Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Nästa gång åker jag nog till Singapore och söker visum, Savannkhet är för jäkla tråkigt, inget av turistvärde att se.
 
På bussen påväg till Thailand igen och ett nytt 1 årigt visum i Passet ;)
Sover hos svärföräldrarna inatt och kör hem tidigt imorrn morra.

20190515_140933.jpg
 
Har rensat dammen idag. Stört karparna lite och vattnet blev lite grumligt. Karparna har tillräckligt med mat i dammen men ibland ger jag dom maskrosblad som dom gillar.

Skall plantera hängpiler runt dammen i morgon.

IMG_3673.JPG
IMG_3674.JPG
Det ser ut som ett riktigt gammalt "margelhål" som min gamla farmor brukade säga. :) Bättre väder hemma än i Nordnorge ser jag.
 
Vi hängde på låset till biljettkontoret skulle öppna kl 02 för att köpa biljetter med nattfärjan till Cebu.
Döm om vår förvåning så var att slutsålt och fullbokat.
Vi åker i morgon istället, men då skulle jag inte få med motorcykeln. Ooops.
Så nu ska vi skicka fyra kollin med flyttgods och maskiner med bussgods till Cebu i morgon bitti där syrran tar hand om sakerna och själva köra de 230km upp till Norra Cebu längs västsidan med Hondan.
Det ser jag fram emot då delar av sträckan går över höga bergspass och resten längs kusten.
Sen tar vi en övernattning och tar morgonfärjan till Masbate.
 
Den j*la gröten, :mad: att du kan bara äta den frivilligt.:eek:
@PanPan
Tycker det är gött med ett ägg kläckt i också.
Idag körde jag lite fel i Mahasarakham.
Vad ser jag ett stort köpcenter med alla möjliga restauranger.
Här har jag lidit av svält varje gång vi är i byn så ligger det här bara 20 min bort.
Skällde på frugan, känner hon inte ens till vad som finns i hennes hemort.

20190515_190059.jpg
 
Tycker det är gött med ett ägg kläckt i också.
Idag körde jag lite fel i Mahasarakham.
Vad ser jag ett stort köpcenter med alla möjliga restauranger.
Här har jag lidit av svält varje gång vi är i byn så ligger det här bara 20 min bort.
Skällde på frugan, känner hon inte ens till vad som finns i hennes hemort.

20190515_190059.jpg
Hur mycket som helst där inne...555555
@PanPan
 
Det ser ut som ett riktigt gammalt "margelhål" som min gamla farmor brukade säga. :) Bättre väder hemma än i Nordnorge ser jag.

Precis vad det har varit. Var vanligt att avloppet gick dit, så också här. Det är min fars föräldrahem. Jag rev det gamla huset och byggde nytt för 5 år sen. ''margelhålet'' var helt igenväxt och jag passade på att rensa upp det när grävmaskinen var här. Köpte 5 karpar men en försvann. Stallet skulle också varit rivet men fritiden har inte räckt till. Blir nog i år. :rolleyes:

Vy från huset. Min favoritplats vid frukosten. Skall försöka hinna med att anlägga en liten trädgård också. :)
IMG_3679.JPG
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp