Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Hmmm, en fattig befälhavare spelar i en helt annan division än herrar @Micke.T och @magunnar . Förvisso har jag ett kort från rederiet, men har ingen aning om vart gränsen går på det. Men om en vecka är jag hemma och lever "La Dolce Vita" med familjen, det är min rikedom i livet. :)
Tror kaptens ombord här är på 50k, men sen skall man inte glömma kassaskåpet kapten har med kontanter med, hur mycket har ni där ;) Agenten kom med en väska en gång med 500k dollar om jag inte minns fel här ombord.
 
Själv får man nöja sig med dålig kurs och ett prioritypass, som jag glömde av först så gick och växlade dom stackars 10 Euro jag hade till Rubel, räckte precis till en öl på flygplatsen (Rysslands dyraste öl?)
Som tur va kom jag på att jag hade prioritypass när vi fick gå av flyget, loungen låg 15m från gaten ;)
 
Tror kaptens ombord här är på 50k, men sen skall man inte glömma kassaskåpet kapten har med kontanter med, hur mycket har ni där ;) Agenten kom med en väska en gång med 500k dollar om jag inte minns fel här ombord.
Bortsett från medicinerna som skall vara inlåsta där så är det näst intill tomt. Har inget behov av en massa kontanter, folk får avmönstringen på kontot ingen sådan cashhantering längre främst p g a rånrisken i Manilla. Och det är sällan någon har tid att gå iland, då blir det oftast till Rosenhill i Göteborg. USD 500k, OMG!!
 
Bortsett från medicinerna som skall vara inlåsta där så är det näst intill tomt. Har inget behov av en massa kontanter, folk får avmönstringen på kontot ingen sådan cashhantering längre främst p g a rånrisken i Manilla. Och det är sällan någon har tid att gå iland, då blir det oftast till Rosenhill i Göteborg. USD 500k, OMG!!
Ja här får dom med på kontot men krav att mannskapet skall kunna ta ut.
Här ombord är kassaskåpet välfyllt för oförutsedda utgifter, nog många båtar det är det på, därför pirater gillar att kapa fartyg.
 
Ja du, hade gått ombord, put on safety belt skylten på, jag hade somnat, kommer flyg värdinna och säger nåt på ryska och gå av.
Är vi redan framme tänkte jag, fin resa.
Nä visar sig istället vara resan från helvette, fel på planet alla av och nu sitter jag i loungen och väntar på flyget vi skall byta till som tar några timmar.
Var väl 20 passagerare på planet, så funderar på om fel på planet = slå ihop 2 flighter.
Ja vad ska man säga.:D:D:D:D:D:D:D:D:D:wai:
 
Ja här får dom med på kontot men krav att mannskapet skall kunna ta ut.
Här ombord är kassaskåpet välfyllt för oförutsedda utgifter, nog många båtar det är det på, därför pirater gillar att kapa fartyg.
Här skulle eventuella pirater kamma noll, vi hade inte särskilt mycket på vägen hem från Kina heller. Och hur som helst är jag inte särskilt orolig över norska pirater. ;)
 
Ja, sockerskatten var viktig.
Nåja, Norge har blivit mycket billigare. Går man typ 20år tillbaka i tiden så kostade en påse ostbågar 7 månadslöner.....om man hade ett bra betalt jobb.
Idag går det ju att handla till vettiga priser.
Frugan vill gärna åka till Norge någon vecka på sommarsemester vid tillfälle och visst är det fantastiskt vackert. Men är man en familj på 5 personer blir det trots allt ganska dyrt. Förmodligen blir en resa till Thailand billigare totalt sett. Jag håller dock med dig, det har blivit mindre dyrt om man uttrycker sig så.
 
Bortsett från medicinerna som skall vara inlåsta där så är det näst intill tomt. Har inget behov av en massa kontanter, folk får avmönstringen på kontot ingen sådan cashhantering längre främst p g a rånrisken i Manilla. Och det är sällan någon har tid att gå iland, då blir det oftast till Rosenhill i Göteborg. USD 500k, OMG!!
När jag jobbade som agent, levererade jag 200k USD, fick eskort från banken och vi var tvungna att vara två som tog det ombord från kontoret haha
 
Efter en lång dag, blev det sen middag;)
Bäst av allt, egentid på hotellrummet med tidigt sängläge å zappa på dumburken:)

20190314_182609.jpg
 
Jag vet inte vad jag menade, jag satt full i en lounge i Moskva och fördrev tiden i väntan på mitt försenade flyg ;)
Gött att vara hemma men se bara vad Aeroflot kan ställa till med. Själv har jag bokat SAS från Bodö till Köpenhamn via Oslo på tisdag, får se om det håller. Biljetten är fullt flexibel så ingen fara.

Nu dags för kojen, det blir lots vid 4-tiden imorgon bitti in till Tromsö där det kan bli tvåsiffriga minusgrader tydligen.
 
Gött att vara hemma men se bara vad Aeroflot kan ställa till med. Själv har jag bokat SAS från Bodö till Köpenhamn via Oslo på tisdag, får se om det håller. Biljetten är fullt flexibel så ingen fara.

Nu dags för kojen, det blir lots vid 4-tiden imorgon bitti in till Tromsö där det kan bli tvåsiffriga minusgrader tydligen.
Ja dom hoppas jag slippa flyga med igen.
Sitter i taxin nu, strax hemma.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp