Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Gillar att byta själv. Tar kortare tid än att åka till verkstan, och sen vet man (jag) att det blir bra gjort.

Det är lite av min filosofi också.
Byter helst själv och tvättar helst själv.
Rekond överlåter jag till andra då jag inte har plats eller verktyg och grejer som behövs.
Spola av bilen och svampa igenom den gör jag dock själv.
Tidigare gjorde jag allt själv med mina hobbybilar. Men nu finns varken tid eller plats för sådant.

Nåja, resultatet blev ok även idag. Glömde ta en bild på röven innan tvätt. Helt jävla omöjligt att tro att det var en bil bakom all smuts.

Snart är det dags att schakta iväg allt grus på insidan.
Fast tar nog det i löpet av veckan.

F4E712FA-3C20-4CEF-A6CD-2B6B851B0D41.jpeg


D6F392DA-6AE9-436A-815C-9F39DCB483AF.jpeg


27307082-3E69-41FA-8F5D-A8B5348C6634.jpeg
 
Ska nog ta tag i att skaffa däckhotell när vi kommer hem. Vi har en mekaniker som hyrs in ibland som har egen bilverkstad och däckhotell. Jag är alldeles för lat för att orka släpa däcken från förrådet och byta i parkeringshuset när jag lika gärna kan få det gjort under tiden jag jobbar för 600:- per säsong.
 
Ska nog ta tag i att skaffa däckhotell när vi kommer hem. Vi har en mekaniker som hyrs in ibland som har egen bilverkstad och däckhotell. Jag är alldeles för lat för att orka släpa däcken från förrådet och byta i parkeringshuset när jag lika gärna kan få det gjort under tiden jag jobbar för 600:- per säsong.

Jag får ju ingenting gjort då jag jobbar eftersom jag är långt ifrån bilen och alla andra saker.
Fast det låter ju som ett bra alternativ faktiskt, när du lägger upp det på ett sådant sätt.
Jag skulle ju kunna planera däckbyten lite bättre så slipper jag skiten. Fast vette fan. Gillar inte att vara beroende av andra.
 
Jag får ju ingenting gjort då jag jobbar eftersom jag är långt ifrån bilen och alla andra saker.
Fast det låter ju som ett bra alternativ faktiskt, när du lägger upp det på ett sådant sätt.
Jag skulle ju kunna planera däckbyten lite bättre så slipper jag skiten. Fast vette fan. Gillar inte att vara beroende av andra.
Lite samma här gör hellre allt själv, t.o.m. på firmabilen jag hade bytte jag hjul själv. Hade in den senaste en gång för byte men de var ju helkassa så fick åka tillbaka en annan dag efter att ha väntat 1h.
 
Och nu kollar man lite tv och på forumet efter att firat sista dagen av songkran, känns lite tråkigt för dröjer nog innan det blir resa hit i april igen. Var iaf himla sköj och var bra drag idag vissa håller på ännu hör jag ;)
 
Och nu kollar man lite tv och på forumet efter att firat sista dagen av songkran, känns lite tråkigt för dröjer nog innan det blir resa hit i april igen. Var iaf himla sköj och var bra drag idag vissa håller på ännu hör jag ;)
Funkar ditt Internet som förväntat? Har du tallrik till Tv:n eller kör du iptv...
 
Nu är det dags att krypa till kojs efter att ha tittat på dom obligatoriska programmen "Mästarnas Mästare" och "Robinson" på dumburken (eller kanske bättre uttryckt "Dumplattan" nuförtiden). I morgon blir det passage av Ålands hav.
 
Ny! Och sista dan i LOS, gruvandet över att behöva stå i kön på Suvarnabhumi airport inom de närmsta timmarna för att passera incheckningen, immigration så de verkligen vet att man har lämnat landet och till sist gå ombord flyget som ska ta mig till Doha och sen för vidare transport hem med Qatar till ARN och LOC, landet man älskar att hata.
Visst, har man svarta tankar över att lämna familjen och behöva vänta 8 månader igen innan vi ses igen, men inget behöver vara negativt , det finns ju LINE, så kontakten kommer att hållas regelbundet..
 
Ny! Och sista dan i LOS, gruvandet över att behöva stå i kön på Suvarnabhumi airport inom de närmsta timmarna för att passera incheckningen, immigration så de verkligen vet att man har lämnat landet och till sist gå ombord flyget som ska ta mig till Doha och sen för vidare transport hem med Qatar till ARN och LOC, landet man älskar att hata.
Visst, har man svarta tankar över att lämna familjen och behöva vänta 8 månader igen innan vi ses igen, men inget behöver vara negativt , det finns ju LINE, så kontakten kommer att hållas regelbundet..

Finns några saker jag funderar på... om det är så gruvande att köa... varför inte Priority Lane...?

Sverige, landet man älskar att hata... varför är du så kvar?

8 månader... ?? Den var inte rolig får jag säga. Imponerande att du/ni klarar det. Varför inte åka fler gånger istället?

Kunde inte låta bli. Men när allt är skit... varför inte göra något åt det?
 
Finns några saker jag funderar på... om det är så gruvande att köa... varför inte Priority Lane...?

Sverige, landet man älskar att hata... varför är du så kvar?

8 månader... ?? Den var inte rolig får jag säga. Imponerande att du/ni klarar det. Varför inte åka fler gånger istället?

Kunde inte låta bli. Men när allt är skit... varför inte göra något åt det?
Ja 8 månader är verkligen en lång tid, tur att LINE, Messenger mm finns det underlättar avsevärt nuförtiden. Det var värre förr när man inte kunde se varandra. Jag tycker 5 veckor ombord är en lång tid 8 månader är värre men är man riktigt inställd på att man gör det för familjens bästa så fungerar det.

Ha en fin resa till LOC @Jo-Be , kör hårt!! :wai:
 
Ja 8 månader är verkligen en lång tid, tur att LINE, Messenger mm finns det underlättar avsevärt nuförtiden. Det var värre förr när man inte kunde se varandra. Jag tycker 5 veckor ombord är en lång tid 8 månader är värre men är man riktigt inställd på att man gör det för familjens bästa så fungerar det.

Ha en fin resa till LOC @Jo-Be , kör hårt!! :wai:
Ja @Berralund 8 mån skulle jag inte klara av , men hatten av (ska köpa snart) till alla dom som klarar av det:wai:
 
Har haft goa hundar i många år.. Men speciellt en ras jag älskar..!! OES !!
Världens goaste hundras... Stor som fasiken.. Drar in skit i huset.. Men såå trevliga..
Har haft den rasen i över 20 år.. Man behöver inte täcke i sängen...
Men man behöver en stor dammsugare... :)
Lillen.jpg
Mammma o Barn.jpg
Slappa.jpg
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp