Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Fått låna damens dator :)när hon dragit en sväng till kalix för å hämta löja 10 stora hinkar tydligen o_O min lever ju sitt egna liv efter eget tycke inte
Då har man gått ombord och väntar på take off, längesen man flög med Thai Airways.
20171010_000504.jpg

Välputsade blad i den löken :)
 
Funderat på detta inlägg några dagar ...

Enligt min uppfattning betalar man inte för sex, här verkar ju en del skilja sig åt.

Lust behöver väl inte kosta, om båda har attraktion. Kan väl vara så att en 30 åring nappar på en natt med @nmax

Lunch kostar ju då det är råvaror med , men en natt med sex med en 30 årig dam från Isaan behöver väl inte kosta?

Jag förstår kanske inte inläggen eller har vi olika uppfattningar vad man betalar för.

Din 30-åriga dam från Isaan måste väl också ha rätt att leva, sova, äta och i bästa fall underhållas. Hur skall det gå till om hon inte har några inkomster? Hon sitter på något som många är beredda att betala för, varför skall det sättet att tjäna pengar vara så tabu? Vad är det som gör att det skiljer sig så mycket från att som kock laga mat, som artist underhålla eller som personlig tränare hjälpa folk att hålla sig i trim? Ingen av dessa uppgifter blir riktigt bra om den inte är utförd med känsla precis som med sex. En människa som älskar sex och har gjort en konstart av det har inga som helst problem med att uppbringa känslor med en främling, ännu mindre med en återkommande god vän. Men denna konstart får inte bli ett respekterat yrke och uppskattas efter förmåga.

Prästerna har lärt oss att det är inte ok att utföra sex för nöjes skull och det med hot om vedergällning, sex är inget man skall ägna sig åt innan äktenskapet. De själva skall helst leva i celibat och det har vi ju sett hur det går. Alla andra skall hålla sig till en person, gärna genom livet och sex är inget man njuter av eller talar om, det skall man hålla för sig själv och gärna utföra i mörka rum endast i avsikt att avla barn. Detta är många religioners syn på sex. Men inte de allra flesta människors om de inte blivit helt indoktrinerade, dagens moderna människor börjar nog ställa om sin moraliska kompass för att sex skall vara tillåtet för njutning. Oavsett kön.

I ett förhållande tror jag att det finns en vits med det synsättet, paret bekräftar varandra genom att visa att man inte behöver söka tillfredsställelse på annat håll och detta gör att familjen håller samman till barnens gagn. Men varför skuldbelägga alla andra som inte har ett förhållande och framförallt de som väljer att ge sex för försörjning. Jag kan inte se annat än att allt detta är en skapelse av religionen, det finns inga andra skäl att förneka oss denna njutning, en av de största gåvor vi fått i livet.
 
Senast redigerad av en moderator:
Din 30-åriga dam från Isaan måste väl också ha rätt att leva, sova, äta och i bästa fall underhållas. Hur skall det gå till om hon inte har några inkomster? Hon sitter på något som många är beredda att betala för, varför skall det sättet att tjäna pengar vara så tabu? Vad är det som gör att det skiljer sig så mycket från att som kock laga mat, som artist underhålla eller som personlig tränare hjälpa folk att hålla sig i trim? Ingen av dessa uppgifter blir riktigt bra om den inte är utförd med känsla precis som med sex. En människa som älskar sex och har gjort en konstart av det har inga som helst problem med att uppbringa känslor med en främling, ännu mindre med en återkommande god vän. Men denna konstart får inte bli ett respekterat yrke och uppskattas efter förmåga.

Prästerna har lärt oss att det är inte ok att utföra sex för nöjes skull och det med hot om vedergällning, sex är inget man skall ägna sig åt innan äktenskapet. De själva skall helst leva i celibat och det har vi ju sett hur det går. Alla andra skall hålla sig till en person, gärna genom livet och sex är inget man njuter av eller talar om, det skall man hålla för sig själv och gärna utföra i mörka rum endast i avsikt att avla barn. Detta är många religioners syn på sex. Men inte de allra flesta människors om de inte blivit helt indoktrinerade, dagens moderna människor börjar nog ställa om sin moraliska kompass för att sex skall vara tillåtet för njutning. Oavsett kön.

I ett förhållande tror jag att det finns en vits med det synsättet, paret bekräftar varandra genom att visa att man inte behöver söka tillfredsställelse på annat håll och detta gör att familjen håller samman till barnens gagn. Men varför skuldbelägga alla andra som inte har ett förhållande och framförallt de som väljer att ge sex för försörjning. Jag kan inte se annat än att allt detta är en skapelse av religionen, det finns inga andra skäl att förneka oss denna njutning, en av de största gåvor vi fått i livet.
Håller med dig om det mesta här men för att förstå så måste man nog både gilla och ha upplevt riktigt bra sex så resonemanget går nog inte hem hos 1 gång/vecka gubbarna, dom har ju tung vetenskap bakom sin syn.....
 
Du har så rätt. När jag pluggade i Lund så kom matematikproffan till mig och sa jag skulle vilja veta hur du tänker.
Du kommer till rätt slutsats men jag fattar inte hur. Då satt vi ett par timmar och diskuterade och han tyckte det var intressant för jag hade ett annat tänk.
Så det finns många vägar till målet och alla som färdas tycker dom har rätt fast de kanske de har allihopa eller ingen.

Ja, jag hade en lärare en gång var alla elever tyckte att han vara så satans bra på matematik och att dom lärde sig så mycket.
Lärarens svar var -"Ja, kanske ni lär er mycket, men jag lär mig mer av er än tvärtom"

Sedan hade jag en lärare i fysik som var totalt fastbunden i sina formler. Han verkade ha en otrolig avsaknad av eget tänkande. Att han var duktig med sina formler är det inget tvivel över, men han visste nog inte vad han gjorde.

Nu kommer jag inte ihåg exakt vad det var han skulle räkna ut för uppgift på vita tavlan (ja, jag är otroligt ung ;) )
Oavsett så var problemställningen klar och då jag fann den intressant så räknade jag på det.
Det tog mig ca 1 minut så hade jag svaret.
Gubben däremot körde med två vita tavlor och lade ner runt 30 minuter.
Jag fattade aldrig vad det skulle vara bra för. Till syvende och sist så kom han fram till resultatet, vilket visade sig vara exakt samma som jag kom fram till...utan någon som helst kunskap.
Han menade självklart att det bara slumpmässigt blev samma resultat och decimaler, så jag förklarade varför jag menade att hans formel var totalt onödig.
Han gav sig inte och menade fortfarande att det bara var en slump.
Ny problemställning ordnades och samma tillvägagångssätt användes.
Slumpen slog tydligen till igen, då resultaten var lika på alla decimaler.

Det som vara mest skrämmande var att jag var en bilmekaniker och alla andra hade redan pluggat 3-årig Naturvetenskap.
Jag sket i de flesta besök i klassrummen och hade roligt istället.
Fixade bara nog närvaro så att jag fick "KAS" och hade bensin till bilen.
Universitet sket jag i totalt och hade aldrig någon önskan om att studera.
 
Din 30-åriga dam från Isaan måste väl också ha rätt att leva, sova, äta och i bästa fall underhållas. Hur skall det gå till om hon inte har några inkomster? Hon sitter på något som många är beredda att betala för, varför skall det sättet att tjäna pengar vara så tabu? Vad är det som gör att det skiljer sig så mycket från att som kock laga mat, som artist underhålla eller som personlig tränare hjälpa folk att hålla sig i trim? Ingen av dessa uppgifter blir riktigt bra om den inte är utförd med känsla precis som med sex. En människa som älskar sex och har gjort en konstart av det har inga som helst problem med att uppbringa känslor med en främling, ännu mindre med en återkommande god vän. Men denna konstart får inte bli ett respekterat yrke och uppskattas efter förmåga.

Prästerna har lärt oss att det är inte ok att utföra sex för nöjes skull och det med hot om vedergällning, sex är inget man skall ägna sig åt innan äktenskapet. De själva skall helst leva i celibat och det har vi ju sett hur det går. Alla andra skall hålla sig till en person, gärna genom livet och sex är inget man njuter av eller talar om, det skall man hålla för sig själv och gärna utföra i mörka rum endast i avsikt att avla barn. Detta är många religioners syn på sex. Men inte de allra flesta människors om de inte blivit helt indoktrinerade, dagens moderna människor börjar nog ställa om sin moraliska kompass för att sex skall vara tillåtet för njutning. Oavsett kön.

I ett förhållande tror jag att det finns en vits med det synsättet, paret bekräftar varandra genom att visa att man inte behöver söka tillfredsställelse på annat håll och detta gör att familjen håller samman till barnens gagn. Men varför skuldbelägga alla andra som inte har ett förhållande och framförallt de som väljer att ge sex för försörjning. Jag kan inte se annat än att allt detta är en skapelse av religionen, det finns inga andra skäl att förneka oss denna njutning, en av de största gåvor vi fått i livet.

Jag har inget emot njutning av sex, dock måste det ske på bådas villkor. Du är tillbaks till gubbsnacket och bryr dig inte om kvinnans långsiktiga hälsa.

I dessa fall står jag upp för kvinnans rätt att välja partner för sex utan pengar inblandade. Jag tror inte alls på att tjejen kan njuta av sex med en gammal svettig och äcklig gubbe.

Tycker man synd om tjejen kan man ju hjälpa henne ekonomiskt utan krav. Men att ställa krav på att hon ska ställa upp på sex för det, köper inte jag.

Vi är otroligt långt från varandra i denna diskussion. Jag är för kravlös sex för bådas njutning och ser inte pengar som en del av detta. Här viker jag inte ner mig.
 
Jag har inget emot njutning av sex, dock måste det ske på bådas villkor. Du är tillbaks till gubbsnacket och bryr dig inte om kvinnans långsiktiga hälsa.

I dessa fall står jag upp för kvinnans rätt att välja partner för sex utan pengar inblandade. Jag tror inte alls på att tjejen kan njuta av sex med en gammal svettig och äcklig gubbe.

Tycker man synd om tjejen kan man ju hjälpa henne ekonomiskt utan krav. Men att ställa krav på att hon ska ställa upp på sex för det, köper inte jag.

Vi är otroligt långt från varandra i denna diskussion. Jag är för kravlös sex för bådas njutning och ser inte pengar som en del av detta. Här viker jag inte ner mig.

Och ja, jag skuldbelägger mannen i detta fallet.
 
Senast redigerad av en moderator:
Nu är den stora depressionen jäkligt nära :-X;) först en jävla skitvår följt av sommarn som aldrig kom, efter det en fullständigt vidrig höst å nu är vintern redan på gång snön börjat trilla ner inte långt från här :'(
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp