Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Jag tror det handlar om i vilken ålder och var du träffar dessa. Själv har jag nyss fyllt femtio och har ett oförskämt bra liv med min underbara familj här i utkanten av Bangkok. Tror det är många i liknande situation som mig, med jobb familj etc som knappast passar in i den mallen att vara bitter och sakna sitt hemland.

/ SatanG

Hej

Absolut är det så, men du springer kanske inte runt på dom ställen där dessa individer främst håller till, jag träffar dom inte i byn heller, normalt träffar man dom främst på turistorter men även uppe i Isaan finns dom, då på ställen som falangbarer, falangrestauranger, varuhus, 7-eleven m.m där de normalt söker kontakt med andra utlänningar.

Men man umgås ju inte med den här typen av människor om man har familj och trivs i Thailand, man gör ju tvärtom allt för att undvika dom.

Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Måste bara gnälla av mig lite, vi har nu varit ett par dagar i phimai, fn vad patetiskt det är med dessa falanger som tittar i backen på Tesco :rolleyes: vi har ju haft diskussioner om detta. Får säga att det är bedrövligt vilka original det finns:afro:
Enligt mig är det brist på social kompetens, utan att dömma för hårt;)
@Micke.T ! Det är inte bara i Thailand... När jag och frugan går på ett stort köpcentra i Sverige och det kommer en Thai tjej så hälsar tjejerna på varandra. Pratar lite.. Men "Sammi", tjejens svenska kille har nästan alltid en svartsjuk ding inställning.. Mannen hälsar inte. Han vänder bort sig från tjejerna och verkar vara störd av det. Inte en gång... Nästan varje gång. Jag kan prata med thai tjejen. Men killarna verkar vara rädda för att "hans" tjej får kontakt med någon från Sverige.. Brist på social kompetens är nog ett rätt ord!! :rolleyes: 5555 Tror killarna att någon skall stjäla deras tjej? :reta:
 
För att svara kortfattat eftersom några frågat. Jag är inte frisk än. Tänkte inte dela det med andra. Men en liten förklaring så slipper "man" tro.
När jag var i Thailand för ca 5-6 år sedan fick jag ca 50 moskito bett på en dag, som medförde att jag fick ligga på sjukan i 3 dagar med hög feber, på Thalang hospital i Phuket. All känsel i armar och ben försvann. Senare under åren har det hänt en gång till. I Sverige fattar inte läkarna vad som är problemet?? På senaste året har det bara blivit värre.
Alla blodprover visar bra resultat. Men de vet inte vad de skall leta efter.. Kontentan har blivit att det perifera nerv systemet i armar och ben har skadats. Svårt att gå och använda armarna. Fruktansvärda smärtor. Försäkringskassan anser att jag kan arbeta till 100 % eftersom det inte finns en "objektiv" diagnos som bevisar vad som orsakar sjukdomen.. Samtidigt säger de att jag är sjuk. Välkommen till det svenska systemet..
Hoppas ni aldrig blir riktigt sjuka i Sverige...
mvh
Pepsi
Skönt att vara pensionär och bara njuta av livet i paradiset och här finns ingen försäkringskassa.:xmas_smiley:
 
Min helt underbara "tant".. Nästan som om att hon är 25 år... :p
En "bha" goo tjej!! En galen, rolig, smart och helt underbar punjala..
คุณสวย ๆ มาก ๆ :love_transparent:

Sommart 1_1.jpg


Sommart 2.jpg
 
Sitter och funderar över vad jag ska göra på jobbet imorgon. Inser att jag behöver en hobby men ibland dyker arbetslusten upp när man för bra idéer.

Vårdcentralen och läkare sket sig idag... Hade tydligen inte privat sjukförsäkring på nya jobbet heller. Den försvann i samband med att skiten skulle förmånsbeskattas...
 
Fick ett 50-tal sikar igår på 2 nät, så än har de inte börjat leka. Nu blir det seminarium i dagarna två, kul att träffa "kollegor" från andra delar av landet, och det brukar alltid bli god mat, samt en del att dricka lite senare ikväll:cool:. Men på fredag kväll ska näten i sjön igen.:)
 
Har precis vaknat, snart dags att få liv i barnen. Avnjuter perfekt lagad gröt och ägg kokta till perfektion. Detta till skillnad ombord där detta var rena raketvetenskapen för kockskrället. Jag försökte sparka honom men alternativet var inte ett dugg bättre. Men min avlösare är av samma åsikt och han lär ryka om det finns ett bättre alternativ.
 
Har precis vaknat, snart dags att få liv i barnen. Avnjuter perfekt lagad gröt och ägg kokta till perfektion. Detta till skillnad ombord där detta var rena raketvetenskapen för kockskrället. Jag försökte sparka honom men alternativet var inte ett dugg bättre. Men min avlösare är av samma åsikt och han lär ryka om det finns ett bättre alternativ.
Perfekta kokta ägg finns inte i asiatisk kokkonst.
Traditionen är att stormkoka i 20 minuter och 10 till för säkerhets skull. Skräck för salmonella kanske?
 
Har precis vaknat, snart dags att få liv i barnen. Avnjuter perfekt lagad gröt och ägg kokta till perfektion. Detta till skillnad ombord där detta var rena raketvetenskapen för kockskrället. Jag försökte sparka honom men alternativet var inte ett dugg bättre. Men min avlösare är av samma åsikt och han lär ryka om det finns ett bättre alternativ.

3 minuter i bulltv:n blir perfekt!

Är det någon av dina kollegor som har kraschat med en fregatt utanför Hordaland?
Tankfartyget: Sola TS fregatten: KNM Helge.
 
Perfekta kokta ägg finns inte i asiatisk kokkonst.
Traditionen är att stormkoka i 20 minuter och 10 till för säkerhets skull. Skräck för salmonella kanske?

Jag har varit i Egypten ett antal gånger, de hade nog lite konstiga hönor där, gulan var alltid grön i frukostäggen.
 
Har precis vaknat, snart dags att få liv i barnen. Avnjuter perfekt lagad gröt och ägg kokta till perfektion. Detta till skillnad ombord där detta var rena raketvetenskapen för kockskrället. Jag försökte sparka honom men alternativet var inte ett dugg bättre. Men min avlösare är av samma åsikt och han lär ryka om det finns ett bättre alternativ.
Här har vi alternativet att har kocken dålig kunskap så kan kapten ta ombord en kockutbildare som lär upp dom i Europeisk matlagning, har haft rätt bra kockar ombord nu för tiden.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp