Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Våra ungar är 5 och 7 nu, dom har varit med till Thailand 9 och 14 ggr, va resan nu i april som det kändes helt ok. Inga barnvagnar och annat krafs med. Va några riktiga mardrömsresor när dom va riktigt små;):)

Min 8-åring har gjort 10-11 resor till Thailand samt en till Grekland. Ärligt talat så har flygresorna gått bra utom en gång. Han var så där en 3-4 år. Envis som få och vägrade gå på toaletten. Det slutade med att han sket ner sig. Jag fick skura hela ungen och toaletten. Detta ombord på planet. Trångt var det kan jag upplysa om. Trodde ungen skulle sova sedan men icke. Full fart i 10 timmar och 45 minuter. Slocknade strax innan landning. Fick bära honom hela vägen genom Suvvan ut till taxin. Den gången flög jag själv till Thailand.

Nä största bekymret med min grabb är att han inte äter någon annan mat än typ makaroner och korv/köttbullar. Prova något nytt är inte hans melodi. Måste han fått från sin mor :)
Hon vägrar något annat än thaimat. Själv äter jag allt från myrägg till oxfilé. Okej rå fisk som sushi, sill och annan kattmat bangar jag.
 
Min 8-åring har gjort 10-11 resor till Thailand samt en till Grekland. Ärligt talat så har flygresorna gått bra utom en gång. Han var så där en 3-4 år. Envis som få och vägrade gå på toaletten. Det slutade med att han sket ner sig. Jag fick skura hela ungen och toaletten. Detta ombord på planet. Trångt var det kan jag upplysa om. Trodde ungen skulle sova sedan men icke. Full fart i 10 timmar och 45 minuter. Slocknade strax innan landning. Fick bära honom hela vägen genom Suvvan ut till taxin. Den gången flög jag själv till Thailand.

Nä största bekymret med min grabb är att han inte äter någon annan mat än typ makaroner och korv/köttbullar. Prova något nytt är inte hans melodi. Måste han fått från sin mor :)
Hon vägrar något annat än thaimat. Själv äter jag allt från myrägg till oxfilé. Okej rå fisk som sushi, sill och annan kattmat bangar jag.
Låter riktigt jobbigt, så illa har det inte varit med vår 6 åring även om han var livlig ibland. Och han äter annat än nämnda, älskar fisk. Men prova nya rätter kan vara väldigt besvärligt, han är mycket misstänksam. Just nu åker ett frukostägg ner.
 
Idag på självaste nationaldagen är det traditionsenlig träff på vårt modellflygfält. Jag har rotat fram mina flygplan jag har liggandes. Dom har skräpat länge nog nu. Åker dit och kör lite bakluckeloppis. Finns säkert någon som har mer glädje av planen än mig.
 
Du får äta Ikeas världsberömda köttbullar med lingonsylt:p;)men skippa slipsen, inte bra att få lingonsylt på den:eek::D;)
Haha :eek: @Micke.T :eek::eek::p:cool::cool:
Har på mig shorts och linne t-shirt och flip flop..:eek::eek::eek:
Inget slips
Nej shorts å linne å flip flop har jag inte på mig:xmas_smiley:
Men gråa välstrukna byxor, mörk blå skjorta, strukin åxå,svarta skor putsade och svart bälte inte putsad..:eek::eek::p:cool:
No tie:eek::eek::eek:..
 
Sitter förundrat över vädret, helt plötsligt thaivärme i Göteborg :cool:
20190606_121621.jpg
 
Fick inte mycket på IKEA som jag ville.
Inget senap ingen rostad lök
Inget godis jag ville ingen stor gul IKEA påse.
Fn sa jag till frugan.
Ville inte äta mat där.
Så vi åt något Thai.
Men googlade på deras gula påsa.
För att @PanPan och @Jo-Be hade inte sett sådana färg

20190606_122845.jpg
 
Fick inte mycket på IKEA som jag ville.
Inget senap ingen rostad lök
Inget godis jag ville ingen stor gul IKEA påse.
Fn sa jag till frugan.
Ville inte äta mat där.
Så vi åt något Thai.
Men googlade på deras gula påsa.
För att @PanPan och @Jo-Be hade inte sett sådana färg

20190606_122845.jpg

I Sverige tror jag att dom använder gula påsar inne i butiken. Blåa påsar är när man tar varorna hem från butiken.
Kan säkert finnas andra varianter i olika länder
 
I Sverige tror jag att dom använder gula påsar inne i butiken. Blåa påsar är när man tar varorna hem från butiken.
Kan säkert finnas andra varianter i olika länder
Jag ville köpa den gula och damen sa den kommer snart du kan köpa då:eek:
Samma med de andra varorna kommer snart.
Det har jag hört förut hos de.
Och samma i Sverige när man skulle handla något och det inte fanns i butiken det kommer snart.
Det är något de har lärt sig till att bli av med kunden för att de har ingen aning när varan kommer:mad:
@andrejsdenruskige
 
Sitter i köket och lyssnar på ett lätt regn som smattrar på uterumstaket. Välbehövligt, det har allt kommit några millimeter särskilt efter åskan igår kväll. Lite svalare idag, vi har haft två dagar med temperaturer runt 30-strecket. Blir en sväng till Malmö senare, tar tåget. Skall träffa en gammal kompis som kommer på snabbvisit så det kan bli något glas vin till lunchen.
 
Nu är man tillbaka i spenaten:p
Vi brukar vara i byn denna helg på året.
Stor fest i två daga.
Ban Bung Fai ganska roligt med mycket dans och dricka..:eek:
Och på söndag skjuter de upp raketer.
Nu mycket med folk i byn och kommer fler imorgon.
Farbror brun är redo!:xmas_smiley:
Hoppas att du har köpt hem ett rejält lager Zero, man kan ju inte gå helt opåverkad under sådana festligheter. ;)
 
Jag ville köpa den gula och damen sa den kommer snart du kan köpa då:eek:
Samma med de andra varorna kommer snart.
Det har jag hört förut hos de.
Och samma i Sverige när man skulle handla något och det inte fanns i butiken det kommer snart.
Det är något de har lärt sig till att bli av med kunden för att de har ingen aning när varan kommer:mad:
@andrejsdenruskige

”Kommer snart”
Då kan man ju lika gärna beställa från nötet och ha saker hemma efter någon dag.
Går jag till en butik så förväntar jag mig oftast att gå hem med varan som jag har köpt.
 
Efter att jag hämtat frugan på jobbet, sedan lagat mat:)känner jag mig mer än värd denna öl som jag fick av pojken som fyllde 20 år igår:D
20190607_194402.jpg

Den här ligan möttes jag av när jag kom hem idag, dom skall på sommerburst i dagarna 2;)
För gamlingar som inte vet vad det är, vänligen googla:p:D;)
20190607_195200.jpg
 
YES!
Åter hemkommen till Vallentuna efter har varit hos polaren "Plåtpeter" i dagarna 2, han bor med familj(thai fru & Son) på/i Överby/Värmdö.
Vi sitter i samma båt så att säga, vi träffade våra gemensamma fruar samtidigt efter kontakt på TLL och vi gifte oss med våra blivande fruar, därefter fick vi våra barn med 10 månaders skillnad Leo(peters grabb först) och min dotter (Keyla som tvåa) och dessa två ungar kommer tok bra överens. Någon språkförbistring mellan dem finns det inte heller, Keyla har ju thai och engelska och Leo har svenska och engelska, plus att han förstår ju thai också och det är ju en j-kla fördel dessa två små dj-vlar att kunna springa runt och ha kul tillsammans.
När Leo var liten så pratade hans mamma thai till honom och när jag är i Thailand så pratar jag svenska med Keyla om vi nu inte har läxa i engelska, då blir det engelska..
 
YES!
Åter hemkommen till Vallentuna efter har varit hos polaren "Plåtpeter" i dagarna 2, han bor med familj(thai fru & Son) på/i Överby/Värmdö.
Vi sitter i samma båt så att säga, vi träffade våra gemensamma fruar samtidigt efter kontakt på TLL och vi gifte oss med våra blivande fruar, därefter fick vi våra barn med 10 månaders skillnad Leo(peters grabb först) och min dotter (Keyla som tvåa) och dessa två ungar kommer tok bra överens. Någon språkförbistring mellan dem finns det inte heller, Keyla har ju thai och engelska och Leo har svenska och engelska, plus att han förstår ju thai också och det är ju en j-kla fördel dessa två små dj-vlar att kunna springa runt och ha kul tillsammans.
När Leo var liten så pratade hans mamma thai till honom och när jag är i Thailand så pratar jag svenska med Keyla om vi nu inte har läxa i engelska, då blir det engelska..
Ursäkta min okunnskap vad är TLL?:wai:
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp