla käft om frugan vill att sonen skall sova med henne.
Vilket som löste sig snabbt när jag sagt mitt, men det skall inte behövas, dom vet sen tidigare att det funkar inte att reta upp mig.
 
Blev jag lite arg.
Det är ok med släkten men är dom i vårat hem gäller våra regler.
Sonen skulle sova för han skall till skolan imorgon, svärmor och resten av kärringarna tog in han till sitt rum och dom mal på.
Frugan skickade ett meddelande till mig på messenger, hon hade gått och lagt sig och ville att sonen skulle sova med henne så han fick sova och att jag fick säga till dom.
Käftar dom imot, men jag behöver inte höja rösten räcker med en ansiktsförvridning så fattar dom, så nu är dom tillsagda att dom åker ut till morgonen, inte första gången jag slänger ut dom, men ingen Thaigrej, farsan och dom har med fått flytta till hotell nu för tiden när dom kommer på besök.
Vi har ett familjeliv, kommer dom på besök gäller våra regler, inga Isaan regler, svärmor skall bara hålla käft om frugan vill att sonen skall sova med henne.
Vilket som löste sig snabbt när jag sagt mitt, men det skall inte behövas, dom vet sen tidigare att det funkar inte att reta upp mig.
Du är väl inte känd för att vara finkänslig;) men helt rätt att säga ifrån om dom själva inte har vett på att förstå vad som gäller i ert hem, finns inget jävligare än när släkt är på besök å lever rövare;):)
 
Du är väl inte känd för att vara finkänslig;) men helt rätt att säga ifrån om dom själva inte har vett på att förstå vad som gäller i ert hem, finns inget jävligare än när släkt är på besök å lever rövare;):)
Väldigt finkänslig när det gäller, och jag vet när att ta ton.
Men motarbetar dom min fru och hon ber mig så visst fan säger jag till.
Jag har aldrig haft problem med familjer här nere varken i första eller detta förhållandet, jag håller inte käft, 2 Thai män har fått örfilar i mitt förra förhållande av mig.
Men jag lever med dom när vi träffas och är rätt lik dom då men dom vet att mina familjeregler gäller och jag tänder till om dom försöker något mot min fru och son.
Exet sa alltid att det berodde på mina ögon och att Thai var rädda för mig pga ögonen när jag blev arg, kanske stämmer skrockfulla som dom är. Men dom lyssnar på mig och frugan ber mig säga till dom då hon vet att dom lyssnar direkt på mig men hon måste bråka för att få sin röst hörd. Ber min fru om det så ställer jag upp, och det är våran son.
 
Tror dom flesta här på forumet som har träffat mig kan bekräfta att jag är väldigt finkänslig och har ett rätt väluppfostrat beteende?
 
Åker till landet idag!
Vi grillade kyckling och åt med klibbris, riktigt gott. Luktade rök. Jag frågade frun vad mer hon grillade ... inget sa hon. Trodde då det var grannar som grillade. Ni vi ätit klart började en polishelikopter åka lågt över stugorna i cirklar. Då såg jag och förstod att det brann ett par hundra meter bort. Kraftig rök kom in. Vi packade ihop då inte jag gillar andas in brandrök och gillar inte att barnen ska andas in denna. Det var visst en omfattande skogsbrand enligt media.

Från vägen såg vi bara brandkårens vattentanksbil och polishelikoptern som landat ...

http://www.expressen.se/nyheter/stor-skogsbrand-rasar--omfattande-insats/

Så fick ta fikat på vår balkong och inviga de nya möblerna där :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Tror dom flesta här på forumet som har träffat mig kan bekräfta att jag är väldigt finkänslig och har ett rätt väluppfostrat beteende?
Det va inte med negativ baktanke jag skrev finkänslig, är övertygad om att du är en hyvens kille vad jag menade var att när det behövs så håller du inte käften det va i det jag menade att du inte är finkänslig :):);)
 
Kanske jag är en liten djävul, men jag säger till när jag blir förbannad.
I mitt liv finns det 3 viktiga saker, min fru, min styvson och vårat kommande barn.
Jag jobbar för dessa 3 resten är inte lika viktiga, ok min far då, jag kan inte tänka mig ett liv utan honom och bävar för den dagen.
För frugan ser det ju självklart annorlunda ut hon har en mor och far som hon känner samma för som jag känner för min far.
Men för det skall dom lyssna på oss när vi uppfostrar våra barn dom är farfar, mormor och morfar. Det har jag gjort klart. Svärmor fostrade ju sonen när frugan arbetade innan och när hon kommer ner tror hon att hon är mamma, det har jag ändrat på ho är inte mä hon är jai.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp